Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@16:53:53 GMT

توضیح بعیدی نژاد درباره نفت آدریان دریا

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۳۲۴۴

سفیر کشورمان در لندن با اشاره به برخی ادعا‌ها درباره "نقض عهد" ایران مبنی بر ارسال نشدن نفت نفتکش آدریان دریا به سوریه گفت: خوشحالیم برای همه کاملا مشخص شد که منظور طرف انگلیسی از تعهد ایران همان اظهارات رسمی و متن یادداشت رسمی سفارت ایران بوده است.

فابیان پیکاردو، رئیس دولت جبل الطارق گفت که ایران اعلام کرده بود نفت ایران به مقصد کشور تحت تحریم اتحادیه اروپا نخواهد رفت، اما تعهدی به ما نداده بود که نفت ایران از سوریه سر در نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو با فروش نفت به شرکت خصوصی حتی اگر نفت از سوریه سر در بیاورد نمی‌توان ایران را متهم به نقض موضع رسمی خود کرد.

حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرام خود با اشاره به خبر فوق نوشت: اظهارات آقای پیکاردو موید همان مواضع و توضیحات اعلام شده از سوی ایران است. وقتی مقامات انگلیس و جبل الطارق بعد از تصمیم به رفع توقیف نفتکش، به تعهد ایران اشاره کردند، برخی از معاندان که نمی‌توانستند آزادی نفتکش در سایه اقتدار سیاسی و دیپلماتیک ایران را باور کنند، این تعهد را به دروغ به سپردن ضمانت‌های سنگین ایران نزد دولت انگلیس و زد و بند سیاسی تفسیر کردند. ولی امروز خوشحالیم که برای همه کاملا مشخص گردید که منظور طرف انگلیسی از تعهد ایران همان اظهارات رسمی و متن یادداشت رسمی سفارت ایران بوده است.

وی ادامه داد: امروز مشخص شد که ایران نفت خود را به یک شرکت خصوصی در دریا فروخته که این هم نقض اظهارات رسمی مقامات کشور مورد اشاره در یادداشت سفارت نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک آدریان دریا بعیدی نژاد سامانه سماح آرامکو عربستان اسدالله عسگراولادی صبا کمالی شفافیت آرای نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

با صحبت‌های انجام شده با این فرد نهایتا قانع شده و بخش کنسولی سفارت را ترک کرده است. پس از خروج از ساختمان سفارت ایران نهایتا پلیس این فرد را دستگیر کرده است. 

طبق اعلام سفارت ایران در پاریس این فرد همان شخصی است که مدتها قبل در مقابل درب سفارت ایران لاستیکی را به آتش کشیده است. وی پیشتر دادگاهی شده بود و حکم اولیه علیه او صادر شده بوده است. 

اعضای بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس در سلامت کامل هستند و هیچ خسارتی به بخش کنسولی وارد نشده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس
  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • واکنشی به «کشور نامیدن اسرائیل» توسط احمدی‌نژاد: نیمه پر لیوان را ببینیم | نمی‌توان قضاوت کرد!
  • صهیونیست‌ها به جان هم افتادند/ دنبال جنگ با ایران نیستیم!
  • توضیح فرمانده کل ارتش درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد/ رژیم صهیونیستی قبلاً واکنش ما را دیده است
  • دور دنیا به ‌صرف قهوه!
  • از کنار نخل و دریا «زیر آسمان ایران» را بشنوید
  • قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز (فیلم)
  • اردن ؛ برنده مدال طلای ریاکاری!
  • اظهارات تازه کامرون درباره پاسخ اسرائیل به ایران