Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاریخ را تحریف نکنیم، به ایران حمله کردند و کتاب ها را سوزاندند اما آن کارها طبق تفکر علی بن ابی طالب نبود. بنده از منشور کوروش تجلیل می کنم

آیت الله علوی بروجردی در دیدار با رییس انجمن موبدان زرتشتی گفت: تاریخ را تحریف نکنیم، به ایران حمله کردند و کتاب ها را سوزاندند اما آن کارها طبق تفکر علی بن ابی طالب نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده از منشور کوروش تجلیل می کنم.

از منشور کوروش تجلیل می کنم

نوه مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی گفت: یکی از مواردی که به من عیب‌ و خرده می‌گیرند و از من انتقاد می‌کنند بر سر قضیه منشور کوروش است. زیرا بنده از منشور کوروش تجلیل می‌کنم و عده‌ای معتقدند اسلام قبل از خودش را از بین برده است؛ این تفکر، تفکر علی‌بن‌ابیطالب (ع) نیست.

آیت الله علوی بروجردی در دیدار و گفت‌وگو با رئیس انجمن موبدان زرتشتی که تصاویری از آن نیز به تازگی منتشر شده است، گفت: یکی از مواردی که به من عیب‌ و خرده می‌گیرند و از من انتقاد می‌کنند بر سر قضیه منشور کوروش است. چرا که بنده از منشور کوروش تجلیل می‌کنم. آقایان می‌گویند که نه، اسلام آمده و قبل از خودش را از بین برده است. این معنا را من قبول ندارم. این تفکر سقیفه‌ای است، تفکری که بعد از پیغمبر (ص) در سقیفه بنی‌ساعده درست کردند. در آنجا گفتند «حسبنا کتاب‌الله» و غیر قرآن را دور بریزید. لذا وقتی به ایران حمله شد کتابسوزی انجام شد. این را ما نباید انکار کنیم. چه کسی این کار را انجام داد؟ تفکری که می‌گوید ما غیر از قرآن را نمی‌خواهیم.

این تفکر، تفکر علی‌بن‌ابیطالب (ع) نیست. در نهج البلاغه، امیرالمؤمنین وقتی مالک را به سوی مصر می‌فرستد در عهدنامه به مالک می‌گوید که قبل از تو در مصر فراعنه بودند، بزرگانی بودند، سنت‌های خوبی که داشتند را حفظ کن. در خود اسلام برخی سنت‌های جاهلی عرب که خوب بودند حفظ شد. ما دعوت به اخلاق داریم، وقتی قبل از ما دعوت به اخلاق بوده و جا هم افتاده است ما حق نداریم نفی‌اش کنیم. لذا در ایران کتاب سوزاندند و ما هم آن را محکوم می‌کنیم و معتقدیم آن تفکر اسلام نبوده است. بلکه تفکر افرادی بوده که انحراف ایجاد کرده‌اند.

 

وی پیشتر در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۹۷ گفته بود: همان سابقه تمدنی که ایران دارد و همان فرهنگ غنی‌ای که در گذشته داشته است باعث پیوند ایران و تشیع می‌شود. یعنی ایران در گذشته هم مهد ظهور پیامبرانی مثل زرتشت بوده است. قبل از اسلام هم در ایران حکومت‌هایی بودند که در دنیا ابرقدرت بودند و قسمتی‌های عظیمی از دنیا را در اختیار داشتند. این سابقه به نحوی با شیعه‌شدن ایران پیوند دارد. در گذشته، مثلاً در جنگ‌هایی که بین ایران و روم واقع شده است، نشان لشکر ایران را در مصر می‌بینید. حتی کانال سوئز و این آبراه که الان باز شده است، ریشه اصلی‌اش به زمان داریوش برمی‌گردد. یعنی داریوش برای حمل‌ونقل سپاه و مهمات خودش دستور داد این آبراه را حفر کنند. منشور کورش [هم] یک بیانیه است که در سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است و حقوق بشر را در دنیا مطرح می‌کند؛ یعنی حقوق اقلیت‌ها و حقوق مذاهب غیرحاکم در کشور را بیان می­‌کند. اینکه تمدنی در آن روزگار به حقوق اقلیت‌ها توجه داشته است، نشان می‌دهد در گذشته ایران دیدگاه وسیعی وجود داشته است.

او همچنین در سال ۱۳۹۵ در دیدار الشیخ خالد مطر التمیمی، مسئول گروه حقوق دانشگاه بحرالعلوم در نجف اشرف ضمن افتخار به منشور کوروش اظهار کرده بود: کلام امیرالمؤمنین (علیه السلام) در عهدنامه مالک اشتر بی‌نظیر است: ایشان فرمودند: مردم دو دسته‌اند: «اما اخ لک فی الدین و اما شریک لک فی الخلق»؛ یعنی اگر کسی برادر دینی تو نباشد و به خدا یا هیچ مذهبی معتقد نباشد باز هم شهروند است و حقوقی دارد. این نکته را امیرالمؤمنین (علیه السلام) ۱۴۰۰ سال پیش گفته است؛ یعنی هنگامی که در اروپا اصلاً بحثی درباره حقوق بشر مطرح نبوده است. ما این حقایق را در کلام ائمه (علیهم السلام) داریم. ما امروز به منشور کوروش هم افتخار می‌کنیم و البته این منشور افتخارآمیز هم هست و در عصر خودش خوب است.

سید محمدجواد علوی طباطبایی بروجردی (زاده ۲۶ فروردین ۱۳۳۰ قم) مشهور به سیدجواد علوی بروجردی، مجتهد شیعه و مدرس حوزه علمیه قم است که توضیح‌المسائل خود را در تابستان سال ۱۳۹۷ منتشر کرده، وی نوه دختری آیت‌الله العظمی سید حسین بروجردی است. او همچنین تولیت موقوفات مراکز وابسته به مرحوم آیت‌الله بروجردی را بر عهده دارد./ایرنا

 



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ضرب شست شیران غیور ایران اسلامی به اسراییل

بسیج دانشجویی و اساتید دانشگاه، ولی عصر (ع) رفسنجان با انتشار بیانیه ای از عملیات وعده صادق حمایت کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی و اساتید دانشگاه، ولی عصر (ع) رفسنجان با انتشار بیانیه از عملیات وعده صادق حمایت کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
و الحمدلله قاصم الجبارین مبیر الظالمین
«انا من المجرمین منتقمون» صدق الله العلی العظیم


سپاس خدای فروشکننده جباران و ستمگران که داد مظلومان را از ظلمه می‌ستاند و عذاب خوارکننده را بر اهل عصیان و طغیان فرو می‌فرستد. در پس ده‌ها روز نسل‌کُشی آشکار و دَدمنشانه رژیم سفاک صهیونیستی در غزه مظلوم و حمله گستاخانه به کنسول‌گری ایران عزیز در سوریه و شهادت جمعی از مستشاران نظامی پاک باخته، سپاه مقتدر ندای امام خود را لبیک گفت و چونان ابابیل آتش غضب الهی را بر سر رژیم آپارتاید صهیونیستی نازل کردند؛ گویی بار دیگر عصای موسی علیه‌السلام بود که باطل‌السحر فرعون زمانه شد. 

باید مستکبران عالم بدانند که ما میراث بران آن ابرمرد تاریخ هستیم که فریاد غیورانه «هیهات من الذله» او در گوشمان دم به دم می‌پیچد و به امید جان‌فشانی در رکاب یگانه منجی عالم بشریت، حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه، آنات و لحظات عمرمان می‌گذرد. 

ضرب شست شیران غیور جبهه مقاومت به محوریت ایران اسلامی، عاشقان اسدالله الغالب علیه السلام، هشداری بود از سوی امتی قهرمان و مقاوم به مشتی اراذل کودک‌کش، که اگر بار دیگر دست به اقدام جنون آمیز دیگری بزنند، به دست خود نقطه‌ای بر پایان عمر شرارت بار خود خواهند گذاشت. 

ما بسیجیان دانشگاه، ولی عصر عج، به تأسی از شهدای گلگون کفن، ضمن تجدید بیعت با، ولی امر مسلمین و مقتدای خود، امام خامنه ای، اعلام می‌داریم:‌ای رهبر و مولای ما! نگاهمان به سرانگشت اشارت و گوشمان به فرمان جهاد شما است تا جان ناقابلمان را فدای آرمان آزادی قدس شریف کنیم؛ و الله غالب علی أمره
و سیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون

بسیج دانشجویی، کارکنان و اساتید دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان

دیگر خبرها

  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • دعا می‌کنیم سپاه مسلمین بر کفار ظفر یابد
  • آیت الله علوی بروجردی: امیدواریم روزی بیاید که شرّ اسرائیل برای همیشه به دشمنان برگردد
  • دعای آیت‌الله علوی بروجردی بعد از حمله موشکی - پهپادی ایران به اسرائیل
  • اعتراف فرانسه: به مشارکت در حمایت از اسرائیل
  • برای ساختن فیلم از شخصیت‌های تاریخی عجله نکنیم/ اگر فیلمساز بودم، فیلمی درباره «شیخ بهایی» می‌ساختم
  • سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد
  • آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به پاسخ ایران به اسراییل: دعا می کنیم تا سپاه مسلمین بر کفار، ظفر یابد/ نمی‌توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه گذشت
  • تجلیل از ضرب شست شیران غیور ایران اسلامی به اسراییل
  • ایران مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد از حق دفاع خود استفاده کرده است