Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، مرتضی براری در نشست با  اعضای هیات علمی و استارتاپ های برگزیده حوزه فاوای استان افزود: جمهوری اسلامی ایران با ۴۰ سال تحریم به چرخه کامل فناوری فضایی با همت و تلاش جوانان خود دست یافته است.

وی افزود: در سند جامع نقشه علمی کشور، صنعت فضایی نقش مهمی خواهد داشت و در این زمینه نخستین سند پیوستی سند جامع علمی کشور، صنعت فضایی و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براری اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر توسعه صنعت فضایی و رئیس جمهوری نیز بر استراتژیک و راهبردی بودن این صنعت برای کشور تاکید دارند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران طی یک دهه اخیر به دستاوردهای مهمی در صنعت فضایی رسیده به گونه‌ای که بین کشورهای منطقه امسال رتبه نخست را بدست آورده و درجهان رتبه یازدهم را دارد.

براری با اشاره به اینکه پارسال ۲ ماهواره از ایران به فضا پرتاب شد،تصریح کرد: ایران با پرتاب ماهواره امید به فضا، به عنوان نهمین کشور جهان صاحب چرخه کامل فناوری فضایی شده است.

وی افزود: اکنون متخصصان ایرانی به دانش پایگاه پرتاب، پرتابگر، ماهواره، ایستگاه دریافت و کنترل ماهواره و ایستگاه داده‌های ماهواره‌ای دست یافته اند که یک افتخار برای کشور است.

براری اظهار داشت: در سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۰۰ هزار شغل سنتی از بین رفته و ۲میلیون شغل جدید به این اکوسیستم شغلی بازگشته  که پیش بینی می‌شود در انقلاب چهارم صنعتی بیش از ۵۰۰ هزار شغل جدید مبتنی بر داده‌ها و فناوری‌های اطلاعات ایجاد و به همین میزان شغل سنتی حذف شود.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه رشد اقتصادی هوا و فضا ۱۶ برابر گذشته شده، گفت: رشد اقتصاد هوا و فضا اکنون به بیش از ۱۳۹ برابر رشد اقتصادی رسیده که ایران نیز در برنامه خود به دنبال توسعه صنعت فضایی است. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: روزانه ۶۰ تا ۹۰ هزار نفر از صنعت خدمات هوایی بهره مند می‌شوند و به منظور آشنایی با این فرصت، رویداد استارتاپ ویکند حوزه فضایی  آبان ماه در دانشگاه لرستان برگزار می شود.

براری اظهار داشت: قلمرو هوایی کشورها تا ۸۲ کیلومتری زیمن است و از آن به بعد قلمرو فضایی آغاز می‌شود که می‌توان از داده‌های ماهواره‌ای برای توسعه کسب و کارهای هوافضا استفاده کرد.

وی ارتباطات گسترده در همه زمینه‌ها را از دیگر دستاوردهای داده‌های ماهواره‌ای عنوان کرد و گفت: این ظرفیت را می‌توان در استان‌های مختلف برای بهره مندی از کسب و کار فضاپایه استفاده کرد.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استارتاپ هوا فضا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳

تین نیوز

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: از جمله اقدامات مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد اینکه طرح های نیمه تمام بخصوص در حوزه گاز به بهره برداری برسند، در غیر این صورت زمستان سال آینده با مشکل کمبود گاز مواجه می شویم.

به گزارش تین نیوز به نقل از علی بختیار در گفت وگو با ایلنا، درباره مهمترین برنامه هایی که صنعت نفت کشور در سال آینده باید در دستور کار قرار دهد، اظهار داشت: صنعت نفت و گاز یک صنعت بین المللی است و ابتدا باید رویکرد این صنعت به سمت جهانی شدن باشد. وضعیت جهانی تولید و میزان سرمایه گذاری که باید در صنعت نفت و گاز انجام شود را باید تحت نظر قرار دهیم و متناسب با آن در بازارهای جهانی حضوری فعال داشته باشیم.

بختیار افزود: موضوع مهم اینکه چه در بعد صادرات و چه در بعد تبدیل نفت و گاز به ارزش افزوده و تولید فراورده باید اقدامات جدی انجام شود. همچنین باید برای سرمایه گذاری در حوزه بالادست و پایین دست برنامه ریزی صورت گیرد.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: ما اکنون مشکلی در کشور داریم و آن عدم توازن تولید و مصرف در حوزه گاز است و باید برای این موضوع اقداماتی انجام شود، باید در پارس جنوبی سیستم فشارافزایی را سریع تر به اجرا برسانیم تا افت تولید اصلاح شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه میادین گازی غیر از پارس جنوبی بیان داشت: در این حوزه باید اقدامات و برنامه های جدی تری در دستور کار قرار گیرد تا ناترازی حل شده و همچنین مشکلی برای عمل به تعهدات صادراتی نداشته باشیم. 

بختیار افزود: از جمله اقدامات مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد اینکه طرح های نیمه تمام بخصوص در حوزه گاز به بهره برداری برسند در غیر این صورت زمستان سال آینده با مشکل کمبود گاز مواجه می شویم و از طرف دیگر صنعت کشور وابسته به گاز است و ما در اقصی نقاط کشور شهرک های صنعتی را داریم که با تداوم ناترازی دچار اختلال می شوند، همچنین اکثر نیروگاه های کشور وابسته به گاز هستند و باید سوخت مطمئن برای این بخش در دسترس قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برق به عنوان زیرساختی است که بخش های صنعتی و تجاری برای تداوم فعالیت ابتدا وابسته به گاز هستند، بنابراین باید برای رونق بخش تولید؛ تولید گاز را جدی بگیریم، ضمن اینکه استفاده بهینه از مصرف را در دستور کار قرار دهیم و برای بهینه سازی مصرف هم باید اقدامات جدی انجام شود و این یک اولویت برای انرژی کشور است.

این عضو پیشین کمیسیون انرژی مجلس گفت: در طی سال های گذشته با فراز و نشیب های زیادی در حوزه مصرف مواجه بوده ایم، هرچند اقداماتی در حال انجام است اما همچنان مصرف انرژی در کشور ما نسبت به متوسط دنیا بالاست، به عبارت دیگر مصرف انرژی در کشور ما علاوه بر بخش خانگی در حوزه صنایع نیز بهینه نیست و باید برای حل موضوع مصرف برق و گاز که در سال های اخیر که در حوزه حمل و نقل، صنعت، خانگی، تجاری و کشاورزی چالش برانگیز شده؛ اقداماتی انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نفوذ زمینی‌ها به ماه و خورشید در سالی که گذشت
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • چین با موفقیت یک ماهواره جدید پرتاب کرد
  • افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • ۲۳ ماهواره به خوشه استارلینک در مدار زمین اضافه شد
  • ماهواره ارتباطی چین وارد مدار ماه شد