Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، اکنون دو سوم آمریکایی ها می گویند ترامپ اقدام چندانی برای مقابله با تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی انجام نداده است.

نتایج نظرسنجی مشترک این روزنامه و سازمان غیرانتفاعی بنیاد «خانواده هنری کیسر» (KFF) نشان می دهد که اختلافات بین آمریکایی هایی که نگران گرم شدن کره زمین هستند و مقام های آمریکایی که تلاش می کنند مقررات محیط زیستی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا را نقض کنند، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتایج نشان داد که اکثریت قوی آمریکایی ها- از هر ۱۰ نفر ۸ نفر- می گویند که فعالیت های انسان به تغییرات آب و هوایی دامن زده است و تقریبا بر این باور هستند که در یک دهه آینده به اقدامی جدی برای مقابله با این امر نیاز هست به ویژه اگر قرار باشد که وخیم ترین تاثیرات ناشی از تغییرات آب و هوایی به دست انسان رفع شود.

بر اساس این نتایج، از هر ۱۰ آمریکایی تقریبا ۴ نفر می گویند تغییرات آب وهوایی یک «بحران» است. این رقم نسبت به کمتر از یک چهارم از آمریکایی هایی که پنج سال پیش همین نظر را داشتند، افزایش داشته است.

با وجودی که آمریکایی ها به شکل فزاینده ای نگران تغییرات آب وهوایی هستند کمتر از ۴ نفر در بین ۱۰ نفر از آنها می گویند بر این باور هستند که رفع این مشکل مستلزم این است که آنها «فداکاری های بزرگی» از خود نشان دهد و عمدتا تمایلی ندارند که برای رفع این مشکل از جیب خود هزینه کنند.

در حالی که تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکایی می گویند که تمایل دارند ۲ دلار از مالیات ماهانه خود در صورتحساب برق را صرف کمک به مبارزه با تغییرات آب وهوایی کنند فقط یک چهارم از آنها با پرداخت ۱۰ دلار بیشتر در ماه موافق هستند. در عین حال درحالی که دو سوم آمریکایی ها از استانداردهای قوی تر در مصرف سوخت برای خودروها و کامیون ها حمایت می کنند افزایش مالیات بنزین محبوبیتی بین آنها ندارد.

اکثریت شهروندان آمریکایی در مقابل می گویند ترجیح می دهند تامین طرح های آب و هوایی از طریق افزایش مالیات خانوارهای ثروتمند و شرکت هایی انجام شود که سوخت فسیلی بیشتری را مصرف می کنند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که دمای زمین از زمان انقلاب صنعتی به میزان بیش از یک درجه سلیسیوس گرم تر شده است و دانشمندان می گویند که جهان به سمت تاثیرات فاجعه بار ناشی از این گرم شدن حرکت می کند مگر این که کشورها به سرعت در زمینه کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن گام بردارند.

بیشتر کشورهای جهان -به غیر از آمریکا- متعهد شده اند به عنوان بخشی از توافق آب و هوایی سال ۲۰۱۵ پاریس به همکاری برای مقابله با گرم شدن زمین ادامه دهند این درحالی است که جهان با اهداف تعیین شده بسیار فاصله دارد.

نتایج این نظرسنجی همچنین در شرایطی منتشر شده که موضوع تغییرات آب وهوایی به محور اصلی رقابت های انتخاباتی آمریکا تبدیل شده است.

این نظرسنجی نشان داد در حالی که دموکرات ها و نامزدهای مستقل احتمالا بر این باور هستندکه فعالیت های انسان در تغییرات آب وهوایی موثر بوده است اکثریت جمهوری خواهان (۶۰ درصد) نیز همین نظر را دارند. درعین حال ۲۳ درصد جمهوری خواهان می گویند نحوه عملکرد ترامپ در مقابله با تغییرات آب و هوایی را قبول ندارنند. فقط ۶ درصد از جمهوری خواهان عملکرد ترامپ در این زمینه را قبول ندارند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی در بین ۶ موضوع مربوط به عملکرد ترامپ، بیش از همه مخالفت خود را با برنامه های او برای مقابله با  تغییرات آب و هوایی مطرح کردند به طوری که ۶۷ درصد گفتند که از عملکرد ترامپ در مبارزه با تغییرات آب وهوایی راضی نیستند.

در سال های اخیر نظرسنجی های ملی دیگری نیز نگرانی های عمومی در آمریکا در قبال تغییرات آب وهوایی را نشان داده  است. نتایج نظرسنجی واشنگتن پست و KFF حکایت از آن داشت که ۷۹ درصد آمریکایی ها فکر می کنند که انسان ها در گرم شدن زمین موثر هستند که این رقم به شکل قابل توجهی بالاتر از نتایج نظرسنجی هایی است که به تازگی انجام شده است.

نتایج این نظرسنجی بر نوعی احساس ضرورت در بین آمریکایی ها صحه گذاشت. ۴۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که باید در یک دهه آینده اقداماتی برای  مقابله با تاثیرات تغییرات آب وهوایی انجام شود تا از بدترین تبعات آن جلوگیری شود.

نظرسنجی واشنگتن پست-KFF به صورت آنلاین و از طریق تلفنی و در بازه زمانی ۹ ژوئیه تا ۵ آگوست(۱۸ تیر تا  ۱۴ مرداد) و از بین جامعه آماری متشکل از ۲ هزار و ۲۹۳ نفر از آمریکایی های بزرگسال با ضریب خطای مثبت ومنفی ۳ درصد انجام شد.

ترامپ، مرداد ۹۶ در راستای عمل به وعده های انتخاباتی اش در نامه ای خطاب به سازمان ملل متحد اعلام کرد که قصد دارد به طور رسمی از توافق آب وهوایی پاریس خارج شود. آسیب به اقتصاد آمریکا بهانه ترامپ برای خارج کردن کشورش از این توافق بود.

توافق پاریس در رابطه با کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است که از سال ۲۰۲۰ شروع می‌شود. تا سال  ۲۰۱۷میلادی  ۱۹۵ کشور عضو چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم (UNFCCC) این پیمان را امضا و ۱۴۷ کشور آن را به تصویب مجلس خود رسانده‌اند.
آمریکا در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» تعهد داده بود تا ۱۰ سال آینده بیش از ۲۶ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی را بکاهد. هدف توافق پاریس این است که تا سال ۲۰۳۰ میانگین حرارت زمین از ۲ درجه سانتیگراد نسبت به شروع انقلاب صنعتی بالاتر نرود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد آلمان شگفتی آفرید

یک نظرسنجی نشان داد که بخش خصوصی آلمان در ماه آوریل به طور غیرمنتظره‌ای به رشد بازگشت که ناشی از افزایش قابل‌توجه فعالیت در بخش خدمات این کشور بود.

به گزارش ایسنا، شاخص مدیران خرید ترکیبی آلمانی که توسط S&P Global گردآوری شده است، در این ماه از ۴۷.۷ در ماه مارس به ۵۰.۵ افزایش یافت. این بالاتر از پیش‌بینی نظرسنجی رویترز از ۴۸.۵ و اولین قرائت بالای ۵۰ بود که نشان‌دهنده رشد در ۱۰ ماه آینده است. شاخص مدیران خرید ترکیبی، بخش‌های خدمات و تولیدی را که مجموعاً بیش از دو سوم اقتصاد آلمان را تشکیل می‌دهند، ردیابی می‌کند.

کارشناسان اظهار کردند که با توجه به آمار شاخص مدیران خرید، تخمین می‌زنیم که تولید ناخالص داخلی ممکن است پس از رشد تخمینی ۰.۱ درصدی در سه ماهه اول، در سه ماهه دوم ۰.۲ درصد افزایش یابد.

سیروس د لا روبیا، اقتصاددان ارشد بانک تجاری هامبورگ گفت شاخص بخش خدمات در این ماه از ۵۰.۱ در ماه مارس به ۵۳.۳ رسید که بالاترین میزان در ۱۰ ماه گذشته و بالاتر از پیش بینی ۵۰.۵ بود. د لا روبیا گفت بخش خدمات ممکن است به عنوان یک کاتالیزور برای اقتصاد کلی عمل کند.

این نظرسنجی نشان داد اگرچه تولید همچنان در انقباض باقی مانده است، اما میزان کاهش تولید کارخانه نزولی شده و اعتماد تولیدکنندگان کالا به بالاترین حد خود در یک سال گذشته رسیده است. شاخص مدیران خرید تولیدی از ۴۱.۹ در ماه قبل به ۴۲.۲ افزایش یافت، اگرچه این شاخص کمتر از پیش بینی ۴۲.۸ در نظرسنجی رویترز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند