Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@00:32:17 GMT

کلاهبرداری از بیمه با تصادف ساختگی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۱۲۲

کلاهبرداری از بیمه با تصادف ساختگی

3 تبهکار که با تصادف جرحی ساختگی اقدام به کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه می کردند، دستگیر شدند .  در سیزدهم شهریور ماه امسال، پرونده ای با موضوع کلاهبرداری و تصادف ساختگی از شرکتهای بیمه به اداره مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع و در همان تحقیقات اولیه مشخض شد فردی ۲۷ ساله به نام حمید با مراجعه به واحد خسارت یکی از شرکتهای بیمه‌گر قصد دریافت دیه در یک پرونده تصادف جرحی را داشته که متصدیان شرکت بیمه گر متوجه ساختگی و جعلی بودن مدارک وی شده و موضوع را به پلیس گزارش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه با تحقیقات پلیسی جعلی بودن مدارک متهم محرز شد که با هماهنگی مقام قضائی متهم به همراه دو همدستش در هنگام مراجعه به شرکت بیمه‌گر دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند، اما متهمان در ابتدا منکر هر گونه جرم ارتکابی شدند.

با ادامه تحقیقات پلیسی متهمان که ادله و نظریه کارشناسان را دیدند، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به پرونده سازی و جعل مدارک برای دریافت پول از شرکت بیمه‌گر اقرار کردند. متهم اصلی پرونده در همین خصوص به کارآگاهان گفت: ایده کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه با شگرد تصادف ساختگی برای اولین بار در زندان به ذهنم رسید و این موضوع را به دو هم بند دیگرم در زندان گفتم و آنجا بود که تصمیم گرفتیم بعد از آزادی از زندان این کار را آغاز کنیم و از مرداد ماه در یکی از شهرهای شمالی کشور فعالیت خود را برای فریب شرکت‌های بیمه آغاز کردیم.

متهم اصلی پرونده در ادامه اظهارات خود، گفت: پس از انجام تصادف ساختگی در شمال کشور برای دریافت خسارت راهی تهران شدیم. در تهران با مراجعه به یکی از شرکت‌های بیمه و جعل مدارک پزشکی قصد دریافت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از بابت خسارت جانی را داشتیم که کارمند بیمه متوجه موضوع شده و از سوی ماموران پلیس دستگیر شدیم. 

  مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که با بررسی اسناد و مدارک به دست آمده از متهمان و با دعوت از شرکت‌های مختلف بیمه و شناسایی پرونده‌های تشکیل شده از سوی متهمان در این شرکت‌ها، تاکنون یک فقره از تصادفات جرحی ساختگی متعلق به این گروه شناسایی شده و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد./ ایسنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مرد همسایه به‌خاطر پمپ ساختمان

 سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: ساعت ۱۳:۳۰ روز بیستم فروردین‌ماه، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های تهران از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مرگ مشکوک مرد میانسالی را روی تخت بخش اورژانس، گزارش کردند. 

وی افزود:با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی وارد سردخانه بیمارستان شدند و جسد مردی حدوداً ۶۰ ساله را مشاهده کردند که احتمالاً به‌خاطر ضربه بر سرش به قتل رسیده بود، بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که متوفی ساعتی قبل با همسایه‌های ساختمانی که داخل آن زندگی می‌کرده درگیر شده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پسر متوفی در جریان تحقیقات ابتدایی جنایی ماجرا را این‌طور توضیح داد، ما در طبقه دوم ساختمان زندگی می‌کنیم و همسایه در زیرزمین، اما به‌خاطر اینکه فشار آب برای خانه ما کم بود قرار شد شریکی یک پمپ بخریم که روز حادثه به‌دلایلی اختلافی میان ما ایجاد شد و در ادامه با ساکنان طبقه دوم که ۴ نفر بودند درگیر شدیم و در جریان این نزاع پدرم از ناحیه سر هدف ضربه قرار گرفت و پس از احساس درد به کام مرگ فرو رفت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: به‌دنبال دریافت این اطلاعات، کارآگاهان خیلی زود ۴ مرد جوان را بازداشت کردند، اما آنها در بازجویی‌های مقدماتی منکر وارد کردن ضربه به سر متوفی در جریان این درگیری مرگبار شدند.

سردار گودرزی گفت: پس از پایان تحقیقات میدانی در بیمارستان و ساختمان موردنظر، کارآگاهان مأموریت یافتند با اقدامات فنی تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند. 

وی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی جسد مرد میانسال برای تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ۲۴ مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال
  • مدیر یک شرکت لوازم آرایشی در برج بیست طبقه‌اش به قتل رسید
  • قتل مدیر شرکت‌ لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در برج ۲۰ طبقه‌اش
  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • قتل مرد همسایه به‌خاطر پمپ ساختمان
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • دستگیری اوباش سابقه دار به اتهام حمله به یک آرایشگاه در اسلامشهر
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت