Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح طلبان، جلوه‌های زیبای عاشورای حسینی در سراسر ایران را سانسور می‌کنند و در مقابل، با ادعای حضور اختلاس گران و رانت خواران به عنوان بانی مجالس عزای حسینی، به سیاه نمایی این آیین باشکوه می‌پردازند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** اگر با آمریکا مذاکره نکنیم، مردم ایران دیگر نمی‌توانند نفس بکشند!

«عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: «گزینه پذیرش بسته پیشنهادی ماکرون از طرف ترامپ می‌تواند مسیر مذاکره را شکل دهد، چرا که گزینه بازگشت به برجام اگر چه ایده آل است اما به نظر من منتفی است و با توجه به روحیات و نگرشی که از ترامپ دیده‌ایم، گزینه بازگشت به برجام واقع بینانه نیست. عدم مذاکره هم راه توسعه و تنفس مردم را به مرور از بین می‌برد؛ بنابراین می‌توان به گزینه پذیرش پیشنهاد ماکرون امیدوار بود. چرا که اروپایی‌ها علاقه دارند در این قضیه، جایگاهی داشته باشند».

همان جریانی که در مذاکرات هسته‌ای، همه امور کشور و از جمله آب خوردن مردم را به مذاکره و توافق با آمریکا گره زد، اکنون در پسابرجام و علیرغم کاهش شدید ارزش پول ملی و کوچک شدن سفره مردم، این بار نفس کشیدن ملت ایران را به مذاکره با آمریکا گره زده است.

اصلاح طلبان پیش از این بارها مدعی بودند که میوه‌های برجام و به عبارتی سیب و گلابی برجام در سالهای 96 و 97 و 98 خواهد رسید، اما میوه‌های برجام چیزی جز تشدید گرانی و رکود و بیکاری نبود.

طیف اصلاح طلب در اقدامی مغایر منافع ملی، همچنان در پی شرطی سازی مردم و گره زدن معیشت مردم به نشست و برخاست با مقامات آمریکایی است. جریان اصلاح طلب پیش از این تاکید داشت که ترامپ، دیوانه‌ای مزاحم و عامل اصلی به نتیجه نرسیدن برجام است؛ حالا همین طیف مدعی است که برای حل مشکلات کشور باید با همان دیوانه مزاحم، مذاکره کنیم.

روحانی پیش از این تاکید کرده بود که مذاکره با آمریکا دیوانگی است.

** بانیان مراسم عزاداری امام حسین (ع)، مفسد، اختلاس گر و رانت خوار هستند!

«محمدتقی فاضل میبدی» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «در جامعه ما به‌رغم هزینه‌های زیادی که برای عزاداری امام حسین (ع) صورت می‌گیرد از بیان اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) آن‌گونه که باید خبری نیست و برخی اهداف سیاسی و جناحی خود را در چنین مراسمی دنبال می‌کنند. جامعه ما هرساله به مناسک عزاداری محرم اضافه می‌کند اما از مقاصد آن غافل است. باید توجه داشت که شکل و شمایل عزاداری محرم نیست که اهمیت دارد، بلکه اهداف و ماهیت اصلی قیام عاشورا واجد اهمیتی عالی است. نمی‌توان جامعه‌ای را در نظر گرفت که اهداف اصلی قیام عاشورا در آن باشد و در عین حال دروغ، شکاف طبقاتی و اختلاس هم در آن دیده شود. جامعه ما از مفاهیم اصلی مذهبی فاصله گرفته و اهداف فردی و گروهی جایگزین آن شده است».

فاضل میبدی در ادامه گفت: «کسی که خود را شیعه می‌داند و طرفدار امام حسین (ع) است هیچ‌گاه به‌دنبال رانت‌خواری نیست و اختلاس نمی‌کند. کسی که طرفدار امام حسین (ع) است باید در عمل نشان بدهد و به شکلی رفتار کند که گرهی از جامعه مسلمین گشوده شود و به مردم کمک کند. متاسفانه کسانی که فسادهای گسترده‌ای انجام می‌دهند و دستشان به رانت‌خواری و اختلاس و فسادهای دیگر آلوده است در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند و با نفاق و دروغ خود را طرفدار امام حسین (ع) نشان می‌دهند. دردا که برخی از این افراد بانی مراسم عزاداری امام حسین (ع) هم هستند و مبالغ هنگفتی نیز در این زمینه هزینه می‌کنند. از سوی دیگر برخی قیام عاشورا را به یک ابزار سیاسی تبدیل کرده‌اند که به‌واسطه آن بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند».

بنابر مستندات متعدد، حضور مردم و به خصوص جوانان در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) هر سال، نسبت به سال گذشته، پرشورتر می‌باشد.

اما گویا این شور و شعور حسینی به مذاق یک جریان سیاسی خاص، خوش نمی‌آید. طیفی که روزی با تحریف حماسه بزرگ عاشورا، از آن «درس مذاکره»! گرفت و روز دیگر، پیام عاشورا را «نقد قدرت» جا زد.

اصلاح طلبان، جلوه‌های زیبای عاشورای حسینی در سراسر ایران را سانسور می‌کنند و در مقابل، با ادعای حضور اختلاس گران و رانت خواران به عنوان بانی مجالس عزای حسینی، به سیاه نمایی این آیین باشکوه می‌پردازند.

لازم به ذکر است که فاضل میبدی چندی پیش در اظهارنظری تأمل برانگیز مدعی شده بود که «امام حسین (ع) در روز عاشورا به دنبال صلح بود»! وی همچنین پیش از این در اظهارنظری عجیب خواستار تعطیلی عزاداری امام حسین (ع) برای یک سال شده بود!

** حامیان «زن کشی»، ژست دفاع از حقوق بانوان گرفتند!

روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «فریادی به قیمت جان برای حق زنان» نوشت: «یک هفته از آن تلخ‌ترین روزها گذشت، روزی که آتش بر جان سحر آرام گرفت و این پایان، آغازی بود بر ناآرامی جان سوخته تک تک ما، سحر رفت و رفتنش، تلنگری که نه، سیلی محکم بیداری بر گوش ما خواب زدگانی بود که برای سال‌های سال، به هر دلیل و بهانه‌ای، فریاد فروخفته نیمی از مردمان سرزمینمان را نشنیدیم.
زنان سرزمین ما، سال‌های سال، برای عدالت، برابری و بدیهی‌ترین حقوق انسانی خود فریاد زدند و ما هر بار به‌جای شنیدن آن، از اولویت‌ها گفته‌ایم! اولویت‌هایی که البته هیچ‌گاه تمام نمی‌شوند و درمیان همه ریز و درشت‌های آن، مسئله زنان و اولویت‌های آنان کمترین محلی از اعراب نداشته‌اند.
سحرخدایاری، دختر آبی قصه پر غصه این روزهای ما، یکی از همان زنان است، زنی که این بار به قیمت جانش، فریاد حق‌طلبی زنان و دختران این دیار را به گوش همه ما رساند، با مرگی که ابعاد گسترده، تراژیک و تلخ آن، تا همیشه ماندگار خواهد بود».

این روزها رسانه‌های اصلاح طلب با ادعای کذب صدور حکم 6 ماه حبس برای مرحوم «سحر خدایاری»، برای حقوق زنان، فریاد وامصیبتا سرداده اند. این طیف در حالی ژست دفاع از حقوق زنان به خود گرفته است که همین چند ماه پیش، «قاتل یک زن» را قهرمان جا زده و به زن جوانی که با سلاح غیرمجاز توسط یک سیاستمدار اصلاح طلب- محمد علی نجفی- به قتل رسیده بود، تهمت بدکاره بودن! زده و به وی برچسب مهدورالدم بودن! زدند.

این روزها حنای اصلاح طلبان در دفاع از حقوق زنان، دیگر رنگی ندارد. ژست حمایت از حقوق زنان به قیافه حامیان «زن کشی» زار می زند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان ویژه های مشرق ویژه های مشرق عبدالله ناصری روحانی ویژه های مشرق ماکرون برجام مذاکرات هسته ای محمدعلی نجفی فاضل میبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شدیدالحن رئیسی به اسرائیلی‌ها؛ خطا نکنید وگرنه ...

به گزارش همشهری آنلاین،‌ آیت الله سیدابراهیم رئیسی در اجتماع پرشور مردم شاهرود با بیان اینکه بسیار خرسندم امروز در جمع شما مردم شاهرود حضور پیدا کردم، اظهار داشت: مردم این دیار در تاریخ آنچه دارند افتخار است و دلداده امام رضا (ع) هستند.

وی با اشاره به ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم مردمان این دیار افزود: مردم شاهرود پس از انقلاب نیز در برابر دشمنان قاططعانه ایستادند و در دفاع مقدس جانانه از وطن دفاع کردند و در دفاع حرم نیز مدافعان این استان خوش درخشیدند.

رئیسی با اشاره به فرهیختگان و نام‌آوران منطقه استان سمنان به ویژه شاهرود تصریح کرد: امروز به فرموده رهبر انقلاب با وجود همه دشمنی‌ها، به دلیل مواضع به حق نظام و اهدافش بلندش و ایستادگی مردم ایران اسلامی در برابر استبداد و استکبار جهانی، در موضع برتر و رو به جلو قرار داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه امت اسلام به حقایت ایران اسلامی در دفاع از فلسطین و ضدیت با اسرائیل پی برده‌اند، اضافه کرد: امروز قاطعانه در دفاع از فلسطین ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از کارخانجات راکد به چرخه تولید بازگشته و نرخ بیکاری کاهش یافته است اما باید همچنان بر افزایش تولید و پیشرفت کشور متمرکز باشیم، تصریح کرد: امروز به قله نزدیک شده ایم و دولت هرگز خستگی و ناامیدی نداریم و این ادبیات نباید در کشور جایی داشته باشد و موانع را از پیش پای مردم، تولیدکنندگان، صنعتگران و ‌... برمی‌داریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: رشوه و فساد نباید در این دولت جایی داشته باشد؛ این موضوعات سبب ناامیدی مردم خواهد شد لذا از مدیران می‌خواهم به جد به زیرمجموعه‌های خود نظارت بیش از پیش داشته باشند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسرائیلی‌ها فکر کردند می‌توانند ایران را مورد تجاوز قرار دهند و به سفارت ایران حمله کردند، لذا باید تنبیه می‌شدند و ملت بزرگ ایران آنها را تنبیه کرد، تاکید کرد: اگر اسرائیل خطا ‌کند، اگر اشتباه کند و بخواهد کوچک‌ترین تعرضی به خاک ایران کند، بداند چنان پاسخی خواهیم داد که اسرائیل و حامیانش پشیمان خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مذاکره با برخی کشورهای‌ غربی به آنها گفتنم مبادا با زبان زور با ملت ایران سخن بگویید؛ ملت ایران دارای منطق است و زورگویی دورانش تمام شده است، گفت: هرگز میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد و دشمنان بدانند اگر بخواهند با زبان زور با ملت ایران سخن بگویند با تمام قدرت در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: گذشت زمانی که با برجام ۱ و ۲ می‌خواستند بر روی موشک‌های ایران مذاکره ‌کنند؛ در دولت سیزدهم هرگز اجازه نخواهیم داد با قدرت دفاعی ایران کسی مذاکره کند.

کد خبر 845415 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند
  • هشدار شدیدالحن رئیسی به اسرائیلی‌ها؛ خطا نکنید وگرنه ...
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • بیست و نهم فروردین روزی برای تقدیر از بانیان امنیت برای مردم
  • حضور متفاوت زنان پلیس در مراسم رژه ارتش | تصاویر
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد