Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای میلیتری، ژنرال «تاد والترز» در مصاحبه با خبرنگاران گفت: پیام ما به نیروهای شریک خود (ناتو) در افغانستان این است که ماموریت ما همچنان در این کشور ادامه دارد و ما متعهد به انجام ماموریت خود هستیم.  

فرمانده ارشد آمریکا در ناتو افزود: با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ناتو همه تلاش خود را روی تامین امنیت انتخابات و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان متمرکز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال والترز  گفت: در حال حاضر هیچ طرح و برنامه ای با شرکا برای خروج نیروهای از افغانستان مطرح نیست.

دونالد ترامپ در فوریه سال جاری اعلام کرد که خواهان کاهش نیروهای نظامی آمریکا از ۱۴ هزار نفر به هشت هزار نفر در افغانستان است.

«آنگرت کرامپ کارن باور» وزیر دفاع آلمان نیز در مورد عقب‌نشینی زودهنگام نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان هشدار داد و گفت که این اقدام ممکن است این کشور را به‌ورطه حکمرانی طالبان سوق دهد.

کارن باور که ریاست حزب دموکرات مسیحی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را نیز برعهده دارد و جانشین احتمالی مرکل محسوب می شود، ‌یادآور شد که بیرون کشیدن نیروهای خارجی از افغانستان، به طور ویژه برای زنان افغان شرایط سختی ایجاد می کند.

افغانستان کشوری است که ارتش آمریکا طولانی ترین مدت اقامت خود در یک کشور را در آن ثبت کرده است.

حضور نظامی آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۰۱ با هدف سرنگونی طالبان پس از حملات یازده سپتامبر به خاک آمریکا، آغاز شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به تازگی نشست با رهبران طالبان در کمپ دیوید را در پی وقوع حمله ای در کابل که منجر به کشته شدن یک نظامی آمریکایی و ۱۱ نفر دیگر شد، لغو کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد گزارش «افغانستان اینترنشنال» مبنی بر ممنوعیت دیدار مسئولان دفتر سیاسی هیئت حاکمه افغانستان با مقامات خارجی جعلی است.

افغانستان اینترنشنال به‌استناد مکتوبی که طالبان تصریح می‌کند جعلی است، گزارش داده بود: در این حکم هر نوع دیدار «خودسرانه آشکار و پنهان» مقامات طالبان با مقامات خارجی ممنوع شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که هیئت حاکمه افغانستان تأکید دارد خواستار روابط خوب با همه کشورهاست و با تمام ظرفیت به‌دنبال گسترش روابط خود با کشورهای مختلف است.

پیش از این نیز معاون سخنگوی طالبان با جعلی خواندن گزارش‌های «افغانستان اینترنشنال» درباره اعمال محدودیت بر مراسم محرم گفته بود: این یک رسانه نیست و مأموریت جاسوسی دارد.

وی تأکید کرده بود: تصمیم‌ها در هماهنگی با علمای اهل‌تشیع گرفته شده است و محدودیت خاصی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • آمریکایی‌ها روزی از گزینه نظامیِ روی میز حرف می‌زدند، اما ...
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی