Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@15:27:53 GMT

اشتباه نکنیم، رئیس جمهور آمریکا نه شمر است نه یزید!

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۵۶۴

اشتباه نکنیم، رئیس جمهور آمریکا نه شمر است نه یزید!

با این حال یک نکته ظریف را باید یادآوری کرد، حال یزید زمانه کیست؟! ترامپ؟ جواب نه است! زیرا او مصداق اصلی نیست.

به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:  بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی اگر، بگوییم چهار قرن معرفت مردم درباره شناخت شمر، عمرسعد، حرمله و یزیدهای زمانه افزایش یافته نه تنها سخنی به گزاف نگفته‌ایم بلکه باید به صراحت گفت که به اندازه همه قرون پس از ائمه اطهار، انقلاب اسلامی توانسته بر معرفت عاشورایی شیعه و فراتر از آن جهان اسلام بیافزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید بتوان گفت افزایش بی نظیر معرفت عاشورایی مردم ایران، بزرگترین دستاورد انقلاب 57 است.

در دلایل درستی این ادعا نیز می توان نکات زیادی گفت. اما چون انقلاب با الهام از آموزهای کربلا شکل گرفته و مهمتر از مستمرا انقلاب بر مدار حسینی حفظ و در حال حرکت بوده، خود به خود در طی سالیان گذشته معرفت عاشورایی ایرانیان و علاقمندان به انقلاب در سرتاسر جهان اسلام افزایش یافته است.

این در حالیست که از عصر امام خمینی تا زمانه فعلی رهبری آیت الله خامنه‌ای، جریان سازش با یزید و شمرهای زمانه در داخل کشور همواره فعال و دارای نفوذ بوده است.

اما در ایام محرم برخی منبری‌ها به عزاداران گوشزد می‌کنند که عاشورا و کربلا همواره در طول تاریخ در حال تکرار شدن است و عزاداران موظفند در کنار سوگواری برای امام حسین علیه الاسلام، شمر و یزید زمانه خود را نیز بشناسند.

با این حال یک نکته ظریف را باید یادآوری کرد، حال یزید زمانه کیست؟! ترامپ؟ جواب نه است! زیرا او مصداق اصلی نیست. به نظر می‌رسد که همان‌ فرمانروایان به ظاهر اسلامی که در سالهای اخیر فرمان کشتار کودکان و سربریدن مسلمان در سوریه، عراق، یمن، پاکستان، بحرین و... را صادر کردند، یزیدهای زمان هستند. یزید فعلی را باید در جهان اسلام جستجو کرد نه در بلاد کفر و روم! ضمن اینکه هیچ مصداقی به یزید در دوران خلافت به آل سعود در شرایط فعلی نزدیکتر نیست. می توان گفت با تحرکات فرهنگی و ضددینی بن سلمان، حکومت آل سعود از مدل حکومت معاویه به سمت یزید - فسق و فجور علنی و خلاف اسلام در پوشش اصلاحات- با شتاب بیشتری در حال حرکت است. زیرا گذشتگان بن سلمان همانند معاویه نقاب‌های از اسلام را حفظ می کردند و حتی در چندین تقابل نظامی با یمن به اندازه این جوانک سعودی بی‌رحمانه رفتار نکردند.

بنابراین ترامپ‌های آمریکایی این وسط کیستند و چه هستند؟! جواب تاریخی و تا آخرالزمان همان است که امام خمینی (ره) گفتند: آمریکا شیطان بزرگ است! نباید جای یزید و شیطان را اشتباه گرفت. همه این یزیدها و شمرهای زمانه ما شاگردان همان شیطان بزرگ هستند. امروز یزیدهای زمان در طول، رئیس جمهور آمریکا- شیطان بزرگ- عمل می کنند و نقطه مرکزی همان رژیم آمریکا است که هیچگاه نباید از کید و مکر او غافل بود.

در هر صورت مبارزه با شیاطین کوچک بسیار خوب است ولی کار بزرگتر مبارزه با شیطان بزرگ هست و خواهد بود. زیرا وقتی مبارزه با شیطان بزرگ فراموش می‌شود، شیاطین کوچک نیز فرصت عرض اندام پیدا می کنند. همانطور که وقتی نفتکش انگلیس و پهپاد آمریکایی را منهدم کردیم، امارات و عربستان هم مجبور به عقب نشینی شدند. بماند که فلسفه‌های بزرگتر دیگری در اولی بودن مبارزه با آمریکا بر دیگر شیاطین کوچک غربی و شرقی در این زمانه وجود دارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان ترامپ آمریکا شمر یزید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی خواستار انتقال سریع کمک‌های آمریکا و غرب به اوکراین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که تصویب بسته کمک‌های نظامی جدید به کیف به‌منظور حفظ وحدت بین‌المللی در جنگ با روسیه، حیاتی است.

زلنسکی گفت: انتقال سریع کمک‌های ایالات متحده به اوکراین توسط کنگره حیاتی است. ما می‌دانیم که دیدگاه‌های متفاوتی در مجلس نمایندگان در مورد چگونگی ادامه کمک‌ها وجود دارد، اما نکته کلیدی این است که موضوع کمک به اوکراین به عنوان یک عامل وحدت بخش حفظ شود.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت که به جانسون گفته است که حملات روسیه به شهرهای اوکراین در حال افزایش است و تنها با تقویت نیروی دفاعی ما می‌توان آن را متوقف کرد.

به اذعان رئیس جمهور اوکراین، سربازان اوکراینی در میدان نبرد عقب مانده‌اند و با کمبود تجهیزات توپخانه‌ای مواجه هستند، در حالی که کمک‌های ایالات متحده در کنگره و اتحادیه اروپا در تحویل به موقع مهمات که قبلاً وعده داده بود، هنوز به دست اوکراین نرسیده است.

این در حالی است که روز گذشته یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که دولت اوکراین باید در مورد انتقال حقایق تلخ وضعیت میدان نبرد با مردم خود شفاف‌تر برخورد کند.

«جیمز روبین» مسؤول مرکز تعامل جهانی وزارت خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با پولیتیکو اعلام کرد که اوکراین در خصوص واقعیت‌های میدان نبرد با مردم خود چندان شفاف نیست.

مسؤول مرکز تعامل جهانی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که اگرچه اوکراین در مسیر درستی حرکت می‌کند، اما هنوز یک کشور کاملاً کامل از نظر رعایت دموکراسی نیست.

او گفت که مقامات کی یف ممکن است در مواردی در برابر آزادی اطلاعاتی، که برای ما عادی است، مقاومت کنند.

این دیپلمات آمریکایی از دولت اوکراین خواست هنگام نظارت بر پوشش رسانه‌ای جنگ، محدودیت کمتری قائل باشد. وی یادآور شد که در برخی روزها، خبرنگاران جنگ مواردی را گزارش می‌کنند که لزوماً به نفع ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیست.

کد خبر 6064538

دیگر خبرها

  • اردوغان با بایدن دیدار می‌کند
  • ادعای زلنسکی درباره حمله پوتین به خاک ناتو
  • زلنسکی خواستار انتقال سریع کمک‌ها به اوکراین شد
  • دست تمامی مسئولان آمریکایی به خون فلسطینیان آلوده است
  • زلنسکی خواستار انتقال سریع کمک‌های آمریکا و غرب به اوکراین شد
  • رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • کتابی که رهبر انقلاب غبطه‌انگیز توصیف کردند
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین