Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: اظهارات مهم حجت الاسلام پناهیان در شب هفتم هیات میثاق با شهدا و همچنین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران در انتقادهای صریح از نمایندگان مجلس دهم و رئیس جمهور باعث شده است تا اصلاح طلبان دست به کار شوند و برای حمله به این خطیب انقلابی از توهین و تهمت چیزی کم نگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هم روزنامه زنجیره‌ای اعتماد در بین مطالب مختلفی که علیه حجت الاسلام پناهیان منتشر کرده است، بخشی را هم به اظهارات جعفرزاده ایمن آبادی اختصاص داده که مدعی شده پناهیان به دنبال شهرت و دیده شدن است! جدای از این ادعای خنده دادر که ارزش پاسخگویی ندارد اما مفهوم اظهارات -در ادامه خواهید خواند- این نماینده پرحاشیه و جانباز مدعی ولایتمداری(!) که چندی پیش گفته بود «خاتمی در کمال آرامش در حال خدمت به انقلاب است» و یا اینکه «مشکلات کشور به دلیل نامری ترامپ است!» آن است که هیات‌ها به روشنگری درباره مسائل سیاسی کشور کاری نداشته باشند و صرفا از مظلومیت امام حسین(ع) در سال 61 هجری روایت کرده و کاری هم به عوامل حادثه عاشورا و تطبیق رفتار برخی کارگزاران حکومتی در دو بازه زمانی نداشته باشند.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات جعفرزاده را در ادامه خواهید خواند:

*درحالي كه طي روزهاي گذشته شاهد انتشار سخناني نامتعارف از يك خطيب مذهبي وابسته به جبهه پايداري بوديم، روز گذشته نيز اين فرد اين فرصت را به دست آورد كه از طريق تريبون نمازجمعه و در جايگاه سخنران پيش‌خطبه، ابرازنظر كند و بيش از پيش، در راستاي جلب‌توجه و معروفيت خود تلاش كند. شخصا معتقدم اين فرد به‌دنبال معروفيت و ديده شدن است و اتفاقا به همين دليل، فكر مي‌كنم بهترين پاسخ در قبال او و امثال اين افراد، سكوت است. بنابراين قصد ندارم درباره شخص اين خطيب وابسته به جبهه پايداري و اظهاراتش، صحبتي داشته باشم.

*اظهارات اين افراد فاقد اندك پشتوانه حقوقي و منطقي است و حتي ظاهرا نسبت به سازوكار و روندهاي اصولي اقدامات در مجلس و دولت هم بي‌اطلاع هستند چراكه همين آقا اخيرا معترض شده بود كه چرا مجلس، حقوق كارگران را نمي‌پردازد؛ موضوعي كه نشان مي‌دهد او حتي نمي‌داند كار مجلس چيست و دولت چه وظايفي دارد. وقتي چنين غيرمستند صحبت مي‌شود و مي‌گويند مثلا مجلس حقوق كارگران را بدهد، طبيعي است كه كسي هم بگويد اين حقوق را از پاكت‌هاي پولي كه آقايان براي هر سخنراني مي‌گيرند، بپردازند.

*متاسفانه بعضي تريبون‌هاي رسمي همچون تريبون‌هاي نمازجمعه، به محلي براي حمله به دولت و مجلس تبديل شده و تنها مي‌توان گفت كه ان‌شاءالله خداوند باريتعالي و حضرت امام حسين(ع) به داد ما برسد چراكه با اين اوضاع، عملا ديگر نيازي به دشمن خارجي نداريم.

بیشتر بخوانید:
مردم ناتوانی اقتصادی را به فشار اجتماعی ترجیح می‌دهند
«عربده‌کش» و «منبری پاکت بگیر میلیونی»!


*در بحث دامن زدن به دوقطبي‌ها در كشور نيز كسي از ياد نمي‌برد كه رهبري گفتند كه نبايد برجام، عامل دوقطبي‌سازي در كشور شود. حال آنكه اتفاقا همين افراد هستند كه اين روزها و در ايام عزاداري تاسوعا و عاشوراي حسيني، روساي جمهور و مجلس را با نهايت بي‌تقوايي و كم‌لطفي، با شمر و يزيد مقايسه كردند و با حمله به برجام كه دستاورد كليت نظام بود، سعي در ايجاد دوقطبي‌سازي داشته و دارند. ما سر سفره حضرت ابوالفضل و پاي همين منبرها و خطبه‌ها بزرگ شده‌ايم اما متاسفانه در مراسم مذهبي كه امسال ديدم، تقريبا صحبتي از فلسفه قيام عاشورا و مظلوميت امام حسين و يارانش نبود؛ به‌نحوي كه تقريبا 95 درصد مباحث حمله به دولت و مجلس به‌ بهانه برجام بود و 5 درصد هم اشاره‌اي گذرا به اصل موضوع محرم مي‌شد تا عملا مظلوميت امام حسين(ع) آشكار شود. کپی متن خبر برچسب ها: جعفرزاده ایمن آبادی حجت الاسلام پناهیان شفافیت

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: جعفرزاده ایمن آبادی حجت الاسلام پناهیان شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، میزگرد «مطالبات کارگران؛ از امنیت شغلی تا مزد عادلانه» با هدف بررسی لایحه اصلاح قانون کار دولت در آستانه هفته کارگر با حضور محسن باقری (نماینده کارگری عضو شورای عالی کار) و علی‌حسین رعیتی فرد (معاون روابط کار و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در یک برنامه تلویزیونی برگزار شد.

در این میزگرد، محسن باقری (نماینده کارگری عضو شورای عالی کار) اظهار کرد: اصلی‌ترین مطالبه کارگران ما امنیت شغلی است و در دیدارهای اخیر رهبر انقلاب با کارگران نیز ایشان نظر مساعدی در قبال آن داشتند.

وی افزود: مجلس نیز در این دوره تلاش‌های بی‌نتیجه‌ای در حوزه تبدیل وضعیت شاغلان داشت. در سال گذشته با واگذاری برخی برندها مثل داروگر و... و اقداماتی ذیل عنوان کوچک‌سازی دولت مشکلاتی برای کارگران نیز مواجه بودیم. برخی کارخانه‌ها را می‌گیرند و وقتی می‌بینند سود ساخت و ساز بیشتر است، تولید کارخانجات تعطیل می‌شود.

باقری با اشاره به موضوع جهانی‌سازی قیمت‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سنوات اخیر گفت: گران‌سازی انرژی با توجیهات نادرست باعث شد تولیدات ما به سمت دلاری شدن برود و مزد کارگران ما ریالی بماند. به هرحال خصوصی‌سازی، گران‌سازی قیمت‌ها و آزادسازی و موقتی‌سازی نیروی کار امروزه به چالش اصلی کارگران ما بدل شده است.

او در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است با اصلاح قانون کار و دائمی شدن قراردادها، امنیت شغلی در کشور افزایش یابد.

شرایط اخراج کارگر در ماده ۲۷ قانون کار مشخص خواهد شد

در ادامه علی حسین رعیتی فرد با اشاره به اهمیت امنیت شغلی کارگران اظهار کرد: با آسیب‌شناسی ما و تاکید رهبری و رئیس جمهور بر امنیت شغلی ما کمیته‌هایی را با حضور شرکای اجتماعی خود برگزار کردیم که در نهایت به یک لایحه درباره اصلاح قانون کار رسیدیم.

وی افزود: وزارت کار پیشنهاد داده است که کارگران دارای کار مستمر پس از ۵ سال به قرارداد دائمی برسند. ماده ۲۷ هم نیاز به اصلاح داشت تا کارفرما بتواند با کارگرانی که تولید را دچار اخلال می‌کنند متناسب با آیین‌نامه‌های انضباطی برخورد کند تا عدالت میان هردو گروه ایجاد شود.

رعیتی فرد تصریح کرد: در بحث اجرای طرح طبقه‌بندی برای بهبود مزد کارگران نیز در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است.

معاون روابط کار وزیر کار اظهار کرد: برای اولین فرصت این لایحه اصلاح قانون کار به مجلس بعدی (دوازدهم) تقدیم خواهد شد.

در ادامه این میزگرد محسن باقری تصریح کرد: بحث عبارت «اگر در قرارداد مدت زمان قید نشود» از ماده هفت قانون کار حذف شده است. از امسال نیز کلیه کارگرانی که مشمول ماده ۷ هستند باید در ادارات کار رای مساعد بگیرند.

معاون روابط کار وزیر تعاون افزود: آیین نامه مصوب دولت قبل باید تبدیل به قانون شود تا تمامی ارکان روابط کار به آن مقید باشند. ما در قانون بیمه بیکاری نیز مشکل داریم و به دنبال این برنامه در این قانون هستیم که استفاده کننده از بیمه بیکاری در چهارچوبی بتواند به کار بازگردد.

اخراج کارگران قبل از ۵ سال و دائمی شدن قرارداد کار مستمر با رای مراجع حل اختلاف!

رعیتی فرد تصریح کرد: اگر کارفرما قبل از اتمام قرارداد نیروی کار را اخراج کند، باید در مراجع حل اختلاف در ادارات کار مسئله را حل کند. اگر در قانون پیشنهادی کارفرما بخواهد قبل از ۵ سال کارگر را اخراج کند، باید مراجع حل اختلاف ما موضوع را تایید کنند تا کارگر اخراج شود.

محسن باقری در ادامه این میزگرد با اشاره به اهمیت سازوکار شورای عالی کار در تعیین مزد گفت: بهترین ساختار موجود برای حل مسئله مزد شورای عالی کار است و مجلس وظایف دیگری دارد و بدیل نمی‌تواند باشد.

وی ادامه داد: درباره تعداد اعضای شورای عالی کار و اینکه عادلانه است، از ناحیه گروه کارگری بحث وجود دارد اما به هرحال ساختار تعیین مزد سه جانبه است و این مزیت مهمی است که نباید آن را فراموش کرد.

عضو شورای عالی کار تاکید کرد: ما برای تعیین مزد مبانی داریم و دو بحث تناسب نرخ تورم و سبد حداقل معیشت کارگری برای تعیین مزد ملاک است. مزد نیز باید هزینه‌های زندگی را پوشش دهد. ما مسئولیت کاری که کردیم را برعهده می‌گیریم و همیشه پای میز مذاکره هستیم و برای توافقات بهتر همیشه در صحنه هستیم.

در ادامه علی حسین رعیتی فرد در پاسخ به این نظرات اظهار کرد: شیوه تعیین حداقل مزد در دنیا متفاوت است. یکی از شیوه‌ها اخذ مشورت از شرکای اجتماعی و تعیین مزد توسط دولت است و شیوه دیگر توافق سه جانبه میان شرکای اجتماعی است. سازمان‌های جهانی همه این شیوه‌ها را تایید می‌کنند. اکنون شورای عالی کار نمی‌تواند بدون تصمیم مزدی کشور را منتظر توافق خود نگه دارد و ما در نهایت نمی‌توانیم بازار کار را بدون تصمیم مزدی رها کنیم.

وی تاکید کرد: مجلس عصاره ملت است و نماینده کارگران، کارفرمایان و همه گروه‌ها در مجلس هستند و اشراف خوبی به شرایط کشور دارند. مجلس می‌تواند با اخذ نظرات کارفرمایان و کارگران در مجلس، به عدد عادلانه‌ای برسند. البته دولت نیز پیشنهادات مزدی خود را می‌دهد. سازمان جهانی کار نیز حاکمیت داخلی کشورها را زیر سوال نمی‌برد و با این موضوع مخالفت نخواهد کرد.

از نظر امام خمینی پذیرش مزد اندک از روی ناچاری ایراد شرعی دارد

محسن باقری در پاسخ به این بحث بیان کرد: شورای عالی کار در موضوعات مختلف به جز مزد هم تصمیم می‌گیرد. درمورد دستمزد نیز عقدی عهدی و رضایی است و اگر کسی مجبور به کار با مزد اندک باشد، از نظر شرعی ایراد دارد. نظر امام خمینی نیز از نظر فقهی این است که اگر کارگری بخاطر فشار مالی و خانواده مجبور به کار و قراردادی شود، آن قرارداد ایراد شرعی دارد.

وی تصریح کرد: اینکه رضایت کارگران در شورای عالی کار اخذ شود، بخاطر همین مبنای فقهی است که مورد تایید شورای نگهبان است و مکانیزم رضایت کارگران در شکل پیشنهادی جدید دولت مشخص نشده و ناگزیر مخالفت گروه کارگری با طرح واگذاری تصمیم مزدی به مجلس را شاهد هستیم.

معاون روابط کار وزیر تعاون با اشاره به تغییرات کاهشی نرخ تورم برمبنای ارائه شده از سوی دولت گفت: مطالبات انباشته مزدی طی سال‌های گذشته را نمی‌توان یک شبه حل شود. ما در سه سال گذشته ۱۱۹ درصد افزایش مزد داشتیم که بی‌سابقه است. البته مشکل کارگران با این افزایش حل نمی‌شود اما دولت در راستای حل مسئله نسبت مزد و تورم درحال برنامه ریزی است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898928

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • دل مورینیو برای لیگ برتر انگلیس شده است (عکس)