Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حسن حنان اظهار داشت: طرح عملیات خرید تضمینی گندم همه سال به مدت شش ماه یعنی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور در کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مراجعه کننده‌ای به مراکز خرید گندم وجود داشته باشد این زمان قابل تمدید خواهد بود، افزود: مطابق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، ​ مهلت تحویل گندم از سوی کشاورزان به دولت، تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: کشاورزانی که تاکنون امکان تحویل گندم به مراکز خرید برای آنان وجود نداشته است طی یک هفته مانده تا پایان شهریور می‌توانند محصول خود را تحویل دهند.

حنان اضافه کرد: برای مصرف داخلی در سه بخش صنف، صنعت و خانوار تاپایان سال جاری و حتی ماه‌هایی از سال آینده در بحث تامین گندم مشکلی نخواهیم داشت.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امکان دارد برای تامین ذخایر راهبردی گندم نیاز به واردات باشد البته این موضوع هنوز در حال بررسی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت تا امروز، ​ هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم در قالب یک هزار و ۱۵۰ مرکز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده است، اضافه کرد: بهای این میزان گندم مورد خریداری ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که تا هفته گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شده است.

حنان ادامه داد: سال گذشته قیمت خرید تضمینی برای گندم معمولی از سوی شورای عالی اقتصادی به ازای هرکیلوگرم یک هزار و ۷۰۰ تومان تصویب و اجرایی شد.

وی گفت: طبق قانون، قیمت خرید تضمینی گندم برای کشت سال آینده باید تاپایان شهریور هر سال تعیین، تصویب و ابلاغ شود.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده را به شورای عالی اقتصاد تقدیم کرد اما هنوز تصویب نشده است.

کد خبر 4718185

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت بازرگانی دولتی ایران خرید تضمینی گندم خرید تضمینی خرید گندم گندم خرید گندم مازاد جنگ تجاری قیمت دلار بانک مرکزی ایران بورس بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی دلار قیمت نفت ایالات متحده آمریکا صادرات غیرنفتی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو سازمان امور مالیاتی نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته روزانه ۹میلیون قرص نان از انواع نان لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی و توسط نانوایان دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

   امید زینالی در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان در استان، با اعلام‌ این خبر، اظهار کرد: سال گذشته یک‌میلیون و ۶۱۰میلیون ریال یارانه به صورت ماهانه و بطور میانگین برای هر نفر بابت تامین نان و مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه بطور میانگین برای نانوایان به صورت مستقیم و روانه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در ۶۳ مرکز شامل مراکز خرید مباشر، سیلوهای ملکی و بخش خصوصی و کارخانجات آرد با ظرفیت بیش از یک میلیون تن و توسط ۵۲ هزار و ۸۳۳ گندم کار طی بیش از ۱۳۸ هزار محموله و در ۶۰روز ۶۸۲ هزار تن گندم به ارزش ۱۰هزار و ۳۳۶هزار میلیارد تومان تحویل مراکز خرید شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱هزار و ۳۸۳ تن گندم طی ۲هزار و ۳۰۰محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه هزار و ۱۰۶تن معادل ۲۷هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار جهت تحویل به نانوایی ها استان در ۲۰شهرستان تحویل شده است.

وی خاطر نشان کرد:  جهت افزایش کیفیت آرد استان ۶۷هزار تن گندم کیفی نیز جهت اختلاط از بنادر به استان حمل شده است.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند