Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با حمایت از شرکت‌های تولیدی، به صادرات بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال محصولات ایرانی کمک کرده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در راستای سیاست‌های ستاد اجرایی برای افزایش صادرات کالا‌های ایرانی، ۸ شرکت مشارکتی این بنیاد در سال «رونق تولید» موفق به صادرات محصولات خود به کشور‌های مختلف از جمله ترکیه، روسیه، چین، هنگ‌کنگ، تایلند، ترکمنستان، افغانستان، عراق و امارات به ارزش بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، با این میزان صادرات در سال مالی منتهی به شهریور ۱۳۹۸، ۱۲۶ درصد از برنامه‌های صادراتی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) محقق شده است. این رقم در مقایسه با عملکرد سال گذشته، ۷۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
انواع خرما، ماهی و میگو، تخم مرغ، قطعات پلاستیکی و لوازم برقی خانگی، انواع پریز، لامپ و کلید، شمش روی، سیم و کابل، شیشه سکوریت و لمینیت از جمله محصولاتی است که شرکت‌های مشارکتی بنگاه‌محور بنیاد برکت به کشور‌های مختلف صادر کرده‌اند.
بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی بنگاه‌محور خود و با هدف ایجاد فرصت‌های کسب و کار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی جوامع محلی، توزیع عادلانه‌ی امکانات و فرصت‌ها و کمک به رونق تولید، اقدام به مشارکت با شرکت‌های کوچک و متوسط و واحد‌های تولیدی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کرده است.
این بنیاد هم‌چنین با توجه به راهبرد‌ها و تأکیدات ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و توانمندسازی هر چه بیش‌تر شرکت‌های کوچک و متوسط در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار، راهبرد توسعه‌ی صادرات محصولات غیرنفتی در شرکت‌های مشارکتی خود را در دستور کار قرار داده است.   گفتنی است، بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون در ۳۵۷ طرح توانمندسازی اقتصادی اقدام به مشارکت با سهم حداکثر ۴۹ درصدی کرده است. این بنیاد پس از رسیدن این طرح‌ها به مرحله‌ی ثبات تولید و پایدارسازی فعالیت، از ۲۲۱ طرح خارج شده است. بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم‌اکنون با ۱۳۶ طرح به منظور اشتغال‌زایی و رونق تولید مشارکت دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام صادرات کالای ایرانی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت

به گزارش خبرنگار کاشان، علیرضا عبدی بعد از ظهر سه شنبه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردم همواره در سال‌های گذشته هم در اولویت برنامه‌های بنیاد برکت در راستای شعار سال بوده اظهار کرد: استفاده از شبکه تسهیلگری و مدل‌های مختلف مشارکتی و گروهی مبین این موضوع است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پروژه‌های زنجیره سبز و آبی از مهم‌ترین گام‌های بود که در این حوزه برداشته شد.

سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت اظهار کرد: امسال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی ۵ طرح خرد اشتغال از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و… با تسهیلات بنیاد برکت و در سال جهش تولید با مشارکت مردم در روستای ازوار از توابع شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.

عبدی با بیان اینکه تمامی این طرح‌های اشتغال‌زایی خرد به مبلغ سرمایه گذاری بنیاد برکت و سرمایه گذاری متقاضیان انجام و به بهره برداری رسیده است گفت: با اجرای این ۵ طرح اشتغال‌زایی خرد ۵۸ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

وی همچنین بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان با حضور مدیرعامل بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: این پروژه خوشبختانه با همکاری مردم و ۴۰ بانوی این روستا اجرا و هفته گذشته با حضور مدیرعامل بنیاد برکت به بهره برداری رسید.

سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت بیان کرد: امسال با هدف گذاری‌های انجام شده به طور قطع زنجیره سبز و آبی را بیش از گذشته و پر قدرت تر ادامه خواهیم داد و با توجه به تاکید مدیرعامل بنیاد برکت مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های مزارع خورشیدی قطعاً اجرای این طرح‌ها را بیش از گذشته در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی افزود: با توجه به تأکیدات انجام شده توسط مدیرعامل محترم بنیاد برکت مبنی بر اینکه ۵ تا ۱۰ درصد از منابع بنیاد برکت در شهرستان‌ها برای راه اندازی مزارع خورشیدی به کار گرفته شود قطعاً اجرای این طرح در همه شهرستان‌های دارای ظرفیت در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر 6079893

دیگر خبرها

  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • سقف حمایت‌های بنیاد ملی علم به ۴ و نیم میلیارد تومان افزایش یافت
  • سقف حمایت‌های بنیاد ملی علم افزایش یافت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت