Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@02:52:55 GMT

تصادف ساختگی برای کلاهبرداری از بیمه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۹۴۱۰

تصادف ساختگی برای کلاهبرداری از بیمه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، روز سیزدهم شهریورماه پرونده‌ای با موضوع تصادف ساختگی کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه به اداره مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

تحقیقات اولیه حکایت از آن داشت که شخصی به نام حمید 27ساله با مراجعه به واحد خسارت یکی از شرکت‌های بیمه قصد دریافت دیه بابت تصادف جرحی را داشت که متصدیان شرکت بیمه به ساختگی و جعلی‌بودن مدارک او پی بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعلی‌بودن مدارک متهم در تحقیقات پلیسی محرز شد و با هماهنگی مقام قضائی متهم به همراه 2 همدستش هنگام مراجعه به شرکت بیمه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند و در اختیار کارآگاهان قرار گرفتند.

متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند اما در ادامه تحقیقات پلیسی و  پس از مشاهده ادله و نظریه کارشناسی لب به اعتراف گشودند و به پرونده‌سازی و جعل مدارک برای دریافت پول از شرکت بیمه اقرار کردند.

متهم اصلی پرونده در بازجویی‌ها گفت فکر کلاهبرداری از شرکت بیمه با شگرد تصادف ساختگی برای اولین بار به ذهن وی خطور کرد و با دیگر همدستانش که قبلا در زندان با آنها آشنا شده بود، برنامه‌ریزی کلاهبرداری را انجام داد و از مردادماه در یکی از شهرهای شمالی کشور فعالیت خود را برای فریب شرکت‌های بیمه‌گر آغاز کرد.

متهم اصلی پرونده در ادامه اظهارات خود، گفت: پس از انجام تصادف ساختگی در شمال کشور برای دریافت خسارت راهی تهران شدیم. در تهران با مراجعه به یکی از شرکت‌های بیمه‌گر و جعل مدارک پزشکی قصد دریافت مبلغ 500 میلیون تومان از بابت خسارت جانی داشتیم که با هوشیاری کارمند بیمه و حضور مأموران پلیس آگاهی دستگیر شدیم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با بررسی اسناد و مدارک به‌دست‌آمده از متهمان و با دعوت از شرکت‌های مختلف بیمه و شناسایی پرونده‌های تشکیل‌شده از سوی متهمان در این شرکت‌ها، تاکنون یک فقره از تصادفات جرحی ساختگی متعلق به این گروه شناسایی شده است.

وی گفت: کارشناسان ارزش ریالی اولیه در این پرونده را بیش از 500 میلیون تومان برآورد کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: تحقیقات برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی متهمان همچنان در دستور کار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه کلاهبرداری تصادف ساختگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فرار ۲ ساله عامل یک جنایت در محله دربند تهران

آفتاب‌‌نیوز :

سردار علی ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بامداد روز جمعه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱، درگیری مرگبار میان دو مرد جوان در خیابانی در محله دربند تهران از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد که با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شده و با جسد مرد حدودا ۲۵ ساله‌ای مواجه شدند که از ناحیه سینه هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته بود. همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد قاتل پس از ارتکاب جنایت بلافاصله پا به فرار گذاشته است.

وی ادامه داد: تحقیقات ابتدایی تیم جنایی حکایت از آن داشت که مقتول در ساختمان مجلل رو به روی محل جنایت مشغول سرایداری بوده و با قاتل جوان از قبل اختلاف داشته که این موضوع درگیری مرگباری میان آنان را رقم زده‌ است. کارآگاهان اداره دهم که در جریان تحقیقات جنایی متوجه دوربین‌ مداربسته ساختمان شدند و به بازبینی لحظه به لحظه آن پرداختند و در ادامه پی بردند، دوست مقتول که یکی دیگر از سرایداران ساختمان بوده، قاتل را به صورت پنهانی به سالن انتظار ساختمان راه داده‌ است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد قاتل پس از حضور در ساختمان موردنظر، مرد جوان را با درگیری به خیابان منتقل کرده و با یک ضربه چاقو از پا درآورده که در ادامه نیز مشخص شد مرد جنایتکار خیلی زود کشور را به صورت غیرقانونی به مقصد افغانستان ترک کرده است. کارآگاهان در نخسین گام با اقدامات اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم متوجه شدند که متهم پس از دو سال به ایران بازگشته و به صورت مخفیانه در قشم کارگری می‌کند که همین سرنخ  کافی بود تا متهم در یک قدمی بازداشت قرار بگیرد.

رئیس پلیس آگاهی  تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم بی‌درنگ راهی قشم شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های چند ساعته مردجنایتکار را در یک فرصت مناسب طی عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. متهم نیز در جریان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف و عنوان کرد بخاطر فحاشی دست به ارتکاب جرم زده است.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است، خاطرنشان کرد: متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات مقدماتی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل فراری پس از ۵ روز در بردسکن 
  • بازداشت عاملان جنایت در برج ۲۰ طبقه مسکونی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و به عنف
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو توسط کارآگاهان پلیس آگاهی
  • دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران
  • دسگیری قاتل فراری در محله دربند تهران
  • پایان فرار ۲ ساله عامل یک جنایت در محله دربند تهران