Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صد و هشتادمین جلسه شورای شهر گرگان با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهرداری و رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان برگزار شد.

این جلسه با دو دستورکار گزارش عملکرد یکساله توسط ریاست قبلی شورا و بررسی ۲۴ لایحه و نامه رسیده آغاز شد.

در ابتدا رئیس سال دوم شورای شهر گرگان در خصوص گزارش یکساله شورا چنین توضیح داد: با هدف ارتباط بیشتر با شهروندان بازدید از شهرداری مناطق را در دستورکار قرار داریم و جلسات خوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اصغر یوسفی افزود: به تعداد جلسات رسمی و علنی جلسات فوق العاده برگزار کردیم تا لوایح سریعتر تعیین و تکلیف شود.

در ادامه لایحه واگذاری بازارچه مطهری به پارک علم و فناوری استان مطرح شد. در این لایحه آمده بود که زمین دو هزار و ۳۷۵ متری واقع در خیابان مطهری که ۱۵ سال بلااستفاده رها شده بود به صورت ترک تشریفات و به مدت هفت سال به صورت اجاره برای ساخت کارخانه نوآوری استان در اختیار پارک علم و فناوری قرار می گیرد.

و همچنین بیان شد که پارک موظف است غرفه کارآفرینی شهری در اختیار شهرداری گرگان قرار دهد.

این لایحه علیرغم این که در دستور جلسه ثبت شده بود ولی با دوفوریت به صحن آمد و حدود دو ساعت و نیم از وقت شورا به این لایحه اختصاص یافت.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت که در صورت تصویب این لایحه و مشخص شدن زمین، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که روز سه شنبه به استان سفر می کند از این پروژه بازدید و اعتباری برای آن در نظر می گیرد.

مهدی غفاری افزود: سیاست این معاونت استفاده از املاک بلااستفاده است و این املاک بهسازی و در اختیار جوانان قرار می گیرد.

وی بیان کرد که تاکنون طرح ها و ایده های خوبی در سطح استان داشتیم که به دلیل نبودن مکان مناسب برای پروردن آن ها از استان خارج شده و این امر ظرفیت خوبی برای استان خواهد بود.

غفاری گفت: برآورد هزینه ما برای بهسازی این مکان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که آن را به دکتر ستاری مطرح خواهیم کرد.

وی دلیل انتخاب این مکان را نزدیکی به مراکز دانشگاهی عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم در علی آبادکتول و آزادشهر هم طرح و پروژه هایی مصوب کنیم.

هر چد بیش از دو ساعت در خصوص این لایحه بحث و بررسی شد و موافقان و مخالفان به ایراد نظر پرداختند اما در انتها و در هنگام رای گیری به سبب اشکال قانونی این لایحه از دستور کار خارج شد و حمیدرضا آقاملایی ریاست جلسه بررسی بیشتر و رای گیری در خصوص آن را به جلسه فوق العاده روز دوشنبه موکول کرد.

برای مطرح شدن دوفوریت لازم است که دو سوم اعضای شورای حاضر در صحن دوفوریت لایحه را امضاء کنند و با توجه به این که با بودن هشت عضو در صحن، باید ۶ نفر آن را امضاء می کردند که لایحه مطرح شود مشخص شود که تنها پنج نفر فوریت آن را امضاء کرده اند.

و اینچنین در حالی که بیش از دو ساعت وقت شورا به بررسی این لایحه گذشت اما ایجاد کارگاه فناوری بدون نتیجه ماند.

در این جلسه همچنین لایحه واگذاری وصول مطالبات بخش نوسازی شهرداری گرگان به یکی از شرکت های فعال در این بخش مطرح و به تصویب رسید. بر این اساس پیمانکار برنده و مجری این طرح ۴.۵ درصد مطالبات وصولی را به عنوان حق الزحمه دریافت خواهد کرد.

کد خبر 4718292

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان شهرداری گرگان پارک علم و فناوری شورای شهر گرگان ماه محرم قزوین بوشهر شیراز مراسم عزاداری عاشورا ایلام شهرکرد اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان ماه محرم و صفر تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم، معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در پایان نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد.

وی افزود: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم، در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود، در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقی‌مانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی گزارش ارائه شده توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس امیدوارکننده بود، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 747041

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه شهرداری کرمانشاه همچنان معطل مانده است
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده
  • ابلاغ اولویت‌های پژوهش و فناوری چهار سال آینده شورای عالی عتف
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران