Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@06:15:28 GMT

کشف شبکه تروریستی با قصد انجام عملیات در اربعین

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۷۴۳۷

کشف شبکه تروریستی با قصد انجام عملیات در اربعین

نیرو‌های امنیتی عراق یک شبکه تروریستی که قصد انجام عملیات در مراسم اربعین امام حسین (ع) داشتند را کشف و منهدم کردند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الامنی» عراق از کشف و انهدام یک شبکه تروریستی که قصد انجام عملیات در روز اربعین امام حسین (ع) را داشتند خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری السومریه، در بیانیه صادر شده آمده است که نیرو‌های امنیتی عراق در شهر «سامراء» و منطقه «الجلاء» در یک عملیات پیش دستانه و طبق اطلاعات دقیق امنیتی توانستند یک تیم تروریستی شش نفره را که برای انجام عملیات در روز اربعین امام حسین (ع) برنامه‌ریزی کرده بودند، دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بین بازداشت شدگان یک زن که همسر یکی از تروریست‌های سوریه است نیز حضور دارد.

در همین حال نیرو‌های امنیتی عراقی توانستند در جنوب بغداد در کارگاهی ۲۰ خمپاره و مواد منفجره کشف و ضبط کنند.

پس از آزادسازی شهر موصل و پایان خلافت ادعایی داعش در تاریخ ۱۹ تیر ماه ۹۶ بسیاری از تروریست‌ها در قالب هسته‌های خاموش در مناطق کوهستانی در شرق عراق (رشته کوه حمرین) و مناطق بیابانی در غرب این کشور مخفی شده و هر از گاهی برای انجام عملیات‌های تروریستی اقدام می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شبکه تروریستی مراسم اربعین نیرو های امنیتی عراق سامانه سماح آرامکو عربستان اسدالله عسگراولادی صبا کمالی شفافیت آرای نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه

در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش، رئیس دیوانعالی سوریه و قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضایی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضایی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرائم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرائم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضایی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک‌های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضایی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضایی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود