Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@00:12:20 GMT

واقف کاشانی منزل خود را وقف امام حسن (ع) کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۶۱۷۶

واقف کاشانی منزل خود را وقف امام حسن (ع) کرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت‌الاسلام اصغر توسلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این وقف به عنوان ششمین وقف سال جاری همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و در روز عاشورای آن حضرت در شهرستان کاشان به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: این واقف خیر اندیش همگی و تمامیت ششدانگ منزل مسکونی خود را در دو طبقه که طبقه همکف مشتمل بر سه باب مغازه به مساحت ۸۱ متر مربع و طبقه دوم ۱۱۰ متر مربع با کاربری مسکونی است در روستای باریکرسف برای همیشه وقف کرد.

به گفته او، این واقف نیکوکار درآمد همه ساله موقوفه را برای مصارف سوگواری حضرت امام حسن مجتبی (ع) در ۲۸ صفر و همچنین مصارف جشن میلاد آن حضرت در نیمه ماه مبارک رمضان در روستای باریکرسف وقف کرد و مقرر کرده است مازاد درآمد سالانه از مصارف فوق الذکر در راستای اهداف بنیاد خیریه قاسم زاده به نیت امام حسن مجتبی (ع) به مصرف کمک به ازدواج جوانان، و تحصیل دانش آموزان بی بضاعت و اکرام ایتام روستای باریکرسف برسد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، ارزیابی ارزش این موقوفه را حدود سه میلیارد ریال یادآورشد و گفت: مقررشده است تولیت موقوفه تا زمان حیات واقف، با خود وی و پس از فوت، او نیز تولیت به عهده فرزند ارشد ذکورش جناب آقای دکتر حسن قاسم زاده شود.

حجت‌الاسلام توسلی، اظهارداشت: این موقوفه با شماره ۱۰۲۲۸۰۱۷۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امورخیریه به ثبت رسید.

او، در پایان گفت:این واقف خیر اندیش اهل روستای باریکرسف مشهد اردهال سابقه زیادی در فعالیت‌های خیر و عام المنفعه بویژه در منطقه اردهال داشته است که از آن جمله می‌توان به احداث و وقف یکباب مسجد و حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) همراه با ۱۴ باب اتاق زائر سرا در سال ۹۱ در آستان مقدس امامزاده نورالهدی (ع) مشهد اردهال با ارزشی بیش از سه میلیارد ریال اشاره کرد.

شایان ذکر است: شهرستان کاشان دارای ۲۳۱۳ موقوفه و ۸۷۲۵ رقبه وقف شده است.

انتهای پیام/م

  واقف مشهداردهالی در کاشان منزل مسکونی خود را وقف امام حسن (ع) کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در دیدار با رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: ایجاد امکانات بهداشتی برای زائران، حفظ و نگهداری اماکن ایجاد شده، هدایت کمک‌های مردمی به سمتی که مورد نیاز اماکن مقدسه است و آگاه‌سازی مردم از فعالیت‌های انجام شده از جمله مواردی که است که بیش از پیش باید به آن توجه شود.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: هدف اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات نه تنها بازسازی ساختمان‌ها و اماکن متبرکه، بلکه مهم‌ترین راهبرد و نگاه اصلی این ستاد، احیای امر اهل‌بیت (ع) عصمت و طهارت است.


رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هم در حاشیه این دیدار با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نذورات جمع آوری شده ویژه بازسازی عتبات عالیات در استان اصفهان گفت: تکمیل صحن حضرت زینب (س) برای سال آینده به نقطه خوبی می‌رسد و ۱۲۰ هزار نفر را حداقل کنار حرم امام حسین (ع) می‌تواند اسکان دهد.
جعفر عسگری با اشاره به اینکه این استان در چهار طرح اصلی و بزرگ در عتبات عالیات

حضوری فعال دارد، افزود: تکمیل صحن حضرت زینب (س) در کربلا، ساخت صحن حضرت امام باقر (ع) در کاظمین، ساخت نیم ضریح امام حسین (ع) و طرح توسعه حضرت سلمان فارسی در مدائن این چهار طرح هستند.

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • بازدید نماینده ولی فقیه در کاشان از گروه موشکی ۸۴۰ ارتش
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • ارتش و نیروهای مسلح دژ محکم امت هستند
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات