Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی فضلی گفت:علاوه بر قوانین و مقررات نابجای اقتصادی، وابستگی در حوزه تولید و صنعت باعث توسعه نیافتگی اقتصاد کشور در طول سال های بعد از انقلاب شده که جبران آن زمان می برد و تاکنون این زمان را به خوبی طی کردیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد «عبدالرضا رحمانی فضلی» عصر(۲۳ شهریور) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در تالار جلسات شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه به نمایندگی از دولت اعلام می‌کنم که از طرح های اقتصاد مقاومتی حمایت خواهیم کرد، گفت:همیشه در انجام کارهای نو و بدیع در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد مشکلات و موانعی وجود داشته است که خلاقیت، پشتکار و عملکرد مثبت مسئولان و دست اندرکاران عرصه های مختلف می تواند آنها را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر کشور روند پیشرفت در حوزه های مختلف کشور را افزایشی و روبه جلو دانست و گفت: در حوزه سیاسی نزدیک به ۴۰ سال است که به صورت مرتب انتخابات برگزار می کنیم و الان به درجه ای از پختگی رسیده ایم که قابل مقایسه با گذشته نیست، در حوزه نیروی انسانی متخصص، تجارت و مدیریت تولید هم مشکل خاصی نداریم و این حوزه ها به فراخور موقعیت خود توسعه پیدا کرده اند لذا در حال حاضر شرایط برای جهش نهایی کشور آماده است.

 

رحمانی فضلی با اشاره به پیشرفت های ۴۰ سال گذشته کشور در حوزه اقتصادی تصریح کرد: کشور در سال های بعد از انقلاب در حوزه اقتصاد رشد خوبی داشته است اما شرایط کنونی اقتصاد در تراز جمهوری اسلامی نمی تواند به عنوان شرایط مطلوب تعریف شود چون دشمنان کشور بعد از ۴۰ سال دشمنی تمام تمرکز خود را در حوزه اقتصادی و در قالب تحریم معطوف کرده اند.

 

وی گفت: علاوه بر قوانین و مقررات نابجای اقتصادی، وابستگی در حوزه تولید و صنعت باعث توسعه نیافتگی اقتصاد کشور در طول سال های بعد از انقلاب شده که جبران آن زمان می برد و تاکنون این زمان را به خوبی طی کردیم.

 

وزیر کشور در خصوص واگذاری اختیارات وزارت خانه ها به استان ها تشریح کرد: در حوزه مدیرتی وظایف قابل واگذاری است که رئیس جمهور این ماموریت را به بنده سپردند و در طی چند سال گذشته هم این واگذاری در مواردی اتفاق افتاده است و همچنان در حال پیگیری است.

 

رحمانی فضلی به دیدار اخیر هیأت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این جلسه ایشان فرمودند که تولیدکنندگان رزمندگان جبهه اقتصادی هستند و باید همه کمک ها برای این قشر فراهم شود تا موفق شوند.

 

وی افزود: ایشان به دولت سفارش کردند که همانند روزهای اول، فعالیت خود را با تمام تلاش ادامه دهد لذا رئیس جمهور پیرو همین صحبت رهبر انقلاب به بنده دستور دادند که هر استان حداقل سه پروژه مهم و اصلی را استانداران مشخص کنند تا در طی دوسال باقی مانده دولت به اتمام برسد.

 

وزیر کشور ادامه داد: پیرو تاکید مقام معظم رهبری بر رفع محرومیت از مناطقی که از محرومیت بیشتری رنج می برند، در گام اول ۳۱ شهرستان اولویت دار در ۳۱ استان را مشخص کردیم و برای پیشبرد کارها در هر کدام از این شهرستان ها معین اقتصادی تعیین شد.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه بیش از ۲۲۰۰ واحد تولیدی در کشور و ۱۳۷ واحد در استان خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل بدهی توسط بانک ها تملک شده اند و باید برای رفع مشکل آنها فکری شود، گفت:در اطراف ما ۱۵ کشور وجود دارند که بازارهای بزرگی محسوب می‌شوند و از آن‌ها کمتر استفاده کرده‌ایم، لذا بخش خصوصی باید وارد میدان شود و دولت نیز کمک خواهد کرد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: عاشورا ماه محرم عاشورای حسینی مسجد خبرگزاری شبستان تاسوعای حسینی استان بوشهر عزاداری محرم نماز ظهر عاشورا نماز جمعه جلسه اقتصاد مقاومتی توسعه نیافتگی اقتصاد کشور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟
  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند