Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، دکتر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور از نحوه اجرا و اثرات طرح ویژه اعتباری تولید (طراوت) و عملکرد اعتبارات اعطایی به مشتریان بانک صادرات ایران در قالب این طرح، قدردانی کرد. در گزارش حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران به دفتر رئیس‌جمهور، عملکرد اعتبارات اعطایی به مشتریان در قالب طرح طراوت طی چهار ماه ابتدای سال ٩٨ ارائه شد که بر اساس آن، مانده اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار گشایش شده (ثابت واحدهای تولیدی) این بانک به  ٤٥ هزار و ٥٩٥ میلیارد ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، مانده تنزیل اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار در قالب عقد خرید دین بابت ٥٣ واحد تولیدی ١١ هزار و ٣٥٨ میلیارد ریال بوده است.  تا پایان تیرماه سال جاری برای ٥٢ هزار و ٣٣٤ نفر کارت اعتباری مرابحه به منظور مصارف خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان نهایی توسط بانک صادرات ایران در قالب طرح طراوت صادر شده که مانده آن به  ١٠ هزار و ٢٥٥ میلیارد ریال رسیده است. در طرح «طراوت» واحدهای تولیدی که محصولات خود را به صورت نسیه به خریداران در ازای اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار صادره توسط شعب بانک صادرات ایران بفروشند، می‌توانند از تسهیلات ریالی در قالب عقد خرید دین برای تنزیل اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار گشایش شده در شعب بانک صادرات ایران بهره‌مند شوند. اولویت دادن به بخش‌های تولیدی، تسهیل و تسریع در تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی، افزایش سهم بخش تولید از اعتبارات بانکی و کاهش هزینه‌های تولید به واسطه استفاده از اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار به جای تسهیلات بانکی، از جمله مزایای اجرای طرح «طراوت» در شبکه بانک صادرات ایران است.​

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در نخستین دور از سفر رئیس جمهور بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان سمنان در بخش عمرانی مصوب شده بود گفت: اعتبار مصوبات پیشنهادی برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان چند برابر دور قبل است. - اخبار استانها -

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: بیش از 106 درصد از اعتبارات مصوب نخستین دور از سفر رئیس جمهور به استان سمنان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین دور از سفر رئیس جمهور به استان سمنان، آیت‌الله رئیسی 24 دستور ویژه نیز در کنار مصوبات سفر برای توسعه استان سمنان صادر کرد افزود: علاوه بر تحقق 106 درصدی اعتبارات مصوب سفر نخست دولت به استان سمنان، همه دستورهای ویژه رئیس جمهور در این سفر محقق شده است.

به گفته استاندار سمنان، در دور نخست سفر هیئت دولت به استان سمنان 145 مصوبه در قالب 137 طرح و پروژه با اعتبار 3280 میلیارد تومان در بخش عمرانی مصوب شد.

هاشمی اضافه کرد: با صرف کامل اعتبارات سفر نخست، 26 طرح و پروژه از پروژه‌های دور نخست سفر دولت تکمیل شده، 86 پروژه که کار آن با کندی پیش می‌رفت اکنون با سرعت قابل توجه در حال اجرا بوده و اجرای 25 پروژه نیز در دست پیگیری است.

وی از کم‌آبی، جمعیت و راه به عنوان عمده‌ترین مشکلات استان سمنان نام برد و افزود: در این سفر سعی شده است تا به مشکلات اساسی استان سمنان در قالب مصوبات سفر توجه شود.

استاندار سمنان از احیای 201 واحد 100 درصد راکد صنعتی، خدماتی و کشاورزی استان سمنان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون خبر داد و افزود: فردا جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان با حضور رئیس جمهور در یکی از واحدهای صنعتی این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد