Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@15:07:06 GMT

ادامه پرداخت حقوقهای نجومی در دستگاههای اجرایی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۹۵۵۵

 عباس گودرزی عضو کمیسیون مشترک اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت اصلاح این قانون گفت: در روزهای اخیر جلسه‌ای با حضور مسئولانی از قوه قضائیه، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات، سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور استخدامی و همچنین کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس جهت نهایی کردن  قانون مدیریت خدمات کشوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی-وی افزود، البته پیش از این اعلام شد که این قانون دائمی شده اما روند اصلاح آن همچنان در کمیسیون مشترک اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در حال پیگیری است.

به گفته این نماینده مجلس، طبق مصوبه این جلسه نیرو‌های انسانی در دستگاه‌های اجرایی در مشاغل حاکمیتی و غیر حاکمیتی صرفا باید رسمی و پیمانی باشند، بر این اساس چیزی به عنوان نیروی قراردای نخواهیم داشت و نیروی شرکتی فقط برای امور موقت، غیر حاکمیتی و غیردائم به کار گرفته شوند. به این ترتیب  وضعیت تبعیض موجود آمیز در دستگاههای اجرایی جمع خواهد شد.

وی افزود،  بر اساس مصوبه دیگر این جلسه تمام پرداخت‌ها اعم از مستمر و غیر مستمر باید سقف و کف مشخص داشته و پرداخت خارج از آن مشمول مجازات خواهد بود.

گودرزی گفت: متاسفانه حقوقهای چند ده میلیونی خارج از ضابطه، خارج از عرف شرعی و انقلابی در دستگاه‌ها وجود دارد که از هر حیث مخدوش بوده اما متاسفانه سبقه قانونی به آن داده شده است. یعنی یک اختیاراتی به مقام ارشد دستگاه داده شده که او می‌تواند فوق العاده‌های متعدد و بی حد و حصر را پرداخت کند که منجر به تبعیض در پرداخت، شکاف طبقاتی و فساد می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد، بر این اساس یک سقف برای پرداخت این فوق العاده‌ها در نظر گرفته شده است که 2 برابر قانون  7 برابر حداقل حقوق می‌باشد. از طرف دیگر امروز در برخی دستگاهها حقوق بازنشستگان و افراد شاغل متناسب سازی شده اما در دیگر دستگاه چنین فرایندی انجام نشده که مصوبه‌ای برای اینکه طی سه سال حقوق بازنشستگان 90 درصد حقوق شاغلان باشد، داشتیم.

وی در خاتمه گفت: اگر این لایحه با حمایت هیئت رئیسه در دستور کار قرار گیرد، این اصلاح یکی از وظایف مهم اعضای مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نظام اداری دستگاه های اجرایی حقوق های نجومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، صولت مرتضوی در مورد زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: طبق آنچه قانون تصویب کرده است باید در فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود و کام بازنشستگان عزیزمان هم ان‌شا‌الله شیرین شود.

وی در پاسخ به این سوال که در رابطه با بازنشستگان کشوری و لشکری وضعیت پرداخت‌ها چگونه است، گفت: در مورد بازنشستگان کشوری هم به همین شکل است و افزایش حقوق‌ها در فروردین اعمال می شود اما در مورد بازنشستگان لشکری موضوع دست ما نیست و قطعا هر چه قانون باشد اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • استیضاح وزیر کار به خاطر میزان افزایش حقوق کارگران؟!
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد؛ وزیر کار استیضاح می‌شود؟
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات
  • فوری؛ احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ عدد جدید چقدر است؟
  • فوری؛ احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد/ حقوق کارگران چه عددی باشد، بهتر است؟