Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@21:00:51 GMT

خراسان رضوی به ۷۵ کشور جهان صادرات انجام می دهد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۸۰۲۶

خراسان رضوی به ۷۵ کشور جهان صادرات انجام می دهد

رسولیان با بیان اینکه در چهارچوب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی ۸۸ معین اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی تفاهم نامه امضاء و کار خود را در سطح استان آغاز کرده اند،گفت: خراسان رضوی به واسطه موقعیت مکانی اش به ۷۵ کشور جهان صادرات انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی رسولیان» عصر امروز(۲۳ شهریور) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در تالار جلسات شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در چهارچوب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی ۸۸ معین اقتصاد مقاومتی در استان تفاهم نامه امضاء و کار خود را در سطح استان آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در چهارچوب این مدل که به همت استاندار خراسان رضوی کلید خورده است، ۷۵۴ قرارداد سرمایه گزاری برای استان منعقد شده که ارزش آن ۹۲ هزار میلیارد تومان است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های سازنده ای در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شکل گرفته است، ادامه داد: به واسطه این طرح ۷۷۶ صندوق خرد برای تقویت اقتصاد خرد ایجاد شده است و علاوه بر این ۷۱۱ قرارداد در بخش اقتصادی منعقد شده است.

 

رسولیان به ظرفیت های اقتصادی حوزه کشاورزی هم اشاره و تصریح کرد: در سال جاری ۴۹۳ هزار تن گندم برای نیاز استان خریداری شده است که این میزان ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی در حال حاضر به واسطه موقعیت مکانی اش به ۷۵ کشور جهان صادرات انجام می دهد، همچنین این استان با ۳۰ کشور جهان دارای روابط اقتصادی بوده و با ۲۰ کشور روابط استانی دارد.

 

وی تاکید کرد: علی رغم تحریم ها ۱۲۷ مورد سرمایه گذاری در استان طی ماه های گذشته انجام گرفته است و همچنین در عرصه تولید برخی از محصولات استان، رشد ۵۰ درصدی را شاهد هستیم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد خبرگزاری شبستان عاشورا استان بوشهر عزاداری محرم ماه محرم نماز جمعه خطبه های نماز جمعه عاشورای حسینی اربعین حسینی معین اقتصادی جلسه اقتصاد مقاومتی صادرات کالا خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ناظر گمرکات مازندران با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات استان، گفت: از آغاز فصل برداشت مرکبات در استان حجم صادرات این محصول از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل وساری بیش از ۷۸ هزارو ۲۸۵ تن بوده که  نسبت به مدت مشابه رشد وزنی چشمگیری داشته است.

جمشیدی ، ارزش مرکبات صادر شده از گمرکات استان را بیش از ۲۸ میلیون و ۴۵۹ هزار دلار بیان و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۱۶ کشور جهان مقصد مرکبات صادراتی مازندران بودند، روسیه، آذربایجان، ازبکستان، گرجستان، قزاقستان از عمده‌ترین کشور‌های مقصد صادر شده از گمرکات مازندران نام برد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به کسب رتبه نخست گمرکات مازندران در صادرات مرکبات، افزود: ۵۰ گمرک کشور در صادرات مرکبات فعال هستند.

جمشیدی گفت: میزان صادرات مرکبات طی سال ۱۴۰۱ به میزان ۵ هزارتن و به ارزش یک میلیون و ۷۹۴ هزار دلار بود.

 

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی
  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام