Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:28:24 GMT

۱۲۸ واحد تولیدی راکد در خراسان رضوی احیا شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۹۵۸۹

۱۲۸ واحد تولیدی راکد در خراسان رضوی احیا شدند

علی رسولیان شنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با حضور وزیر کشور افزود: در همین چارچوب "طرح تولید بدون کارخانه" برای حداقل ۱۰ برند صادراتی استان اجرا شد و هدفگذاری برای جذب یکهزار و ۳۶ نفر در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاه ها، ۲ هزار و ۵۵۰ نفر در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و اشتغالزایی برای ۸۷۶ نفر از محل مشوق های بیمه ای کارفرما انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با عنایت به راهبردهای ابلاغی وزیر کشور به استاندار خراسان رضوی در سال جاری مبنی بر توسعه متوازن و پایدار در سیاستگذاری ها و ابلاغ اولویت های عمومی در ۱۰ بند و اولویت های تخصصی در پنج حوزه ، اقداماتی که بخشی از انها در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی است، در استان انجام گرفت.

رسولیان تشکیل شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کمیته مقابله با تحریم ها، رشد ذخایر کالاهای اساسی بویژه نهاده های دامی و گندم، تمرکز ویژه بر مناطق روستایی و شناسایی سه هزار و ۵۰۰ طرح کسب و کار در یکهزار و ۱۲۵ روستا، اولویت توسعه در مناطق روستایی، سوغات زائر و عرضه صنایع دستی در سبد زائر، توجه ویژه به موضوع همیاران آب و بهره وری آن، توسعه برنامه های اقتصاد با محوریت آستان قدس رضوی و معین اقتصاد مقاومتی سرخس و چناران، توجه ویژه به کشت گلخانه ای بویژه شهرک های گلخانه ای، را از اقدامات در جهت تحقق راهبردهای ابلاغی وزیر کشور در استان برشمرد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت های ابلاغی وزیر کشور اتخاذ تدابیر لازم برای تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از صادرات محصولات خام است که در این راستا پیگیری پروژه های گوگردی استان و تکمیل زنجیره تولید آن در قالب پنج پروژه عمده و سوآپ گوگرد با محوریت سرمایه گذاران بخش خصوصی، افزایش سطح مراودات و مبادلات تجاری با کشورهای آسیای میانه و افغانستان، تشکیل میزهای تخصصی کشورهای هدف صادراتی در استان، رسیدن به حجم ۲.۳ میلیارد دلار صادرات، توسعه کشورهای هدف صادراتی استان به ۹۲ کشور، تشکیل زنجیره تولید شیر و گوشت و تشکیل زنجیره چهار زنجیره طیور، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی سنگ آهن انجام گرفته است.

معاون استاندار مهمترین اقدامات در جهت تحقق دیگر اولویت های ابلاغی وزارت کشور به استان خراسان رضوی را در حوزه های مختلف شامل پرداخت تسهیلات ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی به حوزه های اقتصادی استان، تصویب ۱۰ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و جذب ۲.۷ میلیون دلار در چهار ماهه نخست امسال، پیگیری افزایش مشوق های سرمایه گذاری خارجی و برگزاری دومین همایش حمایت از سرمایه گذاری خارجی برشمرد.

وی ادامه داد: تدوین برنامه کمی و کیفی توسعه شرکتهای دانش بنیان از طریق تشکیل شورای هماهنگی فن بازار استان، بازارسازی و تحریک تقاضای محصولات دانش بنیان ساخت داخل، هدفگذاری برای دستگاه های اجرایی به منظور رشد ۱۶ درصدی صادرات غیرنفتی استان، احصا ۳۴ مورد از موارد تفویض نشده توسط وزارتخانه ها به استانها، اصلاح و بهبود ۳۰ فرآیند اخذ مجوز در استان از دیگر اقداماتی بود که برای تحقق اولویت های ۲۰ گانه وزارت کشور انجام شد.

رسولیان اظهار داشت: تشکیل کمیته زیرساختهای ضروری سرمایه گذاری، کمیته توسعه روابط خارجی، کمیته ارتباط صنعت با دانشگاه، کمیته پیگیری تامین ارز و مواد اولیه واحدهای تولیدی، افزایش تسهیلات بانکی و ارتباط با سرمایه گذاران توانمند و بهره مندی از توان آنها برای رونق تولید، ایجاد کمیته تامین مالی واحدهای تولیدی، تامین زیرساختها و سایر خدمات مورد نیاز سرمایه گذاران از دیگر مواردی برشمرد که در راستای تحقق اولویت های ابلاغی وزارت کشور به استان انجام گرفته است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: به منظور اشتغالزایی برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در خراسان رضوی ۲۷۰۰ کیلووات نیروگاه برق خورشیدی در قالب ۵۴۰ طرح در استان ایجاد شد.

طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در ۱۲ منطقه استان با مشارکت بخش خصوصی به عنوان معین اقتصادی، ائمه جمعه به عنوان ناظران عالی، همراهی نمایندگان مجلس و کارگزاران حکومت اجرا شد.

رسولیان افزود: ۸۸ معین اقتصادی شامل ۹ درصد نهادهای دولتی، ۱۱ درصد موسسات عمومی غیردولتی و ۸۰ درصد نهادهای خصوصی محوریت کار را در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در استان برعهده گرفتند.

وی بیان کرد: از مجموع ۸۸ تفاهم نامه منعقده در مناطق ۱۲ گانه استان با معین های اقتصادی ۵۴ تفاهم نامه در بهمن و اسفند ماه سال گذشته منعقد شد که نتیجه ارزیابی عملکرد آنها نشان می دهد که سه درصد از آنها عملیات اجرایی را شروع نکرده اند، ۷۲ درصد از انها در گام های اول و دوم از گامهای ۶ گانه ای که برای کل معین های اقتصادی تعریف شده بود، قرار دارند و ۲۵ درصد از معین های اقتصادی نیز در گام سوم و چهارم هستند.

وی اظهار داشت: در راستای مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی استاندار خراسان رضوی ۴۵۰ نفر به عنوان تسهیل گر آموزش های تسهیل گری را آموختند، ۷۷۶ صندوق خرد روستایی و شهری تشکیل شد، ۷۱۱ قرارداد سرمایه گذاری به امضا رسید که میزان پیشرفت اجرایی آنها ۳۰ درصد است، ۳۶ هسته کار و زندگی تشکیل شده و ۴۳ هسته دیگر در حال راه اندازی است.

رسولیان گفت: در راستای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در استان خراسان رضوی ۷۵۴ طرح به ارزش سرمایه گذاری ۹۲۱ میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۲ هزار ریال با اشتغالزایی برای ۱۵۷ هزار و ۳۶۳ نفر در قالب امضا تفاهم نامه های سرمایه گذاری در مناطق ۱۲ گانه استان مصوب شده که ۲۱ درصد طرحها در حوزه خدمات و گردشگری، ۴۵ درصد در حوزه صنعت، ۳۵ درصد در حوزه کشاورزی است.

وی بیان کرد: مشکلات احصا شده از تفاهم نامه هایی که تاکنون به امضا رسیده است شامل ۴۵ مورد زیرساختی با ۲۸ درصد سهم از کل مشکلات، ۳۰ مورد اخذ مجوز با ۱۹ درصد سهم، چهار مورد تامین مواد اولیه و تجهیزات با ۲ درصد سهم، ۷۵ مورد دریافت تسهیلات با ۴۶ درصد سهم و هشت مورد سایر موارد با پنج درصد سهم از کل مشکلات می باشد.

۷۴۸۹/۱۸۵۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وزارت کشور صنعت اقتصاد مقاومتی تسهیلات خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  محمود شم آبادی در نشست شورای اداری خوشاب گفت: هر یک از شهرستان های غرب خراسان رضوی ظرفیت های فراوانی دارند اما تمرکز عمده صنایع در سبزوار، باعث بروز مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی در این شهر بزرگ شده است.

وی اظهار کرد: گفتمان توسعه غرب خراسان رضوی نیازمند تبیین است، بدین مفهوم که مسیر توسعه باید علاوه بر سبزوار، برای دیگر شهرستان‌های همجوار نیز به درستی تعریف شود.

فرماندار خوشاب گفت: در مواردی که زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در سبزوار فراهم نیست، ایجاد حس مشارکت و ترغیب آنها به شهرستان های مجاور برای سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی خطه غربی خراسان رضوی را شتاب خواهد بخشید.

شم آبادی گفت: برای نمونه همه زیرساخت های لازم در ناحیه صنعتی خوشاب فراهم شده و این ناحیه مهیای جذب سرمایه گذاران است و سرمایه گذاران خوشابی زیادی نیز در تهران و دیگر مناطق کشور علاقه مند به سرمایه گذاری در منطقه هستند که باید در کنار ایجاد مشوق ها، موانع موجود از مسیر آن‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال با شعار جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: نهادهای اداری توان و ظرفیت خود را در راستای تحقق شعار سال به کار گیرند در این راستا زیرساخت های مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاری های جدید نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار خوشاب گفت: مدیران باید با فاصله گرفتن از روزمرگی به برنامه‌های جاری بسنده نکنند و با رویکرد و راهبرد مناسب، مساله شناسی و بهره مندی از شاخص های آماری تحول را رقم زنند.

شم آبادی یا اشاره به در پیش بودن توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اداری با شناسایی مسائل حوزه خود و تعریف برنامه برای جذب اعتبارات مورد نیاز با مدیران کل رایزنی کنند.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب، دارای ۷۰ روستا است.

 
 

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد