Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:15:17 GMT

۷۲ هکتار بافت فرسوده در بافت وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۸۱۸۷

۷۲ هکتار بافت فرسوده در بافت وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدادادی عصر شنبه در جلسه بازآفرینی شهری شهرستان بافت اظهار داشت: هشت محله در شهر بافت دارای بافت فرسوده هستند.

وی ادامه داد: بهنام‌های باغ درویش، فردوسی غربی، منجنیق، طالقانی غربی، فردوسی شرقی، باغ درویش بلوار شهید رجایی، خیابان مفتح و خیابان امام بر اساس شاخص‌های مسکن و شهرسازی امتیاز داده‌شده‌اند و به‌عنوان محل هدف بازآفرینی شهری انتخاب ‌شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کرمان عنوان کرد: ۷۲ هکتار بافت فرسوده در شهر بافت وجود دارد.

عضو شورای شهر بافت هم در این جلسه اظهار داشت: محله‌های هدف بر اساس شاخص امتیازبندی شده‌اند و از ادارات می خواهیم به محل‌ه های هدف نگاه ویژه داشته باشند و نیاز ادارات را در آن محله‌ها ببینند.

یوسف علیرضایی گفت: مردم در شهرستان بافت با مشکل زمین روبرو هستند و باید زمین به آن‌ها واگذار شود و مسکن شهرسازی به دنبال واگذاری زمین به جوانان باشد تا مشکل کمبود زمین در شهرستان حل شود.

کد خبر 4718279

منبع: مهر

کلیدواژه: بافت فرسوده بافت ماه محرم قزوین بوشهر شیراز مراسم عزاداری عاشورا شهرکرد اربعین حسینی ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان ماه محرم و صفر تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند

 حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم یکی از مهم‌ترین کارهایی که می توانیم انجام دهیم واگذاری زمین به مردم و نهضت مردمی سازی مسکن است گفت: خوشبختانه در طرح جهش تولید مسکن که دولت سیزدهم برنامه‌ریزی کرده پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه  بر این اساس توزیع عادلانه زمین اجرا می شود که باعث خواهد شد افرادی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند از امکان زمین بهره‌مند شوند گفت: با تخصیص این اراضی و پرداخت تسهیلات  ساخت تدریجی مسکن را پیش ببرند.

مدیرکل راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه  طرح نهضت ملی مسکن نیز یکی از طرح‌هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می‌گیرد گفت:  می‌توان  طرح  نهضت ملی مسکن را نمونه‌ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، دانست چون نقطه آغاز و پیشرفت این طرح، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت طرح ها است.

جنتی یادآور شد: بنابراین جهش تولید با مشارکت مردم» یکی از شعارهای بسیار خوب است که بر اساس آن باید مردم در صحنه باشند. به این ترتیب می توان به رفع معضل همیشگی مسکن در کشور امیدوار بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • وجود يکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها
  • ۲۵۰۰ متقاضی منتظر قرارداد واگذاری زمین در قم
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • آسفالت‌ فرسوده خیابان های سراوان دردسر ساز شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد