Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@15:08:20 GMT

وعده آمریکا به عربستان برای دفاع از امنیت سعودی ها

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۸۴۲۰

خرداد؛ "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا شنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی با "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی، به وی وعده داد که واشنگتن آماده دفاع از امنیت ریاض است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)،، ترامپ در این تماس تلفنی گفت: حمله به تأسیسات نفتی عربستان تأثیرات منفی بر اقتصاد آمریکا و جهان خواهد داشت.

بن سلمان نیز در این تماس، به رئیس جمهوری آمریکا گفت: عربستان توانایی مقابله با این حمله و چگونگی حل آن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این نیز "جان ابی زید" سفیر آمریکا در ریاض با خشم حملات به دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو را غیر قابل قبول خواند.

گزارش ها حاکی است، فعالیت تأسیسات نفتی "بقیق" و هجره حریص" پس از حمله پهپادی مختل شده است.

منابع خبری عربستان صبح امروز شنبه از وقوع آتش سوزری بزرگ در دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو در شهرهای "بقیق" و "هجره حُریص" در شرق این کشور خبر دادند.

بدنبال حمله به تأسیسات نفتی سعودی برخی رسانه ها از جمله رویترز گزارش دادند، دست کم ۱۵ آمبولانس به پالایشگاه بقیق اعزام شدند.

میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده  که توان تولید روزانه ۷ میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی آرامکو عربستان است.  ۷۰ درصد تولیدات آرامکو در پالایشگاه های بقیق تولید می شود.

"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای تلویزیونی هشدار داد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک این کشور ادامه دهد، اهداف و عملیات های بعدی یمنی ها روز به روز گسترده تر و دردناک تر خواهد تا جایی که ریاض چاره ای جز توقف تجاوزهای خود نداشته باشد.

0 مرداد سال جاری نیز ارتش و کمیته های مردمی یمن در واکنش به حملات  ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی الشیبه وابسته به شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) واقع  در شرق  این کشور را هدف حمله قرار داده بودند. برچسب ها: آمریکا ، عربستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع یکجانبه نمایندگان ژاپن، فرانسه و انگلیس از تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به رژیم صهیونیستی برگزار شد.

نماینده کشورهای مختلف در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و از جمله نماینده ژاپن در سازمان ملل گفت: ما نگران پیامدهای حمله ایران به اسرائیل هستیم زیرا همه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

نماینده ژاپن در سازمان ملل همچنین افزود که از همه طرف‌ها می‌خواهیم تشدید تنش را محکوم کنند و حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند.

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز گفت: پاریس حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل را محکوم می‌کند. این حمله منطقه را در معرض بی ثباتی بیشتر قرار می‌دهد و صلح و امنیت را به خطر می‌اندازد. ایران با این حمله بی سابقه قوانین سازمان ملل را زیر پا گذاشت.

نماینده فرانسه در سازمان ملل افزود که ما خواستار حفظ امنیت اسرائیل و شرکایمان در منطقه هستیم.

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد نیز در نشست فوق العاده سازمان ملل گفت که حمله بی‌ملاحظه ایران به اسرائیل را که جان هزاران نفر را تهدید کرد محکوم می‌کنیم. مقیاس و ماهیت حمله ایران به اسرائیل خطر بسیار بزرگی برای امنیت خاورمیانه بود. ایران یک نقش بی‌ثبات ساز در منطقه دارد و از گروه‌های نظامی منطقه حمایت می‌کند. حمله اخیر نشان داد که ایران نیت آشوب در منطقه را دارد.

در این نشست، نماینده الجزایر در سازمان ملل تاکید کرد که خاورمیانه از شرایط حساسی می‌گذرد که همه را ملزم به تسلیم شدن در برابر قوانین بین المللی می‌کند.

به گفته نماینده الجزیره، اقدام اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران خودسرانه بود و اسرائیل کاری کرد که اوضاع منطقه به اینجا برسد. ما نسبت به سیاست دوگانه (آمریکا) هشدار می‌دهیم، چون سیاست‌ها باید برای همه یکسان باشد و نمی‌شود اول به خاک یک کشور حمله شود و با آرامش برخورد کنیم و وقتی پاسخ دادند نوع دیگر رفتار کنیم.

نماینده الجزایر در سازمان ملل افزود که ما بر سر دوراهی هستیم، یا قوانین بین‌المللی را رعایت می‌کنیم یا وارد هرج و مرج شویم؟

نماینده الجزیره به تحولات غزه نیز اشاره کرد و گفت که هرگونه حمله به رفح کاملاً غیرقابل قبول است و باید از آن اجتناب کرد، چون صلح و امنیت با توانمند ساختن مردم فلسطین در استفاده از حقوق خود به دست می‌آید.

در این نشست همچنین علاوه بر الجزایر، معاون فرستاده آمریکا نیز اعلام کرد که وظیفه شورای امنیت است که اقدامات ایران را بی پاسخ نگذارد.

معاون نماینده آمریکا افزود که واشنگتن با مشورت با کشورهای عضو، اقدامات بیشتری را برای پاسخگو کردن ایران در سازمان ملل انجام خواهد داد، هرچند آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست و اقدامات ما کاملاً جنبه دفاعی دارد.

نماینده آمریکا همچنین در نشست اضطراری شورای امنیت افزود: ایران از تعهدات بین المللی خود شانه خالی می‌کند و با تسلیح نیروهای نیابتی باعث ناامنی منطقه می‌شود. ایران پهپادهایی را در اختیار روسیه قرار داده است که ناقض قوانین بین المللی است.

حمله ایران به رژیم صهیونیستی باعث خشم زیاد آمریکایی‌ها شده است و شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این ارتباط بیان کرد: باید اذعان کرد که بازدارندگی ایالات متحده آمریکا در نتیجه حمله اخیر ایران علیه اسرائیل ضربه مهلکی خورد.

گفتنی است ایران شب گذشته در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق حمله‌های ترکیبی موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اهدافی معین در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. سپاه پاسداران در این عملیات ده‌ها پهپاد و موشک را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

کد خبر 6078379

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • عملیات وعده‌ صادق یک دفاع مشروع بود
  • دفاع یکجانبه نمایندگان ژاپن، فرانسه و انگلیس از تل آویو
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • بایدن به تهدید دیپلماتیک ایران بسنده کرد
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان