Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@22:28:01 GMT

سالگرد شهید امید فرجی‌زنگنه در باغملک برگزار می‌شود‌

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۶۳۴۸

سالگرد شهید امید فرجی‌زنگنه در باغملک برگزار می‌شود‌

آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید امید فرجی‌زنگنه از شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه اهواز در باغملک برگزار می‌شود. ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید امید فرجی‌زنگنه از شهدای حادثه تروریستی 31 شهریورماه اهواز در باغملک برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه روز پنجشنبه 28 شهریورماه از ساعت 21 آغاز می‌شود و تا ساعت 22 ادامه دارد که جمعی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام، جانبازان، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در آن حضور می‌یابند.

آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید امید فرجی‌زنگنه ویژه خواهران و برادران در کنار تربت پاکش واقع در گلزار شهدای باغملک برگزار می‌شود که مردم خوزستان یاد و خاطره فرزند شهید خود را گرامی می‌دارند.

سردار شهید امید فرجی‌زنگنه فرزند نعمت‌الله است که در روز یکم شهریورماه سال 1354 در یک خانواده کشاورز در شهر باغملک استان خوزستان دیده به جهان گشود.

وی در بین خانواده پر جمعیت خود به عنوان دومین فررند در خیابان شهید خسرو یوسفی باغملک به دنیا آمد که سه برادر و پنج خواهر دارد.

شهید فرجی‌زنگنه در دوران کودکی به مدرسه رفت و دوران ابتدایی خود را با موفقیت در دبستان هجرت باغملک پشت سر نهاد. وی دوران راهنمایی را نیز در مدرسه راهنمایی امیرکبیر باغملک گذراند و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در دبیرستان آیت‌الله طالقانی ادامه داد.

پس از اخذ دیپلم، در سال 1374 در دانشگاه آزاد واحد شوشتر پذیرفته شد و مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات دریافت کرد.

پس از دریافت مدرک کارشناسی در دوران جوانی یعنی در سال 1381 به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در این نهاد مشغول خدمت شد.

سه سال بعد از ورود به سپاه پاسداران با یکی از بستگان ازدواج کرد که حاصل آن دو پسر به نام پارسا 11 ساله و پوریا 8 ساله است.

شهید فرجی‌زنگنه در سال 1395 دوباره به دانشگاه آزاد شوشتر رفت و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد علوم اجتماعی به پایان رساند و قرار بود که در روز 11 مهر ماه سال 1397 از پایان نامه خود با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دفاع کند.

این دلیرمرد خوزستانی در صبح روز شنبه 31 شهریورماه سال 1397 در رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز حضور داشت و به همراه 22 نفر دیگر توسط تروریست‌های بزدل و فریب خورده به شهادت رسید که پیکر پاکش به همراه دیگر شهدا، با حضور گسترده و کم نظیر مردم استان خوزستان، استان خراسان رضوی، استان لرستان، استان اصفهان و چند استان دیگر در اهواز تشییع شد.

 پس از آن پیکر سردار شهید فرجی‌زنگنه به هفتگل انتقال یافت و با حضور پرشور مردم و خانواده های معظم شهدا به همراه سرباز شهید علی سلمانوند و سرباز شهید امید نریمیسایی تشییع شد.

برگزاری سالگرد شهید مهران زرافشان در مسجدسلیمان+تصاویرنخستین سالگرد شهید سعید کریمی در هفت شهیدان برگزار شد‌جوانان خوزستانی به سرباز شهید «شعیبی» ادای احترام کردند

مردم باغملک نیز در یک آئین باشکوه حضور یافتند و پیکر پاک شهید امید فرجی‌زنگنه، شهید امید نریمیسایی و شهید علی سلمانوند را دروازه‌های بهشت بدرقه کردند.

پس از تشییع پیکر شهید فرجی‌زنگنه به گلزار شهدای باغملک منتقل شد و در کنار دیگر شهیدان این شهر آرام گرفت.

در عملیات تروریستی 31 شهریور اهواز 23 نفر به شهادت رسیدند که شهید سید حسن سواری، سردار شهید علی لویمی‌باقری، شهید محمد عذاری، شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد، شهید رضا شعیبی، شهید سینا آقاجری، شهید امید حسینی، شهید میلاد جهانگیری‌نژاد، شهید سید خلیل هاشمی‌فر، شهید هادی الماسیان، شهید سعید زارع، شهید مهران زرافشان، شهید سعید کریمی، شهید نبی دریس، روحانی شهید محمد افچنگی، شهید محمدطاها اقدامی، سردار شهید امید فرجی‌زنگنه، سردار شهید حسین منجزی، شهید امید نریمیسایی، شهید علی سلمانوند، شهید حسین ولایتی‌فر، شهید علی کمایی و شهید یونس پورجلو هستند.

پدر شهید عبدالرحمان پاچله به فرزند شهیدش پیوست

پدر شهید عبدالرحمان پاچله از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

زنده‌یاد رضا پاچله پدر شهید عبدالرحمان پاچله از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس دزفول که در سال 1360 داغ فرزندش را دیده بود پس از تحمل 38 سال دوری همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) میهمان فرزند شهیدش شد.

عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان خوزستان ارتحال زنده‌یاد رضا پاچله پدر شهید عبدالرحمان پاچله از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس دزفول را تسلیت گفت و برای آن عزیز سفر کرده رحمت، مغفرت و علوّ درجات را مسئلت کرد.

شهید عبدالرحمان پاچله فرزند رضا است که در تاریخ یکم تیر‌ماه سال 1338 در دزفول دیده به جهان گشود و در ابتدای دفاع مقدس به همراه دیگر رزمندگان اسلام به جبهه رفت.

این دلیرمرد خوزستانی در سال‌های نخست جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ایران به نبرد با دشمن پرداخت و در تاریخ نوزدهم آذرماه سال 1360 به فیض شهادت نائل آمد و نام خود را در زمره 23 هزار شهید استان خوزستان ثبت کرد.

شهید عبدالرحمان پاچله در سن 22 سالگی به شهادت رسید و مزارش در گلزار شهدای بهشت علی دزفول در کنار دیگر شهیدان زیارتگاه عاشقان است.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس صبح سه‌شنبه به ریاست سردار یدالله بوعلی دبیرکل این کنگره با موضوع بررسی عملکرد کمیته‌های دوگانه در اتاق جلسات کنگره برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار بوعلی با تاکید بر استفاده سپاه فجر فارس از ظرفیت رسانه‌ای اقشار بسیج و نواحی مختلف سپاه گفت: دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید با شکوه و عظمت هرچه تمام‌تر برگزار شود.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف باید در مدت زمان باقیمانده تمام همت و تلاش خود را صرف برگزاری پیش‌برنامه‌ها و یادواره‌های مختلف به مناسبت‌های مختلف کنند تا برای برگزاری این رویداد آمادگی لازم را داشته باشند.

سردار یدالله بوعلی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که بُرد و اثر رسانه را بیش از هرچیزی بیان کردند افزود: باید از تمام ظرفیت‌های رسانه و فضای مجازی و ابزارهای فرهنگی برای تبیین جایگاه شهدای گرانقدر به ویژه ۱۵ هزار شهید استان فارس بهره برد.

در ادامه جلسه سایر اعضای کمیته فضای مجازی و کمیته فرهنگی از جمله حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محسن هاشمی رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس، سید رسول موسویان نژاد معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سردار هاشم جمالی دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس، سید مرتضی آل علی دبیر ستاد این کنگره و … گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند.

دومین کنگره ملی شهدای استان فارس آبان امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086243

دیگر خبرها

  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ