Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-10@21:34:39 GMT

حضور بانوان زنجانی در پیست شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۹۳۶۵

حضور بانوان زنجانی در پیست شهرداری

با ایجاد بزرگ‌ترین پیست موتورسواری غرب کشور فرصتی برای حضور و فعالیت سازمان‌یافته ورزشکاران زنجانی فراهم شده است. این بار نه‌تنها وعده سالیان محقق شده، بلکه زمینه فعالیت بانوان ورزشکار نیز فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روزهای آخر هفته خیابان‌های خلوت شهر جولانگاه جوانانی بود که سوار بر موتورسیکلت از سویی به سوی دیگر می‌رفتند؛ جوانان عاشق سرعت و هیجان که سال‌ها به وعده ایجاد پیست موتورسواری امید بسته بودند، اما هر بار به دلیلی وعده معهود به تأخیر می‌افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی مدتی است که جامعه عمل بر تن رؤیای دیرینه جوانان و علاقه‌مندان به موتورسواری در زنجان پوشانده شده و آنان صاحب مکانی شده‌اند که می‌توانند آزادانه و به دور از خطرات احتمالی در آن ورزش کنند. 

علی محمدی، جوانی ۳۰ ساله‌ و علاقه‌مند به ورزش موتورسواری است که قریب ۱۲ سال در این رشته فعالیت می‌کند از خطرات موتورسواری بدون وسایل ایمنی و خارج از پیست می‌گوید: موتورسواران بسیاری را می‌شناسم که به دلیل استفاده نکردن از وسایل ایمنی مناسب برای همیشه از نعمت سلامت محروم شدند.

وی ادامه می‌دهد: هزینه نگهداری موتورهای با سی‌سی  بالا زیاد است و متاسفانه مالکان آن‌ها برای تردد نیز با مشکلاتی مواجه هستند به همین دلیل لازم بود تا پیست مناسبی ایجاد شود تا موتورسواران ایمن از همه خطرات در آن ورزش کنند.

رضا یزدانی، ورزشکار دیگری است که نبود پیست موتورسواری را از معضلات ورزش این شهر می‌داند و می‌گوید: ورزشکاران این رشته با مشکلات زیادی مواجه بودند، بارها موتورهای ورزشکاران با خطر توقیف از طرف پلیس و تصادف مواجه شد، اما این روزها شرایط بسیار بهتر شده و ورزشکاران به آینده امیدوارتر شده‌اند.

حضور بانوان موتورسوار در پیست

مریم شعبانی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان نیز با بیان اینکه نخستین پیست موتورسواری در منطقه غرب کشور و دومین پیست کشور از نظر وسعت، امنیت و تجهیزات در این شهر ایجاد شده است، می‌گوید: ایجاد پیست موتور سواری در زنجان ضروری بود، تمرین در کوه‌ها، آسیب‌های زیست محیطی، هزینه‌های مالی و جانی و بُعد مسافت از مشکلات ناشی از نبود این پیست بود، اما در حال حاضر با احداث پیست موتورسواری شهرداری، موتورسواران می‌توانند با امنیت خاطر بیشتری به تمرین بپردازند و از حضور در جاده‌ها و خیابان‌ها خودداری کنند.

وی می‌افزاید: زمینه مناسب برای حضور بانوان علاقمند به موتورسواری در این پیست فراهم شده که گامی در جهت تحقق عدالت اجتماعی در برخورداری همه شهروندان از امکانات شهری است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان تصریح می‌کند: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ایجاد مشاغل مرتبط با موتورسواری از دیگر اهداف شهرداری از ایجاد این پیست است که می‌تواند رونق اقتصادی منطقه را نیز به دنبال داشته باشد،اما مهم‌ترین هدف شهرداری از ایجاد این پیست ارتقاء جایگاه ورزش زنجان در کشور است.

شعبانی می‌گوید: امیدواریم از این پس موتورسوارانی تربیت شوند که با حضور در مسابقات بین‌المللی عناوین ارزشمندی را برای کشور کسب کنند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که سجاد خدایی، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان نیز ایجاد پیست موتورسورای را از خواسته‌های علاقه‌مندان به این رشته ورزشی می‌داند و می‌گوید: امیدواریم این اقدام زمینه حضور و کسب عناوین برتر ورزشکاران زنجانی در مسابقات ملی و جهانی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی را از سیاست‌های شورا و شهرداری است، عنوان می‌کند: هدف نمایندگان مردم در شهرداری و مدیران شهری توسعه و تقویت زیرساخت های ورزشی و کاهش هزینه‌ها و کمک به ترویج ورزش ارزان است.

 رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید زمینه ورزش برای همه افراد جامعه فراهم شود، تصریح می‌کند: آنقدر که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنیم به ورزش که عامل اصلی در پیشگیری از کاهش آسیب‌ها است توجه نمی‌کنیم.

زمینه‌سازی برای حضور در مسابقات جهانی

محمودرضا جدیدی، سازنده پیست موتورسواری زنجان می‌گوید: این پیست بنا به سفارش شهرداری و به منظور فراهم آوردن محیط استاندارد برای ورزشکاران این رشته که در گذشته مکان مشخصی برای تمرین نداشتند، ساخته شد.

وی با بیان اینکه در آینده شاهد برگزاری مسابقات کشوری در این پیست خواهیم بود، تصریح می‌کند: مساحت پیست استاندارد یک‌هزار و ۵۰۰ تا یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع است در حالی که پیست زنجان یک‌هزار و ۶۵۰ مترمربع مساحت دارد.

این مربی فدراسیون موتورسواری عنوان می‌کند: با اختصاص امکانات مناسب و ساماندهی مکان مناسب برای ورزش، فعالیت جوانان علاقه‌مند به صورت متمرکز و سازمان‌یافته انجام می‌شود و با وجود کارت عضویت از هیئت ورزشی، لباس ایمنی و موتورکراس، می‌توانیم شاهد انجام ورزش بی‌خطر در این مکان استاندارد باشیم.

جدیدی با بیان اینکه موتورهای کراس شماره‌گذاری نمی‌شود و به همین دلیل اجازه تردد در  داخل شهر را ندارد، می‌افزاید: موتور کراس بیمه و پلاک ندارد و مختص پیست است، ولی متاسفانه برخی با زیر پا گذاشتن این قانون خطراتی را برای دیگر شهروندان ایجاد می کنند.

کد خبر 389380

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زنجان شهرداری مدیریت شهری شهرهاي ايران موتورسواری پیست دوچرخه سواری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الوعده وفا؛ پاداش قهرمانی بانوان کشتی آلیش پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آلیش بانوان در رقابت های قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه سال گذشته در کشور قرقیزستان برگزار شد، فدراسیون کشتی پیگیر دریافت پاداش مدال آوران این تیم از سوی وزارت ورزش و جوانان شد.

بر این اساس پیگیری‌های فدراسیون کشتی به نتیجه رسید و با همکاری مریم کاظمی پور معاون توسعه ورش بانوان وزارت ورزش و جوانان، مبلغ سه میلیارد و ششصد میلیون ریال، پاداش مدال آوران این مسابقات از سوی وزارت ورزش و جوانان پرداخت شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۷۵۰۰ زنجانی صاحب شغل شدند
  • الوعده وفا؛ پاداش قهرمانی بانوان کشتی آلیش پرداخت شد
  • نمازگزاران زنجانی توسط ناوگان حمل‌ و نقل عمومی رایگان جابه‌جا می‌شوند
  • نمازگران زنجانی توسط ناوگان حمل‌ و نقل عمومی رایگان جابه‌جا می‌شوند
  • حضور ورزشکاران زنجانی در اردوی تیم ملی جوجیتسو
  • برگزاری محفل انس با قرآن‌کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در زنجان
  • واگذاری ۱۶ کودک بی‌سرپرست زنجانی به خانواده‌های واجد شرایط
  • توچال میزبان آلپاین شد
  • کمک بیش از ۵۲ میلیارد ریالی زنجانی‌ها به کمیته امداد در ماه رمضان
  • واگذاری ۱۶ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست زنجانی به خانواده‌های واجد شرایط