Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس روس در زمینه انرژی یادآور شد که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و ایران، نتوانسته آسیب جدی به اقتصاد دو کشور وارد کند، بلکه امکانات مضاعفی را برای همکاری چین با مسکو و تهران بوجود آورده است. ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "کنستانتین سیمونوف" مدیر بنیاد امنیت ملی در زمینه انرژی در سخنرانی خود در باشگاه مباحثات بین‌المللی «والدای» اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و ایران نتوانسته‌اند آسیب جدی به اقتصاد این دو کشور وارد کنند، ولی در عوض امکانات مضاعفی را برای همکاری مسکو و تهران با چین به وجود آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیمونوف گفت: «به طور کلی تمامی تحریم‌های غربی که علیه روسیه و ایران اعمال شده، راه تازه‌ای را پیش روی چین باز کرده است تا پیشنهادات جدیدی برای همکاری با به مسکو و تهران بدهد. احتمالاً غربی‌ها انتتظار چنین مسئله‌ای را نداشتند، هرچند که چنین اتفاقی خواهد افتاد. زمانی که شما کشوری را تحریم می‌کنید که چین به همکاری با آن علاقه‌مند است، این به منزله آن است که در واقع مواضع پکن در مذاکرات تقویت کرده‌اید.»

به گفته این کارشناس، به طور تقریبی میزان سرمایه گذاری چین در اقتصاد روسیه طی 5 سال گذشته افزایش یافته است و با توجه به کاهش جریان مالی در روسیه، مقامات پکن معتقدند که هر شروطی را می‌توانند به طرف روسی تحمیل کنند. وی افزود: «در این شرایط چین دقیقاً مسئله تحریم‌ها را مطرح کرده و هیچ امتیازی را برای روسیه در نظر نمی‌گیرد و طرف مقابل نمی‌تواند از قبول پیشنهادات مطرح شده از طرف آنها خودداری کند.»

تمدید تحریم‌ها اتحادیه اروپا علیه بیش از 200 فرد و نهاد روسیبلومبرگ: استعفای بولتون به دلیل مخالفت با کاهش تحریم‌ها علیه ایران بوده استوزیر انرژی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع می‌کنیم

سیمونوف یادآور شد که نمونه بارز این مسئله وضعیت کنونی پیرامون ایران است که امکان صادرات نفت این کشور به خاطر تحریم‌های آمریکا کاملاً محدود شده و به رغم مشکلات در این زمینه صنایع نفتی ایران همچنان با موفقیت به کار خود ادامه می دهد. وی توضیح داد: «درست است که ایران امکانات خود در تولید سریع نفت را از دست داده، ولی همچنان سالانه حدود 220 الی 230 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند. به همین دلیل به رغم اینکه ایران مدت هاست که تحت تحریم‌های نفتی قرار دارد، نمی‌توان گفت که صنعت نفت این کشور از بین رفته است.»

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,87,89,95,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کشورش طی روز‌های آتی تحریم‌های جدید علیه ایران وضع خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن طی روز‌های آتی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

طبق گزارش رویترز، وی گفت: این تحریم‌ها برنامه موشکی، پهپادی ونهاد‌های حامی سپاه و وزارت دفاع ایران را شامل می‌شود. سالیوان خاطرنشان کرد: توقع داریم شرکا و هم‌پیمانانمان نیز از طرف خود تحریم‌هایی علیه ایران وضع کنند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت:به تقویت پدافند هوایی و موشکی خود در خاورمیانه به منظور مقابله با قدرت موشکی و پهپادی ایران ادامه می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند