Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:51:31 GMT

سفر رئیس جمهور اریتره به سودان بعد از قطع روابط دو ساله

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۰۲۲

سفر رئیس جمهور اریتره به سودان بعد از قطع روابط دو ساله

رئیس جمهور اریتره امروز (شنبه) طی سفری رسمی وارد سودان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، ایسایاس آفورکی، رئیس جمهور اریتره امروز (شنبه) وارد فرودگاه خارطوم شد و مورد استقبال عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و تعدادی از وزرای دولتی قرار گرفت.

این سفر دو روز به طول می‌انجامد و قرار است طی آن رئیس جمهوری اریتره با رهبران سودانی درخصوص روابط دوجانبه و راه‌های حمایت و توسعه آن دیدار و رایزنی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آفورکی قرار است در جریان این سفر علاوه بر البرهان با عبدالله حمدوک، نخست وزیر، محمد حمدان دقلو، عضور شورای حاکمیتی و فرمانده نیروهای حمایت سریع دیدار کند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که سودان و اریتره طی دو سال با یکدیگر قطع رابطه داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اریتره سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت

 سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگاران ضمن ابلاغ پیام رهبر فرزانه انقلاب به ملت بزرگ پاکستان برای ملت و دولت پاکستان از خداوند متعال موفقیت، پیشرفت، امنیت و وحدت و انسجام خواستار شد و بیان کرد: پیام انقلاب اسلامی برای همه ملت‌ها پیام بیداری، بصیرت و بصیرت افزایی است. پیام رهبری انقلاب برای همه ما امروز دشمن شناسی و دشمن ستیزی است. ما باید دشمن را بشناسیم و هم به طور دقیق ترفند‌های دشمن را شناسایی کنیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به پیوند ناگسستنی ایران و پاکستان بیان کرد: کشور‌های اسلامی باید با یکدیگر دوست باشند. ایران و پاکستان علاوه بر اینکه همسایه و مسلمان هستند، اعتقادات و باور‌های آنان پیوندی ناگسستنی دارد و به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ملت ایران جدایی انداخت.

رئیس جمهور با بیان اینکه بنای ما این است که در دو دولت ایران و پاکستان، همکاری‌ها و راه‌های همکاری را افزایش دهیم، گفت:ظرفیت‌های زیاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و فناوری بین دو کشور وجود دارد و بنای ما این است که از همه ظرفیت‌ها برای ارتباط دو ملت و دو کشور بهره ببریم.

رئیسی با بیان اینکه این سفر به دعوت رئیس جمهور پاکستان انجام شد ومذاکرات از صبح امروز در ابعاد مختلف با مقامات کشور برگزار شد، گفت: اراده دو کشور بر توسعه روابط در تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی تجاری، علم و فناوری و فرهنگی است، امیدواریم بعد از این سفر رشد و توسعه روابط دوکشور را به شکل فزاینده‌ای شاهد باشیم.

رئیس‌جمهور اولویت کشور را توسعه روابط با کشور‌های همسایه، اسلامی، همسو و مستقل دانست و گفت: ایران و پاکستان به این نتیجه رسیده اند که می‌توان از همه ظرفیت‌ها در جهت توسعه روابط فی مابین بهره برد. انشاالله بعد از این نیز برنامه ما این است که با اولویت کشور‌های همسایه، اسلامی، همسو و مستقل به توسعه روابط بپردازیم.

وی بیان کرد: نگاه‌های مشترک بین ایران و پاکستان وجود دارد. هر دو کشور از فلسطین حمایت می‌کنیم. هر دو کشور نسبت به رژیم صهیونیستی و حامیان آن که این ظلم‌ها را در حق مردم فلسطین انجام می‌دهند، معتقدیم که این اقدامات باید هرچه سریع‌تر متوقف شود. هر دو معتقدیم که باید از حقوق بشر و مظلومین دفاع کرد. هر دو معتقدیم که باید با تروریسم، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته مبارزه کرد. با دنبال کردن دیدگاه‌های مشترک همکاری بین ایران و پاکستان بیش از پیش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • نگاهی به روابط اقتصادی ایران و پاکستان
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • رئیسی: تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است