Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت دفاع و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با آرزوی قبولی طاعات و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هدف از امضاء این تفاهم نامه را بهره گیری هر چه بیشتر از توان متخصصین، دانشمندان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در راستای تقویت بنیه دفاعی و استفاده حداکثری از رسوب این فناوری‌ها در اقتصاد کشور عنوان کردو گفت: همکاری وزارت دفاع و معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در طول سالیان گذشته همواره به شکل مستقیم و غیرمستقیم ادامه داشته است که از آثار و نتایج آن پیشرفت‌های چشمگیری را درحوزه علم و فن آوری کشور شاهد بودیم و جا دارد از تلاش‌های این عزیزان و اهتمام ویژه برادر عزیزم جناب آقای دکتر ستاری صمیمانه تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه با امضای این موافقت نامه مقرر شده است یک الگوی جدیدی برای توسعه همکاری‌های دو جانبه طراحی و اجرا شود، اظهار کرد: با پیاده سازی این الگو، از یک طرف همکاری و مشارکت متخصصین، هسته‌های نوآور و شرکت‌های دانش بنیان در توسعه فناوری‌های دفاعی بیشتر و مؤثرتر خواهد شد و از طرف دیگر حمایت‌های قانونی و مالی از این فرایند صورت می‌گیرد و در نهایت بسترسازی لازم برای تجاری سازی فناوری‌ها و محصولات شرکت‌های همکار با بخش دفاعی تقویت خوهد شد.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و توان علمی و فناورانه زیادی در کشور ایجاد شده است که به صورت بخشی و جزء جزء مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزود: تجمیع و تمرکز این ظرفیت‌ها می‌تواند آورده‌های بسیار بزرگتر و با اهمیت تری را برای کشور و ملت عزیز به ارمغان آورد که تاکنون کمتر به آن توجه و یا حداقل متناسب با اندازه این توان موجود، مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

وزیر دفاع تصریح کرد: صنعت دفاعی با توجه به پیشرفت‌های برجسته آن امروز از توان طراحی محصولات و دستاورد‌های بزرگ و سامانه‌ای برخوردار شده است که می‌تواند به عنوان پیشرو و پیشرانِ تجمیع و تمرکز داشته‌های فناورانه کشور عمل کند.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: بر اساس مفاد این توافق نامه در نظر است در حوزه‌های مورد نیاز و اولویت دار دفاعی از قبیل: هوایی، فضایی، زیستی و شناختی محصولات برجسته‌ای طراحی شود که بتواند برای بخش دفاع برتری ایجاد نماید و به تلاش‌های فن آورانه کشور جهت و رویکرد روشنی را ارائه کند تا از این طریق بتوانیم از تجمیع و تمرکز فن آوری‌ها حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

او در خصوص همکاری مشترک وزارت دفاع و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: این تفاهم نامه در راستای تحقق منویات و تدابیر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور، بستر مشارکت و همکاری طرفین برای بهره گیری همه جانبه از ظرفیت‌های ملی و سرازیر شدن فناوری‌های بومی به حوزه‌های دفاعی و ارتقای بهره وری اقتصادی را موجب خواهد شد.

امیر سرتیپ حاتمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این گام نقطه عطفی برای پیشرفت کشور و تقویت فعالیت متخصصین، هسته‌های نوآور شرکت‌های دانش بنیان و صنعت کشور به ویژه صنایع دفاعی باشد که در عین حال این کار موجب اجرای بخش‌های مهمی از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و تأکیدات ریاست محترم جمهوری اسلامی خواهد شود.

شایان ذکر است مدت زمان اجرای این تفاهم نامه از زمان امضاء ۳ سال تعیین شده است که با موافقت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امیر سرتیپ حاتمی وزارت دفاع صنعت دفاعی شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه

ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیرو‌های این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک عملیاتی» می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع انگلیس به قانونگذاران این کشور گفته بود با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس و «جرمی هانت»، رئیس خزانه‌داری این کشور بر سر افزایش بودجه نظامی در لایحه بودجه اخیر لابی گری کرده، اما در این راه ناموفق بوده است.

وزیر دفاع انگلیس در صحبت خطاب به کمیته دفاعی مجلس عوام این کشور گفت: «ما به صورت خیلی صریح گفته‌ایم حجم پولی که هم‌اکنون صرف مهمات می‌کنیم هر چند چشمگیر است تهدیدات پیش روی ما در همه حوزه‌ها را رفع نمی‌کند.»

تلگراف گزارش کرد راب مگوون این ارزیابی را تایید کرده است که «ارتش انگلیس نخواهد توانست در یک جنگ داغ تمام عیار با ولادیمیر پوتین برای بیش از ۲ ماه بجنگد، چون مهمات و ذخایر تجهیزات لازم برای انجام این کار را در اختیار ندارد.»

وزیر دفاع انگلیس گفت انگلیس چنین جنگی را در کنار متحدانش در ائتلاف ناتو انجام خواهد داد و به این ترتیب این متحدان مجموعا قدرت تسلیحاتی بیشتر از روسیه خواهند داشت.

شاپس مدعی شد در قبال این صحبت که انگلیس منحصرا برای جنگ با روسیه آماده نیست «درک این موضوع مهم است که، چون ما در ناتو هستیم و بند پنجم اساسنامه (بند دفاع دسته جمعی ناتو) وجود دارد ما هرگز در چنین وضعیتی قرار نخواهیم گرفت.»

تحقیقات اخیر کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس مشخص کرد نیرو‌های نظامی این کشور «تحت فشار فزاینده» هستند و برای جنگ با روسیه آمادگی ندارند.

در گزارش مربوط به این تحقیقات تصریح شد دولت لندن بدون اصلاحات فوری به منظور رفع بحران استخدام نیرو «هرگز به آمادگی استراتژیک یا رزمی دست نخواهد یافت» و همچنین لازم است که ذخایر سلاح‌ها و مهمات ارتش انگلیس به شکلی چشمگیر افزایش یابند.

دیگر خبرها

  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزیش یافت
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو
  • فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش