Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@13:22:02 GMT

واکنش آمریکا به حمله ارتش یمن به آرامکو

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۶۵۲۵

واکنش آمریکا به حمله ارتش یمن به آرامکو

به نوشته خبرگزاری «رویترز»  «جان ابی زید» گفت: «آمریکا حمله امروز هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نفتی آرامکو در "بقیق" و "خریص"  را به شدت محکوم می‌کند.»

سفیر آمریکا در عربستان


سفیر آمریکا در عربستان در ادامه مدعی شد که حملات به  زیرساخت‌های حیاتی در عربستان، جان غیر نظامیان را به خطر می‌اندازد و این غیر قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حالی از جان غیرنظامیان سخن می‌گوید که در طول چهار سال تجاور ائتلاف سعودی به یمن ده‌ها هزار غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه در تشریح این عملیات اعلام کرد یگان پهپادی ارتش دو پالایشگاه نفتی آرامکوی عربستان سعودی را با 10 پهپاد هدف قرار داده و در این راستا افراد شریف و آزاده در عربستان در زمینه اطلاعاتی به ارتش یمن کمک کرده‌اند.

وزارت کشور عربستان پیش‌تر تایید کرده بود که آتش‌سوزی امروز در تأسیسات نفتی آرامکو ناشی از عملیات پهپادی بوده، اما درباره عامل آن اطلاعاتی نداده بود.

ارتش یمن در مردادماه گذشته نیز با 10 فروند پهپاد تأسیسات آرامکو را هدف قرار داده بود و آن را عملیات بازدارنده شماره یک نامیده بود.

310311

کد خبر 1299451

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: واشنگتن یمن آرامکو ایالات متحده آمریکا عربستان سینمای ایران باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا بازیگران سینما و تلویزیون ایران عربستان دونالد ترامپ خودرو آندره استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنشی مضحک مدعی شده که از گزارش‌ها در مورد تحریم یکی از گردان‌هایش بی اطلاع است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش‌ها در مورد احتمال تحریم یکی از گردان‌های ارتش توسط آمریکا مدعی شد که از گزارش‌ها در مورد اینکه آمریکا قصد تحریم گردان «نتسح یهودا» را دارد، بی اطلاع است.

واکنش مضحک ارتش رژیم در حالی است که بنیامین نتانیاهو شنبه شب در پاسخ به این گزارش بیان کرد:ن باید ارتش اسرائیل تحریم شود و با همه ابزارها در مخالفت با این اقدامات تلاش خواهیم کرد.

گردان نتسح یهودا که بر اساس گزارش اکسیوس، آمریکا می‌خواهد آن را تحریم کند، در حوادث خشونت آمیز و بحث برانگیز در کرانه باختری دخیل بوده است.

شورای حقوق بشر خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل شد

روز شنبه تارنمای اکسیوس گزارش داد که در یک اقدام بی‌سابقه دولت بایدن تحریم‌ها علیه گردان نامبرده را برای نقض حقوق فلسطینی‌ها در کرانه‌باختری اعلام خواهد کرد.

این گردان که بخشی از تیپ کفیر است و به طور عمده نیروهای آن یهودیان اولترا ارتدوکس هستند، در حال حاضر به غزه اعزام شدند.

پیشتر گردان نتسح یهودا به طور دائمی در کرانه باختری مستقر بود که اقدام‌های آنها از جمله منجر به جان باختن یک پیرمرد 78 ساله فلسطینی- آمریکایی شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است
  • تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم آمریکا علیه نظامیان
  • واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا