Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت تایوانی "اچ.تی.سی"(HTC) اخیرا زمان عرضه و جزئیات هدست واقعیت مجازی جدید خود موسوم به "Vive Cosmos" را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اچ.تی.سی بار دیگر جزئیاتی از هدست پیشرفته واقعیت مجازی خود گفت. در آخرین اخباری که از این هدست منتشر شده این شرکت به توضیح برخی جزئیات آن پرداخته است. از جمله ویژگی‌های اصلی هدست" Vive Cosmos" می‌توان به نمایشگرهای با وضوح بالاتر از هدست‌های پیشین، سیستم موقعیت‌یابی داخلی-بیرونی با شش درجه آزادی کامل اطراف، شش دوربین، حسگرهای یکپارچه، وزن پایین، حسگر جی، یک ژیروسکوپ و همچنین کنترلرهای جدید اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران می‌توانند هم اکنون برای پیش سفارش این محصول اقدام کنند اما بنابر گفته شرکت محصول مذکور اوایل ماه اکتبر ارسال خواهد شد.

این هدست که در نمایشگاه CES رونمایی شد مجهز به دو صفحه نمایش ال.سی.دی آرجی‌بی ۳.۴ اینچی است که رزولوشن هر کدام ۱۴۴۰×۱۷۰۰ است. علاوه بر این موارد نرخ تازه‌سازی آن ۹۰ هرتز و دارای میدان دید ۱۱۰ درجه نیز است.

نرخ تازه‌سازی(Refresh rate) به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که تصویر بر روی صفحه نمایش در هر ثانیه به روز رسانی می‌شود یا تازه می‌گردد. نرخ تازه‌سازی استاندارد ۶۰ بار در هر ثانیه یا همان ۶۰ هرتز است، این در حالی است که در صحنه‌هایی با سوژه‌های متحرک و سرعت بالا، نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی می‌تواند تصاویری تار یا شتاب‌زده را ایجاد کند. به منظور ایجاد تصاویری پایدارتر، از نرخ تازه‌سازی تا ۱۲۰ هرتز و در برخی موارد ۲۴۰ هرتز استفاده می‌شود. البته گفتنی است این شرکت از "لنزهای فرنل"(Fresnel lenses) نیز در هدست خود استفاده کرده است.

نکته قابل توجه این است که Vive Cosmos هدستی بی سیم نیست بنابراین برای اتصال آن به رایانه می‌بایست یا از درگاه دیسپلی‌پورت ۱.۲ و USB ۳.۰ استفاده کنید یا اگر کاربران مایلند به صورت بی‌سیم آن را به رایانه متصل کنند می‌توانند از آداپتور بی‌سیم مبتنی‌بر وای‌گیگ استفاده کنند. مانند همه هدست‌های Vive اچ تی اس، هدست Cosmos نیز دارای هدفون استریو و همچنین میکروفن‌های دارای پشتیبانی صوتی فضایی مخصوص به خود است.

علاوه بر موارد ذکر شده این هدست مجهز به دسته‌های کنترل جدید انگشتری، یک جوی‌استیک، یک بامپر و یک دکمه‌ی گریپ است. کنترلرهای این هدست مجهز به 2 باتری AA هستند و بنابراین کاربران نمی‌توانند این دستگاه را از بیرون شارژ کنند و می‌بایست پس از تمام شدن شارژ، باتری‌ها را تعویض کنند. هدست واقعیت مجازی  Vive Cosmos در تاریخ ۳ اکتبر با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واقعيت مجازي هدست واقعیت مجازی اچ تی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ معرفی باشگاه های دارای مجوز حرفه ای مشخص شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین جلسه هیات‌های بدوی و استیناف مجوز باشگاهی با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم بهروان در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد. با توجه با هماهنگی‌های بعمل آمده با کنفدراسیون فوتبال آسیا و به احترام آقای بهروان جایگزینی برای ایشان در هیات استیناف معرفی نخواهد شد. 

در ادامه مدیر مجوز باشگاهی گزارشی از وضعیت بدهی‌های معوق باشگاه‌های متقاضی دریافت مجوز ارایه کرد. همچنین وضعیت سایر مدارک باشگاه‌ها نیز بررسی شد.

 در پایان باتوجه به زمان بندی فرایند‌های مجوز باشگاهی، جلسات تصمیم گیری هیات‌های بدوی و استیناف برنامه ریزی شد.

براساس برنامه زمان بندی اعلام شد می‌بایست اسامی باشگاه‌های حایز شرایط دریافت مجوز باشگاهی تا تاریخ ۱۰ خرداد به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوتبال از دریچه فان؛ لیگ کشاورزان در واقعیت
  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • گران‌ترین فوتبالیست ایران
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • این برنامه جدید، رقیب تازه برای اینستاگرام
  • فهرست سبد خرید کتاب‌ را آماده کن | تصمیمات تازه برای نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم
  • این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • تاریخ معرفی باشگاه های دارای مجوز حرفه ای مشخص شد
  • تاریخ اعلام باشگاه های مجوز حرفه ای مشخص شد