Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:40:56 GMT

برآورد تولید 600 هزار تن چغندرقند در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۲۵۹۹

برآورد تولید 600 هزار تن چغندرقند در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت چغندر بهاره از مزارع استان خبر داد و برآورد کرد امسال حدود 600 هزار تن محصول در استان تولید شود.

نوربخش حاتمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، سطح زیر کشت چغندرقند بهاره در استان کرمانشاه را 8500 هکتار اعلام و پیش بینی کرد: امسال مجموع تولید چغندرقند بهاره استان بین 580 تا 600 هزار تن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی متوسط عملکرد چغندرقند بهاره در استان را حدود 70 تن در هکتار اعلام کرد و افزود: چغندرقند تولیدی در استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در اغلب شهرستان ها کشت بهاره چغندرقند را داریم، گفت: شهرستانهای کنگاور، هرسین و اسلام آبادغرب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را در استان دارند.

حاتمی با بیان اینکه هشت کارخانه قند شامل دو کارخانه قند اسلام آبادغرب و بیستون در استان و شش کارخانه قند خارج از استان کار فرآوری چغندرقند تولیدی در استان کرمانشاه را بر عهده دارند، ادامه داد: دو کارخانه قند داخل استان کرمانشاه ظرفیت فرآوری سالانه 400 هزار تن چغندر قند را دارند و مابقی تولیدات استان برای فرآوری به دیگر استان ها فرستاده می شود.

حاتمی اشاره ای هم به مشکلات پیش آمده برای خرید محصول از چغندرکاران استان در سال های گذشته داشت و افزود: امسال با کاهش سطح زیر کشت چغندرقند امیدواریم مشکلی برای خرید محصول چغندرکاران پیش نیاید، هرچند برای حل اساسی این مشکل نیاز به احداث کارخانه قند سوم در استان داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس فصل کاشت چغندر بهاره را اواخر اسفند و اوایل فروردین عنوان کرد و افزود: برداشت چغندر قند از مزارع استان کرمانشاه از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شده و بین100 تا 120 روز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه اشاره ای هم به برنامه استان برای توسعه کشت پاییزه چغندر قند داشت و افزود: سال گذشته 223 هکتار چغندر قند پاییزه در مزارع مناطق گرمسیر استان کشت شده بوده که امسال بنا داریم این میزان را به 600 هکتار برسانیم.

حاتمی هدف از توسعه کشت پاییزه چغندر قند را علاوه بر استفاده از ظرفیت فرآوری کارخانه‌های قند استان در دیگر ایام سال، استفاده از آب باران برای این کشت با توجه به محدودیت منابع آبی عنوان کرد.

وی ادامه داد: کشت چغندر پاییزه از اوایل مهر ماه آغاز می شود و برداشت محصول نیز در اسفند ماه انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان گفت: امسال مجموع سطح زیر کشت چغندر بهاره و پاییزه در استان حدود 9000 هکتار و میزان کل تولید سالانه نیز بین 620 تا 630 هزار تن برآورد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه چغندرقند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال و کار آفرینی جوانان سملقانی در تولید فلنج 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ جوان هم استانی با آوردن سرمایه اش به استان و با همت و به کارگیری نیروی جوان، محصولی تولید می‌کند تا هم نیاز کشور تامین شود و هم جهشی در تولید و اشتغال ایجاد شود.

اولین کارخانه ساخت فلنج در خراسان شمالی در شهرستان سملقان است.

این کارخانه سالیانه دو هزار تن تولید فلنج دارد و برای ۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اشتغال و کار آفرینی جوانان سملقانی در تولید فلنج 
  • آغاز کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی
  • کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • صفر تا صد تولید سوسیس خون در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • کیا سید؛ از طراحی تا ساخت در کارخانه اسلواکی (فیلم)
  • توسعه کشت چغندر قند را راهکار مناسبی برای کم آبی
  • آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • تامین کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت‌های بهاره
  • چگونه لاستیک های فرسوده را آکبند می کنند؟ خودتان ببینید!