Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:28:20 GMT

۸۷ درصد منابع بانک ها در استان پرداخت شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۰۷۸

۸۷ درصد منابع بانک ها در استان پرداخت شده است

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی روز شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رقفع موانع تولید اظهارداشت: نسبت مصارف   ۳۱ بانک حدود ۸۷ درصد است و می توان گفت پرداخت ها در بانک دولتی تقریبا مطلوب بوده است.

وی بیان کرد: بانک هایی که منابع اعتباریخوبی دارند نسبت مصارف و منابع را رعایت نکردند در حالی که می توانستند بهتر عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مصطفی پور امیدی مدیر امور مالیاتی استان قزوین گفت: سازمان امور مالیاتی با درک شرایط تولیدکنندگان در سالهای گذشته همراهی خوبی با صنعتگران داشته است.

وی اضافه کرد: با همه شرایط اقتصادی ایجاد شده متاسفانه سهم مالیات استان بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته و تعیین رقم ۱۹۰۰ میلیارد تومان منطقی نیست و با این شرایط برای حصول آن با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

پور امیدی یادآورشد: یک بخشنامه امسال صادر شده که تا پایان مهر ماه اگر اصل مالیات از سوی واحدهای تولیدی پرداخت شود جرایم آنها تا ۱۰۰ درصد بخشیده می شود و این موضوع در سال آینده که اختیارات مدیران تا ۵۰ درصد است تغییر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با نظارت بیشتر باید کاری کنیم تا واحدهایی که واقعا مشکل دارند از تسهیلات و تشویق های مالیاتی برخوردار شوند و از تمارض برخی واحدها جلوگیری کنیم.

در ادامه مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: بخش خصوصی در این شرایط پای کار است و از دیدگاه  خوب استاندار در توسعه گردشگری استقبال می کنیم.

وی بیان کرد: در سالهای اخیر تسهیلات بهین یاب زیادی به تولیدکنندگان پرداخت شده اما باید برای بازپشت وام ها نیز تدبیر کرد تا پرداخت های جدید دچار مشکل نشود.

بخشنده اضافه کرد: لازم است گزارشی از نحوه بازپرداخت تسهیلات بهین یاب تهیه و در جلسات اعلام شود تا در جریان وضعیت نحوه دریافت و بازگشت سرمایه های کشور باشیم تا حق متقاضیان جدید نادیده گرفته نشود.

محمد زمانی رئیس خانه صنعت استان هم گفت: اجرا نشدن برخی مصوبات کارگروه موجب انتقاد صنعتگران و تولیدکنندگان شده زیرا برای تصویب دیدگاهها و حل مشکلات واحدها زمان زیادی تلف شده است.

زمانی تصریح کرد: اجرا نشدن مصوبات مشکل ساز شده و هزینه ها دولت را بالا می برد و انتظار داریم علت و موانع اجرا بررسی کارشناسی شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان قزوین بیان کرد: اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ چون خاص است می توان استفاده بهتری کرد زیرا در حالذ حاضر استان قزوین کمی از استانهای دیگر عقب مانده است.

زمانی یادآورشد: بازسازی و نوسازی صنایع مهم است زریا بسیاری از واحدها نیازمند اعتبارات بازسازی هستند و حتی برخی کارخانه های شاخص با مشکلات جدی روبرو شده اند که اگر در پرداخت این تسهیلات سخت گیری نشود می توانند مشکلات خود را برطرف کنند.

در ادامه سیروس نصیری مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: بخشودگی جرایم برای کارفرمایان خوش حساب لحاظ می شود و این افراد سه ماه فرصت دارند از این این تشویق ها برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: امسال ۴۰۷ مورد درخواست برای اجرای بخشودگی دریافت کردیم که برای ۴۶ مورد حدود ۴ میلیارد تومان بخشودگی اعمال شده است.

نصیری تصریح کرد: همچنین ۱۰۶ درخواست آماده اجراست تا بتوان در این شرایط برای رونق تولید حمایت لازم را صورت داد.

کد خبر 4717896

منبع: مهر

کلیدواژه: منوچهر حبیبی استانداری قزوین کارگروه تسهیل ماه محرم قزوین بوشهر شیراز مراسم عزاداری عاشورا ایلام اربعین حسینی شهرکرد خطبه های نماز جمعه گرگان ماه محرم و صفر تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، میثم معافی درجلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲  با اشاره به اهمیت منابع جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ در رفع مشکلات تامین مالی کسب و کار‌های خرد و متوسط افزود: در سال گذشته سهم امداد در جز۳ بند (ب) تبصره ۱۸، سیصد و چهل میلیارد تومان بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان به کمیته امداد استان مازندران تخصیص یافته است که تاکنون ۲۳۲ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال به ۱۹۵۲ مددجو و نیازمند پرداخت شده است.

معافی با بیان اینکه مازندران در جذب اعتبارات جز۳ در کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده است ازهمکاری بانک‌های مهر ایران، سپه، کشاورزی، ملی واقتصاد نوین در اعطا تسهیلات اشغال به مددجویان و نیازمندان تشکر و قدردانی کرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: تسهیلات پرداختی در اجرای طرح‌های اشتغال در بخش‌های دامپروری، کشاورزی، خدماتی، صنفی، صنعتی، صنایع دستی و... بوده است.

خاطر نشان می‌شود دراین جلسه بانک‌های عامل جهت تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات و جذب کل اعتبارات تخصیصی قول مساعد دادند.

یادآور می شود، جلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ و ۴بند (ب) تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران سید اسماعیل هاشمی، نمایندگان استانداری، اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی، مدیریت برنامه ریزی و بانک‌های عامل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • استعلام و پرداخت قبض برق در یک چشم برهم‌زدن