Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به هر دلیلی بوده، بیست و یکم شهریورماه را روز سینما نهاده‌اند تا به این مناسبت توجه بیشتری به این مقوله بسیار مهم جلب شود. یکی از ساحت‌های فوق‌العاده مهم در سینما - از نگاه انقلاب اسلامی که جمهوری اسلامی بر پایه‌های آن استوار است - سینمای انقلاب اسلامی (با موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت، و بیداری اسلامی) است که بر اساس شواهد و قرائن به نظر می‌رسد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور خاص سازمان سینمایی کشور، متأسفانه در سال‌های اخیر توجه لازم را به این ساحت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باز هم متاسفانه وضعیت فیلم و سینمای کشور از آلام فراوانی رنج می‌برد که درمان آن همه درد و آسیب بودجه، نیروی انسانی، طرح و برنامه، فضا و شرایط، و از همه مهمتر مدیریت بسیار جدی‌تری را می‌طلبد؛ که بی‌توجهی یا کم‌توجهی به سینمای انقلاب اسلامی هم در برنامه‌ریزی، هم در تصمیم‌سازی، هم در بودجه‌گذاری، هم در تولید، هم در نمایش و اکران، و هم در پشتیبانی از نیروی انسانی متعهد و توانمند آن، تنها یکی از درد‌های مزمن و آزاردهنده سپهر فیلم و سینمای ایران است.

ناگفته پیداست که اگر برخی نهاد‌های غیردولتی مثل سازمان اوج، موسسه شهید آوینی و بنیاد فرهنگی روایت نبود و سازمان صدا و سیما گاه و بیگاه تله فیلم یا سریالی با این مضامین نمی‌ساخت و دغدغه و نگرانی اندکی از تهیه‌کنندگان بخش خصوصی هم به ساخت آثاری منتج نمی‌شد، سال‌ها بود که شمع فیلم و سینمای انقلاب اسلامی خاموش شده بود. چرا که با کمال تأسف انگاری مسئولان فیلم و سینمای کشور کمترین دغدغه‌ای را نسبت به این عرصه ندارند. آنچه مسلم است، حتی با وجود نهاد‌های مسئول دیگر، چیزی از مسئولیت وزارت و سازمان کم نمی‌شود.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در راستای مطالبه جدی از مسئولان فرهنگی کشور از بابت وظایف قانونی نهاد‌های مسئول در زمینه فیلم و سینما، ضمن درخواست توجه جدی و مسئولانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمای کشور به این مقوله اعلام آمادگی می‌ کند تا تمامی توان خود را برای موفقیت این مسئولان در جهت اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی به کار بگیرد و صادقانه برای تدبیری کارآمد در این زمینه به یاری مسئولان مربوطه بشتابد، ضمن آن که اگر کماکان این بی‌توجهی ادامه یابد، منطقاً باید به راه‌های دیگری برای رسیدن به این هدف بسیار مهم اندیشید.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی کارگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است

سردار نادر ادیبی مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره گرامیداشت شکست حمله نظامی آمریکا در طبس گفت: فراموشی و تحریف دو خطر عمده است که وقایع تاریخی را تهدید می‌کند. وظیفه داریم از فراموشی و تحریف جلوگیری کنیم و حوادث گذشته انقلاب را برای مردم به خصوص جوانان مرور کنیم. ذهن آنها را باید توجه بدهیم که آنچه از نظام تاکنون گذشته جز حقانیت ملت ایران که برگرفته از معارف دینی است، نبوده است.

وی افزود: ظلم دولت آمریکا و ظلم مستکبران عالم مساله‌ای است که باید با دقت با آن رو به رو بشویم. بخشی از استقلال و پیروزی‌های کشور ما در آینده مربوط به این است که جوانان ما از قوت قلبی مانند قوت قلب جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برخوردار باشند. حوادث مهم و تاثیرگذار این انقلاب از جمله شکست حمله نظامی آمریکا در طبس و خیلی دیگر از وقایع مهم که جوانان آنها را درک نکرده اند باید برایشان بازگو شود تا به فراموشی سپرده نشود. این حوادث و وقایع باید نسل به نسل منتقل شود و آیندگان با آنها آشنا شوند. کشور ایران که در دوران طاغوت سلطه پذیر بود، امروز به یکی از محورهای مهم قدرت در منطقه تبدیل شده و پرچم فضیلت را برافراشته است.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عملیات وعده صادق و پاسخ مستقیم ایران به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق اقتدار و ایستادگی ملت ایران را به جهانیان نشان داد. موضوع مقاومت دستاورد انقلاب اسلامی است؛ در گذشته موضوعی به نام مقاومت در مقابل مستکبرین مطرح نبود، این موضوع که با فرهنگ قرآن و معارف دینی ما آمیخته، ملت ایران را به یک ملت بزرگ و تعیین کننده برای آینده و سعادت بشریت تبدیل کرده است. مبارزه و ایستادگی‌هایی که امروز بر علیه اسرائیل و مستکبرین عالم در جبهه مقاومت شکل گرفته، محصول مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است. وعده صادق از دوران دفاع مقدس وجود داشت و تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید در این دوران اثبات می‌کند که مردم بر وعده خودشان صادق هستند و تا رسیدن به پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087336 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است