Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-16@18:33:06 GMT

زنگنه : هر ۲ هفته یک قرارداد جدید داریم

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۳۳۸

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد توسعه میدان گازی بلال اظهار داشت: تا اواخر امسال تمامی سکوهای 27 فاز استاندارد پارس جنوبی نصب می‌شود و در بخش پالایشگاهی نیز به‌جز پالایشگاه فاز 11 همه پالایشگاه‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید و می‌توان گفت تقریباً ظرفیت تولید از دریا در 27 فاز نزدیک به نهایی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: قراردادی که امروز با شرکت ایرانی پتروپارس امضا شد در واقع بخش شرقی میدان پارس جنوبی است که قرار است در مدت 34 ماه و با رقم سرمایه‌گذاری 440 میلیون دلار اجرایی شود.وزیر نفت نوع قراردادی را که امروز برای توسعه میدان گازی بلال امضا شده نوعی جدید دانست و گفت: این قرارداد مثل قراردادهای Open Capex آی‌پی‌سی یا بیع متقابل است به‌طوری که برای تعیین پیمانکاران در بخش‌های مختلف توسط پیمانکار عمومی مناقصاتی برگزار می‌شود و ارقام این مناقصات به‌تأیید کارفرما خواهد رسید.

 

زنگنه تصریح کرد: در این سال‌ها اگر کمک‌های صندوق توسعه ملی نبود نمی‌توانستیم عملکرد مؤثری در غرب کارون و پارس جنوبی داشته باشیم و در قرارداد امروز نیز تمامی تأمین مالی به‌میزان 440 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی صورت می‌گیرد.

 

وی با ابراز اینکه "من در برنامه‌ای که در سال 92 ارائه کردم تعهد کرده بودم که تا پایان دولت تکلیف تمام میادین مشترک روشن می‌شود" گفت: این تعهد و برنامه همچنان پابرجا است و تا پایان این دولت هیچ میدان مشترک مهمی که تکلیف توسعه آن به‌صورتی که پیمانکاری با یک نظام مالی و اجرایی روشن و شفاف برای توسعه میادین انتخاب شود، نخواهیم داشت.

 

وزیر نفت افزود: همچنین در این دولت به‌جز فاز 11، تمامی فازهای پارس جنوبی نیز به نتیجه خواهند رسید و تلاش می‌کنیم که مرحله اول فاز 11 نیز تا میانه سال 1400 به بهره‌برداری برسد.زنگنه  تصریح کرد:  از این پس هر دو هفته یک بار یک افتتاح جدید یا امضا قرارداد جدید خواهیم داشت و این نشان می‌دهد تحریم نه‌تنها نتوانسته توسعه صنعت ایران را متوقف کند بلکه سرعت ما در توسعه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بیشتر شده است.

 

وی افزود: این‌که در بخش گاز به‌جز روزهای تعطیل در هر روز به 10 روستا گازرسانی می‌شود یعنی اینکه در سال جاری نزدیک به 3 هزار روستا گازرسانی خواهند شد مسئله‌ای است که در هیچ جای دنیا مشابه آن را نمی‌بینید و کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که مثل شرایط امروز ایران نزدیک 95 درصد کل جمعیت آن تحت پوشش شبکه گاز باشد.

 

وزیر نفت درخصوص صادرات نفت خام اذعان داشت: در بخش صادرات نفت هم نشان دادیم که آمریکا نمی‌تواند صادرات ما را صفر کند، البته نمی‌خواهیم در این بخش رجزخوانی کنیم چرا که هر اطلاعاتی در این بخش ارائه دهیم دشمنان ایران از این اطلاعات سوء استفاده می‌کنند اما تأکید می‌کنم با تلاش شبانه‌روزی در این بخش پیش می‌رویم.

 

زنگنه با اشاره به برگزاری نمایشگاه سیزدهم ایران پلاست در آینده‌ای نزدیک گفت: اکنون در شرف به نتیجه رسیدن جهش دوم پتروشیمی کشور هستیم که ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی ایران به بالای یکصد میلیون تن خواهد رسید و پس از آن جهش سوم پتروشیمی را برای رسیدن ظرفیت تولید به بیش از یکصد و پنجاه میلیون تن در دستور کار داریم.

 

وی توسعه ظرفیت پالایشگاهی کشور را با استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی طرحی بی‌نظیر خواند و اظهار کرد: توسعه بخش پایین‌دستی صنعت نفت با استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی می‌تواند علاوه بر رونق تولید، موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتر نیز شود.

 

وزیر نفت با اشاره به اینکه تقویت فشار یکی از بندهای قرارداد توسعه فاز 11 با شرکت‌های توتال فرانسه و شرکت چینی بود، گفت: اگرچه به‌دلیل تحریم‌ها، قرارداد فاز 11 با توقف همراه شد اما ما متوقف‌شدنی نیستیم و همین‌جا از شرکت‌های ایرانی می‌خواهم که کار طراحی سکوهای تقویت فشار و تجهیزات مربوطه را خودمان شروع کنیم و مطمئناً تمام تلاش و قدرت خلاقانه خود را در داخل کشور به‌کار می‌گیریم تا بتوانیم به طراحی تأسیسات تقویت فشار در حد استانداردهای بین المللی به‌خصوص در بخش سکوهای فشارافزایی برسیم و همیشه تأکید کرده‌ام که پارس جنوبی را دلار نساخت بلکه پارس جنوبی را عشق مدیران و کارکنانی ساخت که برای سربلندی ایران حاضر شدند از همه چیز خود بگذرند.

 

مشرق

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزیرنفت زنگنه تحریم اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه سقوط درخت روی خودرو + تصاویر | سقف پژو پارس له شد

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویری از سقوط درخت بر روی خودرو در کوی فرهنگیان بندرعباس که بر اثر وزش شدید باد رخ داده ببینید.

کد خبر 844893 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران بندرعباس- استان هرمزگان استان هرمزگان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید
  • درویش: از اوسمار برای فصل بعد برنامه خواستیم/ بحث تمدید قراردادها کار دلالان است
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و قائمشهر
  • لحظه سقوط درخت روی خودرو + تصاویر | سقف پژو پارس له شد
  • زنگنه در گفت گو با قدس: حرایم بهداشتی مانع اصلی ورود مردم به صنعت دام کشور هستند
  • انعقاد ۳۰ فقره قرارداد خدمات فنی مهندسی در دیگر کشورها
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • ۱۰ اقدام بزرگ دولت سیزدهم برای توسعه حمل و نقل عمومی
  • زنگنه: هفته آینده ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم در مجلس بررسی می‌شود