Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک عضو بلند‌پایه طالبان امروز اعلام کرد از آنجایی‌که آینده مذاکرات با آمریکا نامشخص است، نماینده‌ای از این گروه راهی روسیه می‌شود تا در خصوص خروج احتمالی سربازان آمریکایی از افغانستان گفتگو‌هایی انجام دهد.

این عضو طالبان همچنین افزود برنامه‌های مشابهی برای دیدار از چین و ایران و برخی از کشور‌های آسیای میانه نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز به نقل از این عضو ارشد طالبان در قطر نوشت: «هدف از این دیدار‌ها اطلاع رسانی به رؤسای این کشور‌ها در مورد مذاکرات صلح و تصمیم ترامپ مبنی بر خاتمه روند صلح است، آنهم درست زمانی که دو طرف تمامی مسائل مهم را حل کرده بودند و قرار بود توافق صلح امضا شود».

این عضو طالبان همچنین افزود هدف از این دیدار‌ها احیای مذاکرات با آمریکا نیست، بلکه سنجیدن سطح «پشتیبانی منطقه‌ای» برای وادار کردن واشنگتن جهت خارج کردن نیرو‌های خود از افغانستان است.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که مذاکرات پنهانی واشنگتن با گروه طالبان و اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، در کمپ دیوید، پس از آنکه یک سرباز آمریکایی در حمله بمبگذاری یک خودرو در کابل جان باخت با تصمیم ترامپ ناتمام ماند.

پس از این حادثه ترامپ به رسانه‌ها گفت: «وقتی شنیدم خیلی ساده یکی از سربازان ما به همراه ۱۲ نفر دیگر کشته شدند، گفتم اصلا امکان ندارد ملاقات کنم. به هیچ وجه امکان ملاقات نیست. آن‌ها اشتباه کردند».

پیش از این، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفته بود: «پایان کامل حضور نظامیان خارجی شرط غیرقابل‌انکار صلح پایدار در افغانستان است».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان روسیه آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر تصریح کرد واشنگتن درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیمی نگرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

بر اساس این گزارش، وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است و آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این تاکید کرده بود واشنگتن حکومت طالبان را به‌خاطر آنچه نقض حقوق بشر خواند، پاسخگو قرار خواهد داد.

«امیرخان مقتی» وزیر خارجه حکومت طالبان نیز بارها اعلام کرده است کشورهای غربی با موضوعات حقوق بشری برخورد دوگانه دارند.

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به کشتار هزاران فلسطینی تاکید کرده بود چرا غربی‌ها درباره اقدامات رژیم اسرائیل چیزی نمی‌گویند.

چین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان تمدید شدنروژ: همکاری با طالبان برای بهبود وضعیت حقوق بشر در افغانستان ارزشمند است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم