Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر فوتبال ایران درباره بحث اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ در دربی پایتخت بیان کرد: آئین نامه فصل جدید به باشگاه‌ها ابلاغ شده است و مطابق این آئین نامه باید قانون ۹۰ به ۱۰ اجرا شود. الزام‌های اجرای این قانون سال پیش وجود نداشت، اما امسال با توجه به بلیت فروشی الکترونیکی و شماره دار شدن صندلی ها، خود باشگاه میزبان باید درباره اجرای این قانون تصمیم بگیرد و راهکاری برای آن پیدا کند تا هواداران استقلال به عنوان میزبان بازی راحت بلیت را خریداری کنند و وارد ورزشگاه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ حق استقلال است و باید از سوی این باشگاه اجرا شود

اخبار ورزشی- او درباره ادعای مدیر رسانه باشگاه استقلال درباره اینکه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال توپ اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ را در زمین این باشگاه انداخته اند، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست. ۲ سال است که بلیت فروشی به باشگاه‌ها واگذار شده و استقلال هم باید این قانون را اجرا کند. در بازی تراکتور و پرسپولیس هم تنها ۱۰ درصد ورزشگاه یادگار امام در اختیار هواداران پرسپولیس قرار گرفت. همیشه اجرای قانون سخت است. باشگاه پرسپولیس از همین حالا اعلام کرده در بازی برگشت دربی این قانون که حق اش است اجرا می‌کند. اکنون هم قانون ۹۰ به ۱۰ حق باشگاه استقلال است و می‌تواند از آن استفاده کند یا نکند.

راهکار‌های مختلفی برای اجرای قانون ۱۰-۹۰ وجود دارد

فتاحی افزود: برای اجرای قانون در یک هفته باقی مانده تا دربی چند راهکار وجود دارد و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم در این زمینه به استقلال کمک می‌کنند. برای اینکه هواداران پرسپولیس جای استقلالی‌ها را نگیرند راهکار داریم. اصحاب رسانه باید برای جا انداختن فرهنگ اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ کمک کنند. در اروپا هم این کار صورت می‌گیرد. باشگاه استقلال دارای سامانه هواداری است و هواداران می‌توانند از این طریق برای بازی دربی بلیت الکترونیکی بخرند. هواداران پرسپولیس که در سامانه هواداری استقلال ثبت نام نمی‌کنند. اکنون باشگاه استقلال می‌تواند کد ملی هوادارانش را به پیمانکار فروش بلیت معرفی کند و تنها به این هواداران بلیت بفروشد. اگر هم یک پرسپولیسی سهم استقلالی‌ها را بخرد باید بین هواداران این تیم بنشیند. راهکار دوم هم این است هر یک از هواداران استقلال که اکنون بلیت دربی را بخرد، بازی برگشت نمی‌تواند بلیت جایگاه پرسپولیسی‌ها را بخرد.

بلیت فروشی را باشگاه ها انجام می دهند و سازمان لیگ و فدراسیون نقش نظارتی دارند

مدیر مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: من هم قبول دارم با توجه به اینکه قرار است قانون ۹۰ به ۱۰ برای اولین بار در دربی اجرا شود، دشواری هایی وجود دارد اما با برگزاری جلسات و بررسی راهکار‌ها می‌توان آن را اجرایی کرد. باشگاه ها، مجری بلیت فروشی هستند. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تنها نقش نظارتی دارند. باشگاه پرسپولیس بلیت فروشی دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را انجام داد و هواداران تیم کاشیما ژاپن هم در طبقه دوم ورزشگاه نشستند. بالاتر از دربی میلان که بازی‌ای نداریم.

برای اجرای قانون به استقلال کمک می‌کنیم و از هواداران ۲ تیم می‌خواهیم به قانون احترام بگذارند

او درباره مشکلات مربوط به بلیت فروشی الکترونیکی در ۲ هفته ابتدایی لیگ برتر گفت: آن مشکلات ربطی به قانون ۹۰ به ۱۰ ندارد و ما هم پیش بینی این موارد را کرده ایم. علاقه دارید بار دیگر بلیت فروشی کاغذی انجام بدهیم؟ همه باید کمک کنند تا این مشکلات حل شود. ما صد در صد برای اجرای قانون به استقلال کمک می‌کنیم. از هواداران هر ۲ تیم می‌خواهیم به قانون احترام بگذارند. پرسپولیسی‌ها برای همان ۱۰ درصد خودشان بلیت بخرند و هواداران استقلال هم ۹۰ درصد ظرفیت خود را پر کنند. بازی برگشت هم همین روند وجود دارد و اگر تمام مردم بخواهند این قانون که سخت هم نیست، اجرا می‌شود.

نمی توانیم به خاطر درخواست استقلال دربی برگشت را وسط هفته برگزار کنیم

فتاحی درباره درخواست مسئولان باشگاه استقلال مبنی بر اینکه دربی برگشت هم مانند بازی رفت وسط هفته برگزار شود، گفت: مگر برنامه ریزی رقابت‌ها شرطی است. برای برگزاری یک بازی باید هزار موضوع را در نظر بگیریم. پیش بینی کرده بودیم بازی رفت هم پنج شنبه برگزار شود، اما به دلیل برگزاری رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا، امکان برگزاری بازی در این روز فراهم نبود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم دربی رفت، یک شنبه ۳۱ شهریور انجام شود. باشگاه استقلال نظرش را گفته است اما در این مورد تصمیم گیرنده نیست. استقلال زمان بازی برگشت درگیر بازی‌های پلی آف لیگ قهرمانان آسیا است و امیدوارم این تیم به مرحله گروهی صعود کند. در آن صورت امکان برگزاری دربی برگشت در روز وسط هفته وجود ندارد. برنامه ۲۶ هفته باقی مانده لیگ را هم تا فردا (یکشنبه) اعلام می‌کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استقلال و پرسپولیس فتاحی مسابقات سازمان لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس

از زمان انتقال مالکیت باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس، هواداران این تیم واکنش مثبتی به تصمیم وزارت ورزش نشان داده‌اند و استقبال خوبی از مالکان جدید داشته‌اند. این موضوع باعث افزایش شدید دنبال‌کننده‌های این هلدینگ در اینستاگرام شده و بسیاری از هواداران استقلال زیر آخرین پست هلدینگ خلیج فارس که مربوط به خرید این باشگاه بود هم نظرات زیادی را منتشر کردند.

در این بین تعداد زیادی از هواداران در کامنت‌های این پست خواستار تغییر در مدیریت باشگاه استقلال و خروج علی خطیر شدند. خطیر پیش از شروع لیگ بیست‌وسوم و زمانی که استقلال هنوز زیر نظر وزارت ورزش فعالیت می‌کرد، جانشین حجت کریمی شده بود.

کد خبر 846816 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس
  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها
  • بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می‌گیریم
  • تراکتور به خاطر طرفدارانش جریمه شد
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • جمشیدیان: رضا فتاحی سرمربی بود، سپاهان بهتر نتیجه می‌گرفت!
  • ماجرای استقلال و کاپیتان، داستان تهدید و فرصت/ خالدآبادی کمتر از رفیعی نیست
  • راهکار ۶ بندی برای حل مسئله ارز/ گفتگو با حسین صمصامی
  • فتاحی: اشتباهات داوری نبود جایگاه بالاتری داشتیم