Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@01:09:43 GMT

دولت حامی ستاد مبارزه با مواد مخدر

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۳۱۸۸

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دولت با تمام امکانات از ستاد مبارزه با مواد مخدر برای موفقیت در تحقق هدف گذاری‌ها و برنامه‌ها حمایت می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، واعظی در همایش طرح یاریگران زندگی به بحث مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: اولویت نخست باید پیشگیری و بعد از آن درمان باشد و کاشت و تولید، قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در سطح عالی مد نظر قرار گیرد و در سطح عالی با کشور افغانستان همکاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تا وقتی مرکز تولید و کاشت مواد مخدر این گونه فعالیت کند کار ما هم سخت‌تر می‌شود. تلاش‌های ما در داخل کشور هم باید مضاعف شود.

واعظی گفت: بحث آموزش نیز در مبارزه با مواد مخدر به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها بسیار مهم است ضمن اینکه در ۱۱ ماه اخیر شاهد رابطه نزدیکی بین برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر و صدا و سیما هستیم.

وی با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزود: سالی ۲ بار نشست آسیب‌های اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری برگزار می شود.

واعظی گفت: در بحث مبارزه با قاچاقچیان نیز دستاورد‌های خوبی داریم و در حوزه درمان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و ارتباط ستاد با قوه قضاییه هم خوب است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند بسیار مفید باشد به ویژه در بحث آگاهی رساندن به خانواده‌ها و جامعه، استفاده از روش‌های جدید بسیار موثر است، ضمن اینکه می‌توانیم از هنر نیز بهره بگیریم از جمله از عکس، طنز و سینما می‌توان استفاده کرد یا از موسیقی و سریال‌هایی که ساخته می‌شود می‌توان در امر مبارزه با مواد مخدر بهره گرفت.

وی گفت: مسئله اشتغال جوانان هم یک اصل است چون جوانان از گاهی فرط بیکاری به این سمت کشیده می‌شوند.

واعظی افزود: امروز که هم شرایط منطقه و هم شرایط جهان تغییر پیدا کرده و تجهیزات و فناوری‌های مختلف در خدمت قاچاقچیان مواد مخدر قرار گرفته، طبیعی است که ما نیز باید خودمان را تقویت کنیم و قوانین نیز دست ستاد مبارزه با مواد مخدر را باز بگذارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: باید با یک پشتوانه مالی از بنیه اقتصادی خوبی برخودار باشید تا مرز‌ها را ببندید و تجهیزات و فناوری خوبی داشته باشید تا با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه کنید.

وی افزود: وقتی قاچاقچیان خود را به تجهیزات مدرن مجهز می‌کنند، نمی‌توان با آن‌ها با ابزار و تجهیزات سنتی مبارزه کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه به کاهش (۶۷ درصدی) آمار شهدای مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد وگفت: البته ما در این راه تاکنون شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم کرده ایم که عزم و اراده کشور ما را در بحث مبارزه با مواد مخدر نشان می‌دهد و ما به دلیل اعتقادات دینی و مردم خودمان هم نمی‌توانیم، بی تفاوت باشیم.

واعظی افزود: سال گذشته طبق آمار شهدای ما به ۲ نفر کاهش پیداکرده است که البته ۲ نفر هم زیاد است، اما این که تعداد کشته‌های اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر افزایش پیدا کرده است نشان می‌دهد ساماندهی و برنامه ریزی قابل توجهی صورت گرفته است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واعظی رئیس جمهور مواد مخدر مبارزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح تشدید و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابجایی مواد مخدر توسط یک زوج قاچاقچی مواد مخدر اهل کرمان به استان مازندران از طریق محور هراز، موضوع در دستور کار ماموران اداره عملیات ویژه قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، افزود: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان آمل متهمان را در حین ورود به استان با یک خودروی سواری شناسایی کردند.

سرهنگ جعفری در ادامه، اظهار داشت: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی متهمان را متوقف و در بازرسی از آن ۳۶ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

وی از دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در این عملیات خبر داد و بیان داشت: این زوج افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

جعفری با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: مواد مخدر یک عامل مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشری است و ره آورد آن تزلزل خانواده‌ها، نگرانی و ناامنی شهروندان و در نتیجه تنزل امنیت انسانی آنان می‌شود.

سرهنگ جعفری اعتیاد را منشا بسیاری از جرائم دانست و خاطرنشان کرد: جرائم متاثر از اعتیاد از قبیل سرقت، سرقت مسلحانه، طلاق، خودکشی، افسردگی و سرخوردگی، فروپاشی خانواده‌ها تنها بخشی از پیامد‌های این پدیده شوم است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در خاتمه از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه‌ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

دیگر خبرها

  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد