Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سرعت بالای نوآوری و معرفی فناوری‌های جدید، پیش‌بینی برای آینده فناوری‌های دریایی را با چالش جدی روبرو کرده است. فناوری‌هایی چون هوش مصنوعی، سنسورها و هشداردهنده‌های وضعی، ارتباطات، امنیت سایبری و مدیریت انرژی و پایداری آن که نیاز به ورود کسب و کارهای نوین با شیوه‌ای جدید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگروه دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و توسعه حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به نقش فناوری سیستم‌های هوشمند در تحولات آینده صنایع و فعالیت‌های دریایی، اقدام به حمایت از توسعه فناوری‌های بومی این حوزه کرده است.

این کارگروه در راستای توسعه فناوری‌های دریایی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی، اساتید و پژوهشگران فعال، در این حوزه اقدام به حمایت از طرح‌های فناورانه کرد. رویکرد این برنامه، رفع نیازهای فناورانه کشور با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی است. از جمله برخی از طرح‌های فناورانه موردحمایت در سال جاری می‌توان به رستوران زیرآبی، قایق نجات، شناور الیاف کربن اشاره کرد.

حرکت مطلوب در هر حوزه‌ای نیازمند برنامه‌ای مشخص است. علاوه بر این قوانین حمایتی مبتنی بر منافع ملی نیز می‌تواند در سرعت بخشیدن و تثبیت حرکت توسعه‌ای موثر باشد. بنابراین در حوزه صنایع دریایی نیز سند جامع توسعه دریایی کشور به عنوان سند بالادستی شاخص دار می‌تواند راه گشای خوبی باشد.

هدف کلی آینده نگاری فناوری، شناسایی فناوری‌های عام نوظهوری است که ممکن است منافع اقتصادی و اجتماعی زیادی را در برداشته باشد. با توجه به اینکه فعالیت های دریایی در کشور شامل حوزه های مختلفی است که بعضا ممکن است این حوزه ها با هم ارتباط چندانی نیز نداشته باشند، لذا رشد صنعت دریایی در کشور نیازمند ایجاد همگرایی و هماهنگی بیش تر میان این حوزه ها است که با یک برنامه ریزی جامع و یکپارچه ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/

169 / 336 طرح نواورانه فناوری دریایی حمل و نقل دانش بنیان کسب وکار سیستم هوشمند صنایع دریایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طرح نواورانه فناوری دریایی حمل و نقل دانش بنیان کسب وکار سیستم هوشمند صنایع دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت«کانکت پلاس» از ۱۷۰۰ محقق پسادکتری در سال گذشته

معاون سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی گفت: فرد ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم کانکت پلاس بارگذاری کند و ما قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید علی حسینی  معاون سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی با توجه به جزئیات مدل حمایتی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه از فناوران و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه و پلتفرم «کانکت پلاس» گفت: هدف از «کانکت پلاس»، طراحی سامانه‌ای برای همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور است و برنامه و تسهیلاتی برای نخبگانی که به کشور باز می‌گردند، در نظر گرفته شده است. براساس این پروژه نخبگان و فارغ التحصیلانی که قبلاً در خارج از کشور شرکت تأسیس و یا محصولی تولید کردند و می‌خواهند مشابه آن را در ایران تولید و یا شرکت دانش بنیان در ایران تأسیس کنند، مورد حمایت اولیه و فناورانه ما قرار خواهند گرفت.

9000 همکاری موفق با متخصصان برجسته ایرانی خارج از کشور در قالب پلتفرم «کانکت»

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی با اشاره به اینکه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، یک گرنت 500 میلیون تا یک میلیارد تومانی بلاعوض و همچنین جذب سرمایه از صندوق ها و وی سی های همکار کانکت به افرادی که به دنبال تأسیس شرکت دانش بنیان هستند، اعطا می‌شود، گفت: همچنین یک سری امکانات زیرساختی و فضاهای مازاد در پارک‌ های فناوری پردیس، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، اصفهان، شیراز و … در اختیار این افراد قرار داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی دو ماه و نیم، 380 پروپوزال واصل شده است تصریح کرد: از این تعداد 100 پروپوزال به شرکت دانش بنیان تبدیل شد و باقی طرح‌ها در حال داوری و ارزیابی است. همچنین ما پروژه‌های این افراد را به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد چرا که بعضاً برخی از طرح‌ها به حمایت بالای چند میلیارد تومان نیاز دارند و از آنجا که این پروژه‌ها پیش از آن اجرایی شده، ریسک سرمایه گذاری شأن کمتر است.

حسینی دومین حمایت در قالب پروژه کانکت پلاس را حمایت از محققان پسادکتری عنوان کرد و گفت: در همین راستا از هزار و 700 محقق پسادکتری در سال 1402 حمایت کردیم. فرد ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم کانکت پلاس بارگذاری کند و ما قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کنیم و اگر پروپوزال فرد تأیید شود، در دانشگاه جذب و علاوه بر اعطای حقوق استادیار پایه و یک گرنت حدود 300 میلیون تومانی، به مدت یک سال بیمه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • حل نیازهای صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌ پیچ» اینوتکس
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌‍پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • حمایت«کانکت پلاس» از ۱۷۰۰ محقق پسادکتری در سال گذشته
  • زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان
  • توسعه اقتصاد دریامحور باعث جهش تولید و اشتغال آفرینی می شود