Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@22:40:54 GMT

تصادف ساختگی برای کلاهبرداری از بیمه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۹۳۲۴

تصادف ساختگی برای کلاهبرداری از بیمه

تحقیقات اولیه حکایت از آن داشت که شخصی به نام حمید 27ساله با مراجعه به واحد خسارت یکی از شرکت‌های بیمه قصد دریافت دیه بابت تصادف جرحی را داشت که متصدیان شرکت بیمه به ساختگی و جعلی‌بودن مدارک او پی بردند.
جعلی‌بودن مدارک متهم در تحقیقات پلیسی محرز شد و با هماهنگی مقام قضائی متهم به همراه 2 همدستش هنگام مراجعه به شرکت بیمه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند و در اختیار کارآگاهان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند اما در ادامه تحقیقات پلیسی و  پس از مشاهده ادله و نظریه کارشناسی لب به اعتراف گشودند و به پرونده‌سازی و جعل مدارک برای دریافت پول از شرکت بیمه اقرار کردند.
متهم اصلی پرونده در بازجویی‌ها گفت فکر کلاهبرداری از شرکت بیمه با شگرد تصادف ساختگی برای اولین بار به ذهن وی خطور کرد و با دیگر همدستانش که قبلا در زندان با آنها آشنا شده بود، برنامه‌ریزی کلاهبرداری را انجام داد و از مردادماه در یکی از شهرهای شمالی کشور فعالیت خود را برای فریب شرکت‌های بیمه‌گر آغاز کرد.
متهم اصلی پرونده در ادامه اظهارات خود، گفت: پس از انجام تصادف ساختگی در شمال کشور برای دریافت خسارت راهی تهران شدیم. در تهران با مراجعه به یکی از شرکت‌های بیمه‌گر و جعل مدارک پزشکی قصد دریافت مبلغ 500 میلیون تومان از بابت خسارت جانی داشتیم که با هوشیاری کارمند بیمه و حضور مأموران پلیس آگاهی دستگیر شدیم.
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با بررسی اسناد و مدارک به‌دست‌آمده از متهمان و با دعوت از شرکت‌های مختلف بیمه و شناسایی پرونده‌های تشکیل‌شده از سوی متهمان در این شرکت‌ها، تاکنون یک فقره از تصادفات جرحی ساختگی متعلق به این گروه شناسایی شده است.
وی گفت: کارشناسان ارزش ریالی اولیه در این پرونده را بیش از 500 میلیون تومان برآورد کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: تحقیقات برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی متهمان همچنان در دستور کار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

17302

کد خبر 1299504

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری تصادفات رانندگی باشگاه پرسپولیس سینمای ایران باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا عربستان دونالد ترامپ بازیگران سینما و تلویزیون ایران لیگ برتر نوزدهم آندره استراماچونی علیرضا بیرانوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، محمدرضا جعفری اصل با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سربازان گمنام امام زمان(عج)، متهمان بازداشت‌ شده مرتکب تخلفات و فساد گسترده مالی شده‌اند، بیان کرد: پس از وصول گزارش اولیه بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تحت نظر معاون دادستان آغاز که منجر به بازداشت آنان شد.

وی افزود: با تکمیل تحقیقات اولیه، حسب مورد اتهاماتی از جمله پرداخت رشوه، تبانی در معاملات و مناقصات شهرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، معاونت در ارشاء به متهمان تفهیم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی، گفت: پرونده در حال رسیدگی است و پس از بررسی همه جوانب، اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری، انجام مراحل حسابرسی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، نسبت به افراد مرتبط و مسئول در این فساد مالی تصمیم گیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری مدعی تجاوز جنسی به صهیونیست‌ها در هفت اکتبر
  • مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • ​یکی از املاک گروه امیرمنصور آریا برای دریافت معوقات مالیاتی‌اش به مزایده گذاشته شد
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • پرونده ترور رهبر اپوزیسیون تونس با حکم اعدام برای ۴ نفر بسته شد
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب