Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@19:32:55 GMT

نحوه شکل‌گیری خط تهران-کرج اشتباه بود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۷۷۴۸

نحوه شکل‌گیری خط تهران-کرج اشتباه بود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن پورسیدآقایی در سومین جلسه حمل و نقل و ترافیک استان تهران با موضوع توسعه خطوط ریلی و بررسی احداث متروی اسلام‌شهر اظهار داشت: طرح جامع ریلی تهران جمع‌بندی شده است و مراحل اجرایی آن نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: در خصوص خطوط متروی تهران که به یازده خط افزایش یافت، پوشش خیلی خوبی برای همه مناطق درنظر گرفته‌ایم و بخش‌هایی از تهران که در حال حاضر تحت پوشش خطوط مترو نیستند، در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورسیدآقایی درباره خط تهران - کرج نیز اظهار داشت:‌ نحوه شکل‌گیری این خط اشتباه بوده است و اصل طرح این نبوده که یک خط مترویی از کرج به تهران بیاید و بعد مسافران آن سوار خط دیگری شوند.

وی تأکید کرد: وظیفه طراحی خطوط حومه‌ای مترو با شهرداری تهران نیست و ما مسئولیتی در این زمینه نداریم. براساس قانون، طراحی خطوط حومه‌ای برعهده راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: بنابراین مسئولیت تأمین حمل و نقل حومه‌ای بر وزارت راه است و برای اینکه خطوط مترو در داخل تهران و حومه به صورت واحد انجام شود، بنابراین مشاور طرح‌های حومه‌ای نیز همان مشاوری بود که طرح‌های داخل تهران را انجام داده است و در این خصوص با راه‌آهن همراهی داشتیم تا نسبت به طراحی خطوط متروی شهری و حومه‌ای و اتصالات آن اقدام کند.

وی گفت: طراحی خطوط حومه‌ای شهر تهران برعهده شهرداری تهران نیست و وزارت راه و شهرسازی متولی شهرهای اطراف تهران است.

پورسیدآقایی ادامه داد: ما بارها به وزارت راه اصرار کرده‌ایم و نامه نوشته‌ایم که خط تهران - کرج را تحویل بگیرند که تحویل نگرفتند.

وی افزود: شهرداری تهران نمی‌تواند قطارشهری همه شهرها را تحت نظر بگیرد، بلکه کمک می‌کنیم که طرح یکپارچه‌ای پیش برود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت:‌ما مطالعات محیط زیستی را در فازهای مختلف توسعه مترو در نظر گرفته‌ایم و در فاز دوم طراحی، دیگر جزئیات خطوط مترو مشخص می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران ترافیک حمل و نقل مترو وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران گفت: با توجه به لزوم ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی و با پیگیری‌های مکرر این معاونت از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، ناوگان اتوبوسرانی در بخش خصوصی و ملکی شرکت واحد اتوبوسرانی افزایش یافت.

فرهاد خدابخشی افزود: افزایش ناوگان اتوبوسرانی منطقه همزمان با نوسازی ناوگان صورت گرفته است که این افزایش ناوگان منجر به کاهش سر فاصله اعزام ناوگان خطوط و کاهش زمان انتظار مسافر در ایستگاه‌ها و به دنبال آن افزایش رضایت‌مندی شهروندان می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲۲ گفت: براین اساس خطوط اتوبوسرانی ۴۳۵ از مترو ایران خودرو به پایانه شهید باقری با ۹ دستگاه مینی بوس، خط ۳۲۵ از پایانه شهید باقری به مترو چیتگر با ۷ دستگاه اتوبوس، خط ۳۲۴ از پایانه شهید باقری به استادیوم آزادی با ۵ دستگاه اتوبوس و خط ۳۲۶ از مترو چیتگر به پایانه همت-شریعتی با ۹ دستگاه اتوبوس تقویت شدند.

دیگر خبرها

  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • سریال «مامان اشتباه می‌کند» از قاب شبکه تهران
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد