Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@22:32:52 GMT

بحران جدیدی که نتانیاهو برای صهیونیست‌ها بوجود آورد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۶۲۶۳

بحران جدیدی که نتانیاهو برای صهیونیست‌ها بوجود آورد

برخی منابع موثق صهیونیستی از بروز بحران شدید بین امان و تل‌آویو به دنبال اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق «دره اردن» به این رژیم خبر دادند.

به گزارش مشرق، برخی منابع موثق در رژیم صهیونیستی گفتند که در پی اظهارات هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق «دره اردن» و بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم، بحران دیپلماتیک شدیدی بین امان و تل‌آویو به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: بیانیه ۵ کشور اروپایی در واکنش به اظهارات نتانیاهو وقتی تل‌آویو از خطوط قرمز عبور می‌کند

به گفته این منابع اختلافاتی بین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی درباره روابط این رژیم با اردن وجود دارد اما سانسور نظامی در تل‌آویو اجازه انتشار جزئیات این اختلافات در رسانه‌ها را نمی‌دهد.

روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» با اعلام این مطلب نوشت که «آمون آبراموویچ» تحلیلگر اسرائیلی جمعه شب در برنامه گزارش هفتگی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که اظهارات نتانیاهو درباره الحاق دره اردن و شمال بحر المیت به اسرائیل خسارت‌های استراتژیک به این رژیم وارد آورده که نمی‌توان آن را افشا کرد.

وی افزود که «نداف ارگمن» رئیس سرویس امنیت عمومی (شاباک) به عنوان تنها مسئول روابط بین تل‌آویو و امان با مشکلاتی برای تعامل با اردنی‌ها به دلیل اظهارات تحریک‌آمیز نتانیاهو مواجه است.

آبراموویچ فاش کرد که تلاش‌های ارگمن برای برگزاری نشستی بین نتانیاهو و «عبدالله دوم» شاه اردن با شکست مواجه شده است و شاه اردن حاضر به دیدار با نتانیاهو نیست و دلیل آن مخالفت عبدالله دوم با اظهارات اخیر نتانیاهو و نیز مذاکرات سری تل‌آویو و ریاض درباره قیمومیت عربستان سعودی بر اماکن مقدس اسلامی در قدس اشغالی است.

این تحلیلگر اسرائیلی با اشاره به تبعات شدید و خطرناک اظهارات نتانیاهو، از افشای ماهیت این تبعات خودداری کرد اما در عین حال گفت که سخنان نتانیاهو درباره الحاق دره اردن و منطقه شمال بحر المیت به اسرائیل، از جمله مناقشات بین اردن و تل‌آویو است که در سال‌های اخیر تأثیرات منفی بر روابط دو طرف داشته است و گذشته از آن اردنی‌ها تا به این لحظه اقدام نتانیاهو در استقبال گرم از نگهبان سفارت اسرائیل در اردن که دو شهروند اردنی را به قتل رسانده بود، فراموش نکرده‌اند.

اگرچه با وساطت رئیس شاباک این نگهبان سفارت آزاد شد(مرداد ماه ۱۳۹۶) و به سرزمین اشغالی بازگشت اما استقبال نتانیاهو از او به گونه‌ای که گویی از یک قهرمان استقبال می‌کند، خشم اردنی‌ها را برانگیخت.

از سوی دیگر «یوسی میلمن» تحلیلگر امور امنیتی در روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از برخی منابع عالی‌رتبه در تل‌آویو گزارش داد که وضعیت قدس همچنان متشنج است و با وجود گذشت چند ماه از بروز بحران اخیر در خصوص باب‌الرحمه اما همچنان احتمال انفجار اوضاع وجود دارد که ممکن است بنا به دو علت رخ دهد: یکی به دلیل تجاوزات پلیس اسرائیل و دومی تبانی افسران ارشد پلیس و رهبران گروه‌های دینی یهودی در خصوص تأسیس معبد سلیمان کذایی بر روی مسجدالاقصی.     

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان اسرائیل کشور اردن کرانه باختری تل آویو تل آویو تلاویو قدس اشغالی اردن پلیس اسرائیل رژیم صهیونیستی عبدالله دوم شاباک ریاض اسراییل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان صهیونیست علیه کابینه کنونی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک‌نشینان معترض امشب نیز در برابر محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه‌ها شهرک‌نشینان معترض طی این تظاهرات روبروی محل اقامت نتانیاهو در منطقه اشغالی «قیساریا» را به آتش کشیده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیست اعلام کردند که این شهرک‌نشینان معترض خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه و آزادی اسیران صهیونیست نزد مقاومت هستند.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6085926

دیگر خبرها

  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در دویستمین روز جنگ+ تصاویر
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات میان مقامات تل‌آویو برسر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا