Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@07:58:51 GMT

پذیرش 191 هزار داوطلب در مرحله نهایی کنکور ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۳۳۶۶

پذیرش 191 هزار داوطلب در مرحله نهایی کنکور ۹۸

به گزارش ایکنا؛ نتیجه پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورود به دانشگاه در رشته‌های مختلف تحصیلی و در دوره‌های روزانه، نوبت‌دوم، دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس‌های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸  در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
sanjesh.org درج شده است.   یادآور می‌شود، نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۸ روز سه‌شنبه ۱۵ مردادماه سال جاری، بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی پذیرش با آزمون شدند، تا ساعت ۲۴ روز شنبه، ۲۶ مردادماه، فرصت داشتند با توجه به اطلاعیه شامل اصلاحات جدید رشته‌ها نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

گفتنی است، از تعداد ۸۲۳ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی تعداد ۴۵۳ هزار و ۳۲۷، به عبارتی ۵۴.۴۷ درصد داوطلبان نسبت به انتخاب رشته در این آزمون اقدام کردند و از این تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ نفر قبول شدند.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه کنکور 98 نتایج سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟

فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امتحانات نهایی باعث عدالت آموزشی می‌شود چرا که تمام سوالات در همه مناطق کشور یکسان است.

وی افزود: امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود و دانش‌آموزان با ظرفیت خود سوالات را پاسخ می‌دهند.

گفته شده، امتحانات نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری با تاکید بر محتوای کتاب درسی و جداول بارم بندی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است و سوالات به گونه‌ای طراحی می‌شود که اگر دانش‌آموزان مفاهیم را مفهومی یاد گرفته باشند، مشکلی نخواهند داشت.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش نیز گفت: سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد تأثیر قطعی رسیده است، این سوابق تحصیلی مربوط به دروس پایه دوازدهم است که سهم دروس عمومی ۲۸ درصد و دروس تخصصی ۲۲ درصد است.

گفتنی است که سهم سوابق تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ به ۶۰ درصد و کنکور به ۴۰ درصد می‌رسد که ۳۰ درصد مربوط به دروس عمومی و ۳۰ درصد مربوط به دروس اختصاصی است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری ۱۴۰۳
  • اعلام زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳