Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:51:08 GMT

افزایش 2 برابری شمار توریست‌های مذهبی شهر مریانج

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۲۷۵۶

افزایش 2 برابری شمار توریست‌های مذهبی شهر مریانج

به گزارش خبرنگار مهر، محسن معصوم‌علیزاده پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور عزاداران حسینی در شهر مریانج، اظهار کرد: مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در شهر مریانج بسیار متفاوت‌تر از دیگر شهرهای استان و حتی کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این مراسم و توجه رسانه‌های گروهی و رسانه ملی به آن سبب شده که هر ساله شاهد حضور چشمگیر عزاداران حسینی(ع) در شهر مریانج باشیم که غالب آنها از دیگر شهرهای استان همدان و حتی استان‌های همجوار و همچنین شهر تهران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مریانج بیان کرد: با توجه به اینکه غالب مراسم عزاداری شهر مریانج در ساعات آخر شب تا ابتدای بامداد صورت می‌گیرد، خیل عظیمی از شهروندان دیگر شهرها به عنوان توریست مذهبی در مریانج حضور پیدا می‌کردند.

وی بیان کرد: بر اساس آمار اولیه در هر شب و به خصوص شبهای منتهی به روز عاشورا، جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر به حضور در شهر مریانج نظاره‌گر عزاداری مردم این شهر بودند.

معصوم‌علیزاده تصریح کرد: موکب‌های شهرمریانج نیز با توزیع غذای گرم، غذای لقمه‌ای، چای، میوه از عزاداران و توریست‌های مذهبی پذیرایی می‌کردند که این نوع حرکت نیز در کشور بی‌نظیر و بی مثال است.

وی از فضاسازی ویژه شهر مریانج در ایام ماه محرم خبر داد و افزود: در مجموعه شهری مریانج تصمیم بر آن شد تا با فضاسازی بتوانیم در پرشور برگزار شدن عزاداری مردمان این شهر تأثیر گذار باشیم.

شهردار مریانج ادامه داد: در نهایت با یک برنامه ریزی مناسب در میدان شهید بهشتی که محل اجتماع هیئات و دسته جات حسینی بود، یک طرح بسیار زیبا اجرا شد تا این معبر یه شکل بین‌الحرمین شهر کربلا فضاسازی شود.

وی اضافه کرد: در قسمت جنوبی میدان، یک المان کوچک شده بسیار زیبا از حرم امام حسین(ع) طراحی و ساخته شد که زیبایی آن با رنگ‌آمیزی دو برابر شد.

معصوم‌علیزاده تأکید کرد: در دیگر قسمت‌های میدان نیز رواق‌هایی با نوشته‌هایی از حدیث شریف کثاء نصب شده بود که نمتایی منحصربفرد به این طرح داده بود.

وی از نوپردازی این المان‌ها خبر داد و گفت: نور پردازی این طرح مشابه نورپردازی بین‌الحرمین بود که باعث تحسین همه شهروندان و گردشگران مذهبی شده بود.

کد خبر 4717759

منبع: مهر

کلیدواژه: مریانج ماه محرم مراسم عزاداری ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام اربعین حسینی شهرکرد خطبه های نماز جمعه ماه محرم و صفر گرگان تاسوعا و عاشورا خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات گفت: ما به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در باره افزایش سرعت اینترنت گفت: بارها گفتم که در شهرهایی که فیبر نوری راه اندازی می شود، مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند، سرعت اینترنت شان تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه یعنی صدبرابر سرعت موجود افزایش پیدا می کند، پس به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

وی افزود: این آروزی ماست و برای آن تلاش می کنیم و ان شاءالله طبق قانون برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه باید همه ساختمان های کشور از طریق فیبر نوری متصل شوند و ان شاء الله آن روز روزی است که همه افزایش صد برابری سرعت را احساس خواهند کرد.

 ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری ورود گردشگران نوروزی به سردشت
  • افزایش ۲ برابری کمکهای مردمی برای آزادی زندانیان در خراسان رضوی
  • شمار زخمی‌های حمله تروریستی به حومه مسکو به ۳۶۰ نفر افزایش یافت
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۲ هزار و ۴۹۰ تن
  • (ویدیو) «وعده افزایش صد برابری سرعت نداده‌ایم، بلکه این آرزویمان است»
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • افزایش ۲ برابری پرواز‌ها از فرودگاه آیت الله آیت الهی لارستان
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۱۴ نفر
  • بازگشت نیازمند پس از مصدومیت بد هنگام (عکس)