Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گمرک ایران از مثبت شدن تراز تجاری ایران در یک ساله منتهی به مرداد ۹۸ معادل یک میلیارد دلار خبر داد. تاریخ انتشار: 15:49 - 23 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۹۴۰۱ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از گمرک ایران، آمار گمرکی کشور نشان می‌دهد علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، تراز تجارت خارجی کشور در یک ساله منتهی به مرداد ۱۳۹۸ مثبت بوده و به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که تراز تجاری ایران در ۱۲ ماهه منتهی به مرداد سال ۹۷ به میزان ۳ میلیارد و ۲۱۱ میلیون دلار منفی بوده است.

این گزارش حاکی است در فاصله زمانی ۱ شهریور ۹۷ تا ۳۱ مرداد ۹۸ ارزش واردات کالا ۴۱ میلیارد و ۸۶۷ میلیون دلار و ارزش صادرات در این مدت ۴۲ میلیارد و ۸۸۱ میلیون دلار بوده است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تراز تجارت خارجی مثبت ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری نشان می‌دهد تولید خودرو جهان در سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۹۳ میلیون و ۵۴۶ هزار دستگاه رسیده است.

این گزارش نشان می‌دهد رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران در ۴ سال متوالی بر اساس این گزارش تولید خودرو ایران در سال ۲۰۲۳ نیز با رشد قابل توجه ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده که بالاتر از متوسط جهانی بوده است.ایران در این سال ۱۲۴ هزار و ۲۵۶ دستگاه خودرو بیشتر نسبت به سال قبل از آن خودرو تولید کرده است.

کل تولیدات خودرو ایران در سال ۲۰۲۲ بالغ بر یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۱۵ دستگاه بوده که این رقم در سال ۲۰۲۳ به یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ دستگاه افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، رشد ۱۲ درصدی تولید خودرو ایران در سال ۲۰۲۳ در حالی است که طی سال ۲۰۲۲ نیز ۱۹ درصد، در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۱ درصد و در سال ۲۰۲۰ نیز ۳۰ درصد به تولید خودرو ایران افزوده شده بود. کارشناسان رشد دو رقمی و پیوسته تولید خودرو ایران در چهار سال متوالی را نشانه خالی شدن اثر تحریم‌ها و پایداری رشد و رونق این صنعت در ایران می‌دانند.

طبق این گزارش، تولید خودرو ایران بیشتر از انگلیس، ایتالیا و مالزی با رشد قابل توجه تولید خودرو ایران، جایگاه این کشور در رده‌بندی تولیدکنندگان بزرگ خودرو جهان نیز بهبود یافته است.

ایران در سال ۲۰۲۲ با ۳ پله صعود در جایگاه شانزدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو جهان قرار بگیرد و در سال ۲۰۲۳ نیز این رتبه را حفظ کرده است. ایران بیشتر از کشورهایی مثل انگلیس، سوئد، ایتالیا، هلند، بلژیک، اتریش، روسیه، مالزی و تایوان در سال ۲۰۲۳ خودرو تولید کرده است.

تولید خودرو انگلیس در این سال یک میلیون و ۲۵ هزار دستگاه بوده است. فرانسه نیز تنها ۳۱۷ هزار دستگاه خودرو بیشتر از ایران در سال میلادی گذشته خودرو تولید کرده است.

این گزارش همچنین می‌افزاید، تولید خودرو چین از ۳۰ میلیون دستگاه گذشت. چین با اختلاف بسیار زیاد نسبت به آمریکا بزرگ‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۳ بوده است.

تولید خودرو چین در این سال ۳۰ میلیون و ۱۶۰ هزار دستگاه گزارش شده است. تولید خودرو چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۲ درصد رشد داشته است. آمریکا با تولید ۱۰ میلیون و ۶۱۱ هزار دستگاه در رده دوم و ژاپن با تولید ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار دستگاه در جایگاه سوم جهان قرار گرفته‌اند.

کشورهای هند، کره جنوبی، آلمان، مکزیک، اسپانیا، برزیل، تایلند، کانادا، فرانسه، ترکیه، چک و اندونزی نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم تا پانزدهم را در رده‌بندی بزرگ‌ترین خودروسازان جهان به خود اختصاص داده‌اند.

در این گزارش آمده است: جهش تولید خودروهای تجاری در ایران بر اساس این گزارش تولید خودروهای سواری در ایران طی سال میلادی گذشته رشد ۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته و به ۱ میلیون و ۸۷ هزار و ۲۹۵ دستگاه رسیده است.

این گزارش نشان می‌دهد رشد تولید خودروهای تجاری در ایران طی سال ۲۰۲۳ بسیار قابل توجه بوده است. ایران در این سال ۸۳ هزار و ۱۳۸ دستگاه خودرو تجاری سبک تولید کرده است. تولید این خودروها در ایران با رشد قابل توجه ۵۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

ایران در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۵۳ هزار و ۲۹۵ دستگاه خودرو تجاری سبک تولید کرده بود. تولید کامیون‌های سنگین نیز با رشد ۳۴ درصدی در سال ۲۰۲۳ مواجه شده و به ۱۶ هزار و ۸۰۳ دستگاه و تولید اتوبوس با رشد ۴۳ درصدی به یک هزار و ۲۳۳ دستگاه رسیده است. ایران در سال پیش از آن ۱۲ هزار و ۵۴۰ دستگاه کامیون سنگین و ۸۶۲ دستگاه اتوبوس تولید کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
  • حقوق ورودی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • جهش تولید خودروهای تجاری
  • مسعود فراستی: یک نقد مثبت برای کیارستمی دارم که از آن پشیمانم (فیلم)
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • باارزش‌ترین برند‌های جهان در سال ۲۰۲۴
  • رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری
  • قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد ۴ رام افزایش یافت