Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:21:31 GMT

حضور زنان در قیام عاشورا تاریخی و تمدن‌ساز بود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۲۱۴

حضور زنان در قیام عاشورا تاریخی و تمدن‌ساز بود

حجت الاسلام و المسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» روز شنبه در سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افزود: حضور زنان در صحنه عاشورا به‌ویژه حضور حضرت زینب (س) نقطه مثبتی برای امام حسین (ع) بود، عاشورا یک موضوع تمدن‌ساز است که کل بشریت در این نقطه ساخته می‌شود.

وی رمز موفقیت قیام عاشورا را حماسه حضرت زینب(س) بعد از این واقعه عنوان و ‌تصریح کرد: دانش‌آموزان باید درمورد شخصیت های بزرگ همچون حضرت زینب (س) بیشتر تامل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: در عصر حاضر نیز حضور زنان به امتداد انقلاب اسلامی کمک کرد و اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی می‌تواند در این امتداد نقش مهمی را ایفا کند. این اتحادیه باید دختران را در یک خط انقلابی همچون حضور حضرت زینب (س) در صحنه تعلیم و تربیت نگه دارد.

حاج علی اکبری رسالت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را خطیر توصیف کرد و یادآور شد: این اتحادیه این که بتواند دختران انقلابی را در صحنه و خط ممتد تربیتی نگه دارد کار بزرگی انجام داده است.

وی گفت: اگر انقلاب اسلامی سر پا است به خاطر حضور زنان بوده و اگر آنان بر عهد زینبی خود بمانند این حرکت نیز پایدار می‌ماند که در این چرخه تربیتی، این موضوع کار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در شرایط فعلی به عنوان یک مجموعه و نهاد انقلابی جوان باید نقش آفرینی کرده و در برجسته سازی مسائل اساسی کشور که رفتن به مصاف دشمن است فعالیت کند.  

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در بخش دیگری از سخنان خود به آیه ۲۹ سوره فتح اشاره کرد و یادآور شد: این آیه نورانی أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖاز نظر الهام بخشی و زیرساخت عرصه تربیت انسان مومن و ساخت جامعه مومن مورد توجه است.

حاج علی اکبری یادآور شد: معنویت ارتباطی است با نشاط وعمیق با حضرت حق که همان پذیرش فرمانروایی حق و سر تعظیم فرودآوردن به ساحت کبریایی است. معنویت، ارتباط عمیق و صمیمانه با خدا است که اگر در شخصیت انسان مومن مستقر شود، می‌توان توقع داشت که شخصیت جاذب که همان انسان کامل است به سمت نسخه اصلی پیش برود.

وی ادامه داد: دو ستون بر این قاعده استوار شده است که محور و قاعده اصلی آن ولایت الهی است که شامل دو ستون رحمت و شدت می شود. در شخصیت مومن و جامعه ایرانی درهر دو محور ولایت الهی و اتصال و ارتباط همه جانبه با وحی الهی به عنوان مدار و نقطه مرکزی حرف اول را می‌زند.

وی افزود: این دو ستون بنای شامخ را در مجتمع انسانی و شخصیت انسان مومن نگه داری می‌کند. مهر و عطوفت و رحمت با عنوان رحما و بینهم که تجلی رحمت بوده و شامل دو نقطه رویش و رفع عیب و نقص است. که ارتباط  این دو با یکدیگر سبب رشد و تعالی آنها خواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تلاش برای رفع عیب و نقص را از موارد شخصیتی در انسان مومن عنوان کرد و گفت: ایجاد هر نوع نقص وزدن ضربه‌های جبران ناپذیر بر پیکر کفر از دستورات کار یک مومن بوده و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

حاج علی اکبری ادامه داد: گفتمان قالب منجر به شکل گیری جامعه انقلابی و تراز شده که زیر ساخت آن عبودیت و معنویت عمیق و ریشه دار بوده و نهضت حسینی یک نمونه برجسته در بنیان گذاری این روش است.

وی از اعضای این اتحادیه خواست در محور مقاومت در برابر دشمن و افول آن نقش آفرینی کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: برای ایجاد یک قیام مبتنی‌ بر این مبانی ارزش‌ها به‌صورت برجسته باید دیده شود. در ساخت صحنه و میدان، حضور کاملا مشترک است اما بخشی از این حضور در نیمه پنهان به دلیل صحنه رودررو و میدانی است.

حاج علی اکبری دستور کار این اتحادیه را تبیین ریشه قیام عاشورا عنوان کرد و اظهارداشت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان باید با بیان آن خط مقاومت را به‌سرعت بالایی در افول آمریکا شکل دهد.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است به داخل کشور وارد شود و تمام امیدش این است که بتواند در اختلالاتی ایجاد کند.  

وی افرود: مساله اقتصاد و رونق تولید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است نباید به حاشیه رانده شود. ما به‌عنوان یک مجموعه و نهاد انقلابی جوان باطراوت و دانش‌آموزی در وضع کنونی باید در برجسته‌سازی مسائل اصلی در کشور نقش‌آفرینی کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خطاب به دانش‌آموزان گفت: در محور مقاومت در برابر دشمن و افول آن باید نقش‌آفرینی کرده و  در افشای نقشه‌های دشمنان نیز کوتاهی نکنیم.

در ادامه این مراسم کتاب «در مسیر افق‌های آرمانی» نوشته حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رونمایی شد.

سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور با حضور ۶۰۰ دانش‌آموز از امروز ۲۳ شهریور در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز به کار کرد و تا ۲۶ شهریور ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان عاشورای حسینی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت با حضور در جمع دانش آموزان مدرسه متوسطه استثنایی حورا گفت: معلمان مدارس استثنایی عاشقانه پای در میدان دانایی گذاشته‌اند تا با آموزش افراد کم توان باید در مدارس خاص تحصیل کنند، چرخه یادگیری متوقف نشود.

وی با بیان اینکه بیست و نهم فروردین ماه یادآور حماسه ماندگار جان برکفان نیروی زمینی فداکار و پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های نبرد، مجاهدت و ایثار است، افزود: نیرو‌های زمینی ارتش دوشادوش سایر رزمندگان نیرو‌های مسّلح، شجاعانه، با سلحشوری و نقش آفرینی تعیین کننده در برابر دشمنان پلید و قسم خورده این سرزمین، همچون خورشیدی در آسمان پرفروغ جهاد و شهادت و دفاع از کیان و اقتدار ایران عزیز اسلامی، خوش درخشیدند و برگ‌های زرینی در تاریخ پرافتخار دفاع مقدّس و صحنه‌های شکوهمند حراست از امنیّت و تمامیّت ارضی این مرز و بوم رقم زدند.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت با بیان اینکه امروز ارتش جان بر کف جمهوری اسلامی در دفاع از کشور مقتدرانه ایستاده است و اجازه دخالت به هیچ بیگانه‌ای در امور کشور را نخواهد داد.

امیر دریاداردوم منصور لشنی افزود: به کوری چشم دشمنان ما سربازان امام زمان در زیر سایه پرچم سه رنگ مهین عزیز اسلامی مان در کنار دیگر برادران خود در نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایستاده ایم.

جهانگیر عبدی رئیس آموزش پرورش استثنایی گیلان هم در این دیدار با تبریک سالروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: پوشیدن لباس مقدس ارتش افتخاریست که دلاورمردان ارتش به آن نائل آمدند نیرو‌هایی که در تامین امنیت و آرامش این مرز و بوم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی توجه به دانش آموزان کم توان با شرایط خاص را امری ضروری دانست و افزود: برای ارائه آموزش و تحصیل به دانش آموزان کم توان داشتن امکانات بسیار مهم و اساسی است که امیدواریم سازمان‌ها و نهاد‌ها در این مسیر ما را یاری کنند.

در این دیدار گروه رزم نواز این واحد آموزشی سرود اجرا کردند و فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت از کلاس‌ها و امکانات آموزشگاه دانش آموزان استثنایی حورا دیدن و در راستای مردم یاری برای تامین برخی از نیاز‌های آموزشی این آموزشگاه کمک کرد.

دیگر خبرها

  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • حضور متفاوت زنان پلیس در مراسم رژه ارتش | تصاویر
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • سوره و آیه ۱۴۰۳ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انتخاب شد
  • تجمع دانش آموزان ارومیه در حمیات از عملیات وعده صادق
  • انقلاب اسلامی ۴۵ سال منتظر زدن سیلی به اسرائیل بود
  • دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان
  • برپایی آیین زنگ ظفر و حمایت دانش‌آموازن خوزستان از عملیات وعده صادق
  • تشکر و قدردانی دانش آموزان مدرسه فاضل لنکرانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی + فیلم
  • استراتژی‌های اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان از «رویداد نوجهان» تا «برپایی کافه ۵۷»