Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت اندونزی اظهار داشت: کشور اندونزی تمایل دارد در حوزه‌های دارویی و سلول‌های بنیادی با کشور ایران همکاری کند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نیلا فرید ملوک وزیر بهداشت اندونزی در جلسه دیدار با وزیر بهداشت ایران اظهار داشت: سفر به ایران در راستای ادامه همکاری‌ها و تقویت این موضوع انجام شده است و ما خوشحالیم که اشتراکات زیادی با کشور ایران داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سفر رئیس ما به ایران باعث شد که همکاری‌های خوبی در حوزه سلامت در دستورکار قرار گیرد و توسعه زیرساخت‌ها در نظام سلامت یکی از اولویت‌های همکاری ما با کشور ایران باشد.

وزیر بهداشت اندونزی افزود: در حال حاضر کشور اندونزی از ۱۷ هزار و ۵۰۰ جزیره برخوردار است و با توجه به اینکه ما کشور زلزله‌خیزی هستیم با مشکلات زیادی مواجهیم و از کشور ایران درخواست داریم تا در زمینه جذب توریست سلامت به اندونزی کمک کند.

فرید ملوک با بیان اینکه الگوی رفتار‌های انسان‌ها تغییر می‌یابد و در حال حاضر شاهد شیوع بیماری‌های غیرواگیر هستیم، گفت: ما نیز اولویت خودمان را کنترل بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون، قرار داده‌ایم و همان طور که وزیر بهداشت ایران اعلام کرد از تجربیات ایران در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

وزیر بهداشت اندونزی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت‌گرفته در کشور ما تصویب شد که سن ازدواج دختر‌ها ۱۸ سال باشد تا شاهد مرگ و میر مادران باردار نباشیم.

فرید ملوک ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت که در کشور ایران اجرایی شده برای ما جذابیت دارد، هرچند که در کشور ما نیز اقداماتی در این خصوص صورت گرفته، اما ما هنوز در مرحله اولیه اجرای این طرح هستیم.

وی ادامه داد: بیمه سراسری اندونزی نیز انجام شده است که در این زمینه نیز بیشترین هزینه درمان توسط دولت پرداخت می‌شود.

وزیر بهداشت اندونزی با بیان اینکه ما خواهان همکاری با ایران در حوزه سلول‌های بنیادی و پیوند اعضا و گردشگری سلامت هستیم، اظهار داشت: وابستگی کشور در حوزه دارو به سایر کشور‌ها خوب نیست و ما تلاش می‌کنیم که مانند کشور ایران اکثر دارو‌ها را در کشور خودمان تولید کنیم، هرچند که در حال حاضر نیز ۸۰ درصد دارو‌های مورد نیازمان در اندونزی تولید می‌شود.

فرید ملوک خاطرنشان کرد: در کشور اندونزی حدود ۲۰۰ صنعت دارویی داریم که این موضوع باعث شده وابستگی ما به کشور‌های دیگر تا حدودی کاهش پیدا کند.

وی در پایان افزود: رشته‌های پزشکی در کشور اندونزی زیر نظر وزارت بهداشت نیست، اما اگر دانشجویان ایرانی تمایل داشته باشند تا برای ادامه تحصیل به کشور ما اعزام شوند، ما به عنوان واسط بین دانشجویان و وزارت علوم عمل خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سلول حوزه دارو وزیر بهداشت اندونزی نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور نسل های نوین شبکه ارتباطات سیار ایران پس از انجام موفق «نخستین جراحی رباتیک از راه دور ایران بر روی موجود زنده» از طریق شبکه ارتباطی خود، دامنه سرمایه گذاری های خود در حوزه بهداشت و سلامت را گسترش داد.

همراه اول همزمان با هفته سلامت 1403، برای نخستین بار در کشور از طرح «استندهای دیجیتال پایش سلامت» خود رونمایی و برای اجرای آزمایشی تعدادی از آنها را در مراکز بهداشت شهر تهران نصب کرد.

این استندها که در حال حاضر در پنج نقطه تهران شامل محل ساختمان معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مراکز جامع سلامت شهری شهید جعفری، چیذر، ارشاد و حکیمیه نصب شده اند، مجهز به ابزارهای دیجیتالی برای پایش و سنجش داده های «فشار خون»، «نوار قلب»، «ضربان قلب»، «آهنگ ریه»، «قند خون»، «دمای بدن»، «اکسیژن خون»، «وزن»، «شاخص توده بدنی» و «آنالیز بدن» هستند.

برنامه «پایش هوشمند سلامت» افراد را قادر می سازد تا به طور منظم علائم حیاتی و معیارهای سلامت خود را به روشی راحت و در دسترس بررسی کنند تا ضمن تشخیص مشکلات بالقوه مرتبط با سلامت خود در مراحل اولیه، امکان مداخله و درمان به موقع را داشته باشند.

همراه اول به عنوان «نخستین اپراتور سلامت کشور» در نظر دارد ضمن توسعه اکوسیستم سلامت در سطح کشور، نسبت به افزودن ابزارهای دیجیتالی پیشرفته تر نظیر دستگاه های سونوگرافی متصل به شبکه که برای انتقال تصویر و ویدئو نیازمند شبکه پرسرعت و امن همراه اول است، در آینده ای نزدیک اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • ابراز تمایل ستاره سیتی برای حضور در عربستان
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است