Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@00:08:33 GMT

سفر خارجی مفت به سبک پایتخت!

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۳۶۰۵

راز تورهای مسافرتی ارزانقیمت به کشورهای همسایه چیست؟

به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: «درست وقتی که دلار گران شده و خیلی‌ها می‌گویند که آمار سفرهای خارجی ‏حسابی ریزش داشته است، در شیپور و دیوار با تورهای خارجی مواجه می‌شوید که به‌طور عجیبی ‏ارزان هستند. به‌عنوان مثال تور امارات فقط با ۳۰۰‌هزار تومان! یا تورهای ۸۰۰ - ۷۰۰‌ هزار تومانی ‏ترکیه جزو آگهی‌های عجیبی است که با آن برخورد می‌کنید اما وقتی که پیگیر می‌شوید، صاحبان این ‏آگهی‌ها به شما می‌گویند که در ازای واردات یا حتی صادرات چمدانی کالاهایی مثل موبایل، سیگار، ‏لوازم آرایش و لباس و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌توانید ارزان‌تر سفر کنید. ‏ آنها به شما توضیح می‌دهند شما می‌توانید با کارهایی مثل فروختن سیگار در شهرهای ترکیه، آوردن ‏کالا برای فروش و این‌ که چمدان خود را در اختیار افرادی قرار دهید که به‌دنبال خریدوفروش لباس ‏هستند و حتی آوردن گوشی تلفن‌ همراه، بخشی از هزینه سفر خود را جبران کنید. در واقع فلسفه تورهای ‏ارزان ترکیه که از طرف افراد متفرقه به شما پیشنهاد می‌شود دقیقا همین است؛ این‌ که یا برای افرادی که ‏متولی سفر شما هستند، جنس و کالا وارد کنید یا این‌ که خودتان اقدام به خریدوفروش کنید تا بخشی از ‏هزینه سفرتان جبران شود.‏

تور ترکیه فقط ۸۰۰‌هزار تومان!‏

هر چقدر هم که این روزها دلار ارزان‌تر از قبل شده باشد، باز هم تعجب می‌کنیم وقتی می‌شنویم سفر ۳‏شب و ۴روزه به ترکیه فقط ۸۰۰‌هزار تومان درمی‌آید؛ آن هم وقتی که قیمت بلیت قطار تهران وان ‏چیزی در حدود ۳۷۵‌هزار تومان است. این روزها سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور پر شده‌اند از آگهی ‏سفرهای ارزان به کشور ترکیه. سفرهایی که زمینی انجام می‌شوند و قیمت‌های آنها از حدود ۸۰۰‌هزار ‏تومان آغاز می‌شود و نهایت به یک‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان می‌رسد.

این سفرها که به‌صورت زمینی انجام می‌شوند، هتل‌های درجه ۲ و درجه ۳ شهر وان را برای اقامت ‏مسافران انتخاب می‌کنند و اگر مایل باشید می‌توانید یک چمدان هم از خریدهای کسانی که شما را به ‏این سفر ارزان برده‌اند، از گمرک رد کنید تا اضافه‌بار به آنها نخورد.

با این روش شما هم به سفر رفته‌، هم مجبور نشده‌اید هزینه کلانی پرداخت کنید.‏

این تورهای ارزان با چنین شرایطی در آژانس‌ها پیدا نمی‌شوند چون آنها عموما اجازه ندارند چنین ‏پیشنهادهایی به مشتریان خود بدهند ولی با سرچ کردن تورهای ارزان‌قیمت در سایت‌هایی ‏مثل دیوار و شیپور چنین سفرهایی پیدا می‌شوند.‏

درآمدزایی در ترکیه با خرید و فروش سیگار!

تور ریلی ترکیه فقط ۸۰۰‌هزار تومان اقامت ۳شب و ۴روز در شهر وان ترکیه به همراه بازدید از ‏مناطق دیدنی و تفریحی…با شماره‌ای که روی آگهی گذاشته شده تماس می‌گیرم. از کسی که تلفن را ‏پاسخ می‌دهد، اطلاعات تور را می‌پرسم و او مثل یک نوار ضبط شده این‌طور پاسخ می‌دهد: «تور ریلی ‏ما شامل خدماتی مثل بلیت رفت و برگشت قطار، ۴ روز و ۳ شب اقامت در هتل به همراه صبحانه، پک ‏پذیرایی و شام در قطار و ترانسفر به ایستگاه قطار می‌شود.‏»

او ادامه می‌دهد: «قیمتی که اعلام شده برای اقامت در هتلی معمولی است اما اگر خودتان بخواهید در هتل ‏بهتری اقامت داشته باشید، ما شما را راهنمایی می‌کنیم که کدام هتل مناسب‌تر است. ضمن این که هزینه ‏گردش در شهر و بازدید از اماکن تفریحی و دیدنی هم به عهده خودتان است و ما فقط هزینه رفت و ‏برگشت و اقامت در هتلی که با آن قرارداد داریم را تقبل می‌کنیم.»‏

وقتی توضیحات آگهی‌دهنده تمام می‌شود از او دلیل ارزان بودن قیمت این تور را می‌پرسم؛ در حالی‌ که ‏فقط هزینه قطار تهران به وان حدود ۴۰۰‌هزار تومان است. او پاسخ می‌دهد: «دلیل ارزان‌ بودن قیمت ‏تور ما هتلی است که برای اقامت شما انتخاب شده، چون همان‌طور که گفتم این هتل یکی از معمولی‌ترین ‏هتل‌های شهر وان است.»

می‌پرسم راه‌هایی وجود دارد که هزینه سفر کمتر دربیاید و او پاسخ می‌دهد: «ما به شما اجازه می‌دهیم ‏از تهران سیگار بخرید و به مغازه‌های شهر وان بفروشید. این یک کار کاملا متداول برای مسافرانی ‏است که می‌خواهند سفر ارزان‌تری به ترکیه داشته باشند و هزینه‌های کمتری پرداخت کنند. می‌توانید ‏در تهران هر چقدر می‌خواهید سیگار بخرید و آنها را در وان بفروشید.‏»

این آگهی‌دهنده توضیح می‌دهد: «به‌عنوان مثال قیمت ۳ باکس سیگار برای شما در تهران ۶۵‌هزار ‏تومان می‌شود اما می‌توانید در وان آن را با قیمت ۲۰۰‌هزار تومان بفروشید و درآمدزایی کنید! راه ‏دیگری هم که ما به مشتریان پیشنهاد می‌دهیم، رجیستری موبایل است که هر مسافر می‌تواند یک گوشی ‏بخرد و بعد از بازگشت که رجیستری گوشی ثبت شد، ما ۳۰۰‌هزار تومان از هزینه‌ای که برای سفر ‏دریافت کرده‌ایم را به مسافر برمی‌گردانیم. اگر هم نخواهند امتیاز فروش گوشی را به ما بدهند، می‌توانند ‏خودشان آن را بفروشند و با این کار بخش دیگری از هزینه سفرشان را جبران کنند.»‏

با چمدان خالی بروید و برایمان لباس بیاورید

روش دیگری هم برای سفر ارزان به ترکیه وجود دارد؛ خصوصا در این مقطع از ‌سال که دیگر خبری ‏از تورهای تابستانی و قیمت‌های گزاف‌شان نیست. ماجرا از این قرار است که صاحبان برخی مزون‌‏ها و مغازه‌های لباس‌فروشی با برگزارکننده‌ تورهای مسافرتی هماهنگ می‌کنند که چمدان‌های ‏خالی مسافران را بگیرند و به‌جای آنها لباس و عطریات و لوازم آرایش بخرند. از آنجایی که هر مسافر ‏بیشتر از ۳۰کیلوگرم بار نمی‌تواند با خود به کشور وارد کند، این کار برای مغازه‌داران و صاحبان ‏مزون‌ها راهی کاملا به‌صرفه و امن است تا هم لباس خارجی برای فروش داشته باشند، هم هزینه ‏گمرک و اضافه بار پرداخت نکنند.

همین موضوع باعث می‌شود که صاحبان برخی تورها قیمت‌های مناسب و به‌صرفه‌ای را برای ‏تورهای مسافرتی خود در نظر بگیرند؛ البته آنها از قبل با مسافران هماهنگ می‌کنند که چمدان‌های خود ‏را در اختیار صاحبان تورها قرار دهند تا بتوانند به ازای هر مسافر ۳۰کیلوگرم جنس بخرند. قیمت ‏چنین تورهایی هم بشدت ارزان است و اگر شما این پیشنهاد را بپذیرید، با مبلغ بسیار ناچیز می‌توانید ‏سفر کنید، چون هزینه بلیت، اقامت و حتی خورد و خوراک‌تان به عهده برگزارکنندگان تور است و حتی ‏ممکن است سفر برای‌تان کاملا رایگان تمام شود.‏

ماجرای رجیستری موبایل چیست؟

اگر سری به پاساژهای خریدوفروش موبایل بزنید، پیداکردن فروشگاهی که با دریافت هزینه‌ای بین ‏‏۵۰۰ الی ۷۰۰هزار تومان یک گوشی مسافری را برای شما رجیستر کند، کار خیلی سختی نیست. اتفاقی ‏که اگر بیشتر پی آن را بگیرید، به گروه‌های تلگرامی که کارشان مختص خریدوفروش پاسپورت‌های ‏مسافران است، می‌رسید. البته بعد از طرح رجیستری برای مدت کوتاهی موبایل قاچاق وارد کشور نشد اما ‏با گذشت زمان و ایجاد مشکلات ارزی برای تأمین نیاز بازار موبایل به شکل رسمی، نوع جدیدی از این ‏قاچاق شکل گرفت که با اسم گوشی مسافرتی انجام می‌شد. اما از ابتدای خرداد ۹۸، فقط کسانی می‌توانند ‏به عنوان مسافر یک موبایل را رجیستر کنند که مسافر واقعی بوده‌اند؛ چراکه حالا سامانه گمرک به ناجا ‏متصل است و خروج و ورود افراد به کشور قابل تشخیص شده است، چون با اتصال سامانه گمرک به ‏ناجا، از ابتدای خردادماه امسال صرفا مسافرهای واقعی می‌توانند تنها یک موبایل را در‌ سال رجیستر ‏کنند.

همین مسأله، بازار خریدوفروش پاسپورت و رجیسترکردن موبایل به شکل مسافری را داغ کرده ‏است؛ به‌خصوص در فروشگاه‌های بزرگ و پاساژهایی که این روزها مشتری چندانی ندارند‎ .‎همین ‏موضوع باعث شده شما وقتی به همراه تورهای مسافرتی به سفرهای خارج از کشور بروید، با این ‏پیشنهاد روبه‌رو شوید که در ازای دریافت مبلغی یک گوشی موبایل بخرید تا وقتی به تهران رسیدید و ‏رجیستری گوشی ثبت شد، بتوانید امتیاز آن را بفروشید و بخشی از هزینه سفرتان را جبران کنید. در واقع ‏هم می‌توانید امتیاز رجیستری گوشی‌تان را به کسی که صاحب تور بوده، بفروشید تا سفر ارزان‌تری ‏داشته باشید.‏»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تورهای گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گوشی ارزان و ارزشمند مخصوص پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، اپراتور چاینا تلکام از Zhenquing 20 رونمایی کرد؛ گوشی هوشمندی که از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند و به‌طور خاص برای افراد مسن طراحی شده است.

Zhenquing 20 کارکرد آسان، ویژگی‌های امنیتی و عمر باتری طولانی را در اولویت قرار می‌دهد و هدیه‌ای عالی برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها محسوب می‌شود.

پس‌از راه‌اندازی اولیه‌ی Zhenqing 20، این دستگاه به‌طور خودکار وارد حالت Care Mode (مراقبت) می‌شود و رابط کاربری ساده‌شده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. رابط کاربری این گوشی از فونت‌های بزرگ بهره می‌برد و آیکون برنامه‌ها در چیدمان ۴×۳ کنار هم قرار می‌گیرند.

امکان تنظیم حداکثر بلندی صدای دستگاه روی ۹۶ دسی‌بل وجود دارد و در نتیجه حجم صدای آن برای سالمندانی که با تنظیمات گوشی‌های هوشمند معمولی مشکل دارند، مناسب است. بخش نرم‌افزاری گوشی با تمرکز بر راحتیِ استفاده طراحی شده است تا نیاز افراد مسن را به‌بهترین حالت برآورده کند.

گوشی هوشمند Zhenqing 20 چند ویژگی امنیتی دارد تا خانواده‌ها بتوانند موقعیت مکانی افراد سالمند را به‌طور لحظه‌ای ببینند. گوشی مذکور می‌تواند تماس و پیامک‌ جعلی را شناسایی و مسدود کند و بدین‌ترتیب لایه‌ای محافظتی دربرابر کلاهبرداران ارائه می‌دهد.

Zhenqing 20 از نمایشگر ۶٫۷ اینچی IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد و پشت و روی آن با لایه‌ای ازجنس شیشه‌ی ضدخش با دوام بالا پوشانده شده است.

قلب تپنده‌ی Zhenqing 20، تراشه‌ی Unisoc Tanggula T760 است که از هشت هسته‌ بهره می‌برد و با لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته شده.

Zhenqing 20 به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز است که در کنار آن یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز قرار دارد. در بخش جلویی دستگاه شاهد دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هستیم.

از دیگر ویژگی‌های گوشی مذکور می‌توان به فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی، رم ۶ گیگابایتی و سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری ZeaQo اشاره کرد.

Zhenqing 20 به اعضای خانواده‌ اجازه می‌دهد با برنامه‌ی Zhenqing Guardian از راه‌دور به دارنده‌ی گوشی کمک کنند. قابلیت یادشده می‌تواند برای راه‌اندازی دستگاه، عیب‌یابی مشکلات فنی یا راهنمایی کاربر ازطریق ویژگی‌های جدید و مفید مورد استفاده قرار گیرد.

اعضای خانواده همچنین می‌توانند مدت‌زمان استفاده، سطح باتری و میزان مصرف داده‌ی برنامه‌های مختلف را روی گوشی مورد بحث مشاهده کنند.

از دیگر ویژگی‌های Zhenqing 20 می‌توان به باتری بزرگ ۶٬۰۰۰ میلی آمپرساعتی اشاره کرد که طبق ادعای سازنده با هر بار شارژ تا دو هفته دوام می‌آورد. گوشی مذکور از شارژ سریع ۱۸ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت گوشی Zhenqing 20 در چین ۱٬۴۰۰ یوان (حدود ۲۰۷ دلار) است و در چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و بنفش به‌فروش می‌رسد.

222227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888923

دیگر خبرها

  • مسی ارزان شد: قیمت لئو را باور نمی‌کنید!‏
  • افزایش قیمت طلا و سکه در بازار غیررسمی / طلا ارزان می‌شود؟
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • این گوشی ارزان و ارزشمند مخصوص پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است!
  • پدیده عجیب کورش کمپانی چگونه شکل گرفت؟/ چرا همه این‌قدر دیر متوجه شدند؟
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا