Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:24:46 GMT

مشکلات محورهای گردشگری استان کرمانشاه باید برطرف شود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۶۸۳۹

مشکلات محورهای گردشگری استان کرمانشاه باید برطرف شود

به گزارش ایرنا، هوشنگ‌ بازوند عصر شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی باید در بانک ها مورد بررسی قرار گیرد تا بانک های کم کار در این زمینه مشخص شوند.

وی افزود: براساس گزارش ۶ ماهه دستگاه های اجرایی، وضعیت اشتغالزایی رضایت بخش نیست؛ مردم استان بیکار هستند و مشکلات بسیاری دارند از این رو باید با تمام وجود در این زمینه فعالیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمانشاه عنوان کرد: سیستم بانکی خیلی راحت قول می دهد که مشکلات را برطرف کند اما می بینیم در عمل اقدام موثری انجام نمی دهد.
بازوند تصریح کرد: سیستم بانکی کشور در رابطه با استانی همچون کرمانشاه که نرخ بیکاری آن بالا است نباید این چنین بااحتیاط برخورد کند.
وی افزود: رونق تولید در استان کرمانشاه باید به اشتغالزایی منجر شود از این رو برای تحقق شعار مقام‌ معظم رهبری باید در زمینه اشتغالزایی گام برداریم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مدیران استانی باید ساختار خود را به صورت مداوم رصد کنند تا روند اشتغالزایی را زیرنظر گرفته و کم کاری ها در این زمینه مشخص شود.

بازوند به برگزاری رویداد گردشگری روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی باید برنامه مدون خود را در زمینه گردشگری عشایری و روستایی ارائه کند در حالی که تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.
اردیبهشت ماه سال ۹۹ رویداد جهانی گردشگری روستایی و عشایر تحت عنوان «کرمانشاه ۲۰۲۰» در این استان برگزار خواهد شد.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه موانع سر راه سرمایه گذاری باید برطرف شود، گفت: استان های پیشتاز در زمینه اشتغالزایی در راه سرمایه گذاری سختگیری نمی‌کنند و ما نیز باید سختگیری های خود را کاهش دهیم.

توریسم عشایر تقویت شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه عنوان کرد: بانک های استان باید در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تعجیل کنند.
هدایت حاتمی افزود: بسیاری از بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی کم کاری می کنند و همین موضوع باعث شده که پرداخت تسهیلات کند شود.
وی به گردشگری عشایر اشاره کرد و گفت: باید برخی از شهرستان ها در زمینه توسعه توریسم عشایر فعال باشند.
معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های این بخش گفت: با توجه به ظرفیت عشایر استان کرمانشاه و روند رویه توسعه گردشگری عشایر باید این بخش تقویت شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
همچنین کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون ثبت جهانی شده و سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.
۸۰۶۶/۷۴۴۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری هوشنگ بازوند تسهیلات اشتغال کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، وزیر کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک گفت: توجه به راه‌های استان به ویژه در جنوب استان برای توسعه سواحل مکران بسیار مفید است، زیرا راه؛ زیربنای توسعه است و باید برای ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم و مسئله راه‌ها در دستور کار جدی مسئولان باشد.

وحیدی وزیر کشور افزود: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسئولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.
وی افزود: در بحث برق، اقدامات لازم در حال انجام است، به زودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل می‌شود البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.
وی گفت: اقدامات اساسی برای تامین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مردم انجام شود تا مردم نگرانی در هنگام بارندگی نداشته باشند.
وزیر کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند، وباید سرعت بیشتر در اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری باشد، تصریح کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.
وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سد‌ها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، ادامه داد: گرگرو‌ها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستا‌ها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح‌های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگرو‌ها را ساماندهی کنیم.

 

استاندار سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه با فعالیت سامانه بارشی در این استان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، گفت: بخش‌های خصوصی در کنار دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن معضلات هستند.
 کرمی بیان کرد: در برخی شهرستان‌های جنوبی این استان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شده است.
وی افزود: به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع شده و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، همچنین اختلالاتی در ارتباطات به وجود آمد که بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن این معضلات هستند.
وی اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، همچنین با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفته که باید کمک برای جایگزینی آنها انجام شود‌.
کرمی گفت: برق تعدادی از روستاها به علت وزش شدید باد و باران قطع شده که باید هرچه سریعتر مشکل برطرف شود، پست برق کهیر نیز دچار مشکل شده که تلاش تیم‌ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.
وی تاکید کرد: تامین آب شرب مردم یکی از مهم‌ترین وظایفی است که باید به درستی انجام شود، در این زمینه یکی از اقدامات آبرسانی توزیع آب معدنی در نقاط درگیر سیل است.

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌ های هوشمند مجهزند
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه