Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه شنبه بار دیگر درباره انفجار تروریستی چند روز پیش در کابل و برعهده گرفتن مسئولیت آن توسط گروه طالبان، گفت آنها اشتباه بزرگی مرتکب شدند.

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود با اشاره به شکست خوردن تلاش طالبان برای داشتن موضع بهتر در مذاکرات نوشت:‌«طالبان تا کنون اینگونه ضربات سختی را دریافت نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتن 12 نفر از جمله یک سرباز آمریکایی ایده خوبی نبود. راه‌های بهتری برای آغاز یک مذاکره وجود دارد».

وی سپس طالبان را تهدید کرد: «طالبان می‌داند که اشتباه بزرگی انجام داده و آنها اصلا نمی‌دانند که چگونه باید از این وضعیت بیرون بیایند».

 

تلاش‌های دولت‌های واشنگتن و کابل برای رسیدن به توافق صلح با گروه طالبان که برای مدت‌ها به ایجاد آشوب و هرج‌ومرج در افغانستان مشغول بوده در حالی است که این گروه در روزهای اخیر هم به عملیات‌های تروریستی در این کشور ادامه می‌دهد. جدیدترین نمونه آن روز پنجشنبه بود،‌ زمانی که یک خودرو بمب‌گذاری شده در مقابل ایست‌بازرسی سفارتخانه آمریکا در حوزه نهم امنیتی پلیس کابل منفجر شد. گفته می‌شود در این حادثه حدود 12 نفر کشته و حداقل 40 تن زخمی شده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه هفته قبل در واکنش به این حمله اعلام کرد نشست محرمانه‌ای که قرار بود با سران ارشد طالبان در آمریکا داشته باشد را به دلیل حمله کابل لغو کرده است.

پیشتر نشریه «تایم» به نقل از مقامات آمریکایی، اروپایی و افغانستانی نوشته بود «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده از امضای توافق صلح بین این کشور و گروه طالبان در افغانستان امتناع می‌کند و همین امر نشان‌دهنده پرمخاطره بودن این توافق است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد

فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) با انتشار یافته‌های یک تحقیق اعلام کرد: عامل حمله انتحاری فرودگاه کابل در آگوست ۲۰۲۱ فردی به نام عبدالرحمان اللوگری بوده است که پیش از حمله شناسایی نشده بود.

در گزارش جدید سنتکام آمده است که عملیات انتحاری که در روند تخلیه نظامیان آمریکایی در آگوست ۲۰۲۱ روی داد، قابل جلوگیری نبوده و هشدارها درباره وقوع آن و نیز مشخصات مهاجم احتمالی مبهم بوده است.

بر اساس این گزارش، مهاجم انتحاری این حمله تروریستی از اعضای داعش بود که پس از تسلط دوباره طالبان از زندان آزاد شده بود.

یافته‌های تحقیق سنتکام، اظهارات برخی نظامیان امریکایی را درباره اینکه عامل این حمله تروریستی پیش از وقوع انفجار در فرودگاه کابل شناسایی شده بود رد می کند.

سال گذشته تیلر وِرگاس اندورس نظامی آمریکایی که در حمله تروریستی فرودگاه کابل زخمی شده بود، در نشست استماعیه کنگره آمریکا گفته بود تک‌تیراندازان آمریکایی عامل احتمالی این حادثه را در میان جمعیت شناسایی کرده بودند، اما فرماندهان به آنان اجازه ندادند که مهاجم را از پا در آورند.

در حمله انتحاری، مقابل دروازه میدان هوایی بین‌المللی کابل، در چهارم سنبله سال 1400 (آگوست ۲۰۲۱) دست‌کم ۱۳ نظامی آمریکایی و بیش از ۱۷۰ غیرنظامی کشته شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فیلم/ سرباز آمریکایی کیست؟
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ