Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:36:21 GMT

سقوط از داربست جان کارگر مهابادی را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۵۷۰۸

سقوط از داربست جان کارگر مهابادی را گرفت

سرهنگ رضا ظهیریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از اعلام گزارش از طریق سامانه ۱۱۰ مبنی بر سقوط یک کارگر از داربستی در روستای «خورخوره»، عوامل پلیس برای بررسی مقدماتی به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: در بررسی‌های اولیه و به گفته دیگر کارگران این ساختمان مشخص شد این فرد بر روی داربست ساختمان مشغول کار بود که بر اثر بی احتیاطی از روی داربست به زمین افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شدت صدمات وارده موجب فوت کارگر در صحنه حادثه شده بود، اضافه کرد: جسد متوفی برای بررسی علت مرگ به پزشک قانونی انتقال یافت.

فرمانده انتظامی مهاباد ادامه داد: تحقیقات بیشتر در خصوص علت حادثه اتفاق افتاده از سوی پلیس آگاهی در حال انجام است.

روستایی «خورخوره» با بیش از یکهزار نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی مهاباد است؛ استفاده از وسایل استاندارد و کاربرد صحیح وسایل حفاظت فردی به همراه آموزش نقش مهمی در کاهش حوادث ناشی از کار در ارتفاع دارد؛ طبق آیین‌نامه موجود، کار در ارتفاع بالاتر از ۲ متر جزء کار در ارتفاع محسوب شده و باید مقررات لازم در این زمینه مورد توجه کارگران و پیمان‌کاران قرار گیرد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد کارگر حوادث کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: بسیج کارگران و کارخانجات کشور طی سالیان گذشته نهایت تلاش خود را در راستای جلوگیری از تعطیلی و نیمه تعطیل شدن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به کار گرفته و در این عرصه، دستاوردهای زیادی به دست آورده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،حمیدرضا اله‌بداشتی، مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در نشست خبری با  اصحاب رسانه با اشاره به در پیش بودن هفته کار و کارگر، بیان داشت: برنامه‌های هفته کار و کارگر امسال از روز 4اردیبهشت با تجدید میثاق کارگران، کارفرماها، تشکل‌های کارگری و مسئولان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام راحل آغاز خواهد شد. دیدار جامعه کارگری با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته کار و کارگر خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به پیش بینی برنامه‌های مختلف در هفته کار و کارگر با موضوعات فرهنگی، رفع موانع تولید، گفت: در سال 1403، شهید ابراهیمی به عنوان شهید شاخص جامعه کار و تولید مشخص شده است.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه‌هایی در هفته کار و کارگر با حضور جامعه کارگران و کارفرمایان، گفت: تلاش ما این است که از این فرصت پیش آمده برای افزایش تعامل میان کارگران و کارفرمایان، طرح مسائل و مشکلات جامعه کارگری و پیدا کردن راهکار برای حل مشکلات موجود، نهایت بهره را ببریم‌.

اله‌بداشتی  از خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی بسیج کارگران و کارخانجات با هدف رفع موانع تولید و رفع مشکلات کارگران نیز خبر داد و گفت: میزهای خدمت بسیج کارگران و کارخانجات نیز طی روزهای آینده در دو حوزه رفع موانع تولید و رفع مسائل و مشکلات کارگران برپا خواهند شد.

وی تصریح کرد: بسیج کارگران و کارخانجات کشور به عنوان یک قشر تخصصی دارای به صورت مستمر و هفتگی با تشکل‌های مختلف در ارتباط بوده و ضمن استماع مشکلات و مسائل آنها، تدابیر لازم را برای این مسائل اتخاذ می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های پیشرفت بسیج کارگران و کارخانجات در استان‌ها، گفت: این نمایشگاه‌ها یک‌ یا دو بار در طول سال و در مناسبت‌هایی همچون دهه فجر و هفته بسیج برگزار می‌شود.

اله‌بداشتی با بیان اینکه دشمن طی مدت اخیر تمام تلاش خود را کرد که با اعمال تحریم‌های ظالمانه، چرخه‌های تکنولوژی و تولید را در کشور ما را محدود کند، گفت: به فضل الهی و با تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه و هوشمندانه فعالان عرصه تولید و کارگران کشور عزیزمان، شاهد هستیم که تحریم‌های دشمن در این عرصه ناکام ماند.

وی‌ افزود: بسیج کارگران و کارخانجات کشور طی سالیان گذشته نهایت تلاش خود را در راستای جلوگیری از تعطیلی و نیمه تعطیل شدن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به کار گرفته و در این عرصه، دستاوردهای زیادی به دست آورده است.

اله‌بداشتی با بیان اینکه هیچکدام از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که بسیج کارگران در آنجا حضور دارد و فعال است، به تعطیلی کشیده نشده‌اند، گفت: یکی از اهداف امسال بسیج کارگران و کارخانجات، این است که تمامی فعالیت‌ها و اقدامات موفقیت‌آمیز سال گذشته را با ظرفیت‌های بیشتری برگزار کنیم.

وی همچنین از تهیه و‌ توزیع 830جهیزیه به همت بسیج کارگران و 780هزار ساعت شیفت ایثار بسیج کارگران در سال گذشته خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی بسیج کارگران و کارخانجات، در روز درختکاری اخیر (15اسفند 1403) نزدیک به 10میلیون نهال کاشتند و در روز اربعین سال گذشته نیز 82موکب برپا کردند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند
  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • خداقوت کارگر
  • دستگاه کارتن‌سازی جان یک کارگر را گرفت
  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر