Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@12:47:11 GMT

جوانه مقاومت در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۹۷۵۵

جوانه مقاومت در عربستان

در نخســتین ســاعات بامداد روز گذشته ساکنان شهر بقیق در عربستان سعودی، ناگهان متوجه حجم عظیمی از آتش در تأسیســات شرکت نفت آرامکو شــدند.

نیک‌پندار/

در نخســتین ســاعات بامداد روز گذشته ساکنان شهر بقیق در عربستان سعودی، ناگهان متوجه حجم عظیمی از آتش در تأسیســات شرکت نفت آرامکو شــدند. آتش گسترده، خیلی سریع موبایل‌ها را به کار انداخت تا پیش از طلوع آفتاب، فضای مجازی پر شود از کلیپ‌های کوتاهی که این حادثه بزرگ و خاکستر شدن تأسیسات شــرکت نفت ملی عربستان را در میان صدای انفجارات مهیب روایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما درباره علت این حادثه، هیچ کس هیچ چیز نمی‌دانســت تا اینکه در نخستین ساعات کاری، سرلشکر یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن، جهان را درباره آن توجیه کرد. «المصیره»یمن نوشــت: «مقاومت در یمن با 10 پهپاد مسلح، تأسیسات نفتی آرامکو را هدف قرار داده است.»

 تقریباً تمامی کلیپ‌های منتشر شده، توسط مردم ضبط شده و نشان از نزدیکی پالایشگاهها به مراکز مسکونی دارد و این خود شاهدی بر دقیق بودن عملیات بوده است. با وجود این در نخستین واکنش‌ها، رئیس هیئت موسوم به «تفریح و ســرگرمی» کل ماجرا را منکر شــد و نوشت:«خبرها در این مورد، گزارش‌های مغرضانه، دروغ و شایعه بوده اســت.»

 اگرچه این اظهــار نظر خود موجب تفریح و سرگرمی مردم شد، اما سریع در ادامه سخنانش مختصات دقیق‌تری از حمله ذکر کرد و گفت: «یگان پهپادی ارتش پالایش‌گاه‌های «بقیق» و «خریص» را با 10 پهپاد هدف قرار داده و افراد شریف و آزاده در عربستان در زمینه اطلاعاتی به ارتش یمن کمک کرده‌اند.

« این نخستین بار است که کمک افرادی از درون عربســتان به مقاومت یمنی‌ها رسانه ای می شــود. چاه بقیق در حاشــیه خلیج فارس و نزدیکی مرز بحرین با ظرفیت روزانه 7 میلیون بشکه، بزرگترین ظرفیت ثبت شده در نقشه نفتی عربستان را داراست.

 فاصله هوایی این مرکز از صنعا بیش از هزار و300 کیلومتر است. به گفته سریع، ارتش یمن این عملیات را عملیات «توازن بازدارنده شماره 2 » نامگذاری کرده است.

 نخستین عملیات بازدارنده در ماه گذشــته و با حمله به تأسیسات الشیبه در نزدیکی مرز امارات انجام شــد. پس از اظهارات سریع، سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی نیز تأیید کرد آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی آرامکو ناشی از عملیات پهپادی بوده است.

منصور الترکی اعلام کرد: در ساعت 4 صبح روز گذشته تیم‌های امنیت صنعتی شرکت آرامکو )برای خاموش کردن) دو آتش‌سوزی در دو کارخانه شرکت در اســتان «بقیق» و «هجره خریص» وارد عمل شــدند. سریع اما در پایان از ادامه حملات در صورت متوقف نشدن حملات سعودی و ادامه محاصره یمن گفت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پهپادهای یمنی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند/ آغاز اعزام به حج تمتع 24 اردیبهشت 1403 + عکس ها

به گزارش جماران؛ نخستین گروه از زائران عمره از تهران در قالب دو کاروان ۸۵ نفره پس از حدود یک دهه چشم انتظاری، امروز با پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) خاک ایران را به مقصد عربستان سعودی ترک کردند.

آئین بدرقه رسمی نخستین کاروان زائران عمره از تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

 

پس از ۹ سال توقف، با برگزاری مراسم بدرقه رسمی اعزام زائران عمره در قالب ۲ کاروان ۸۵ نفره از استان‌های کردستان و کرمانشاه از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام و عاشقان چشم انتظار زیارت خانه خدا با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران راهی مدینه منوره شدند.

بر اساس برنامه ریزی‌های به انجام رسیده توسط سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی، زائران عمره گذار کشورمان تا ۱۳ اردیبهشت ماه جاری از طریق ۱۱ فرودگاه کشور راهی سرزمین وحی خواهند شد.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) عازم عربستان سعودی شوند.

 

 

در عملیات عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند که ۲ هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۲ هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام مناسک عمره مفرده عازم خانه خدا می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران نیز در تاریخ ۲۳ اردیبهشت به انجام خواهد خواهد بود.

الزام حضور زوار ۴ ساعت پیش از پرواز در فرودگاه

به منظور میزبانی مناسب فرودگاه از زائران عمره خانه خدا توصیه می‌شود با توجه به اینکه فرآیند تحویل بار همچون عملیات حج تمتع نیست، زائران چهار ساعت قبل از پرواز برای انجام این فرآیند در فرودگاه حضور داشته باشند.

همچمنین از زائران درخواست می‌شود با حداقل نفرات مشایعین به فرودگاه مراجعه و تا حد امکان برای جلوگیری از ازدحام، مراسم خداحافظی را در منزل یا مساجد به جا بیاورند و از آوردن داروهای ممنوعه و ... که پیش از این در قالب دستورالعمل به کاروان‌ها ابلاغ شده است، پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز پیش تر گفت که در عملیات انتقال زائران عمره، روزانه اعزام حدود ۵۰۰ زائر به سرزمین وحی انجام خواهد شد.

«شمس‌الدین فرزادی‌پور» افزود: عملیات اعزام زائران عمره مفرده با انجام روزانه ۲ پرواز به مقصد فرودگاه مدینه از امروز دوشنبه آغاز می‌شود.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات اعزام زائران با انجام ۴۴ پرواز رفت‌وبرگشت از ۱۱ فرودگاه کشور انجام خواهد شد.

وی ادامه‌ داد: در عملیات عمره با انجام ۴۴ پرواز رفت‌وبرگشت، بیش از پنج‌هزار زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و عملیات عمره در ۲۳ اردیبهشت ماه جاری پایان خواهد یافت.

مدیر عامل هما، گفت: عملیات حج تمتع نیز از ۲۴ اردیبهشت‌ ماه آغاز خواهد شد و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچون سال‌های گذشته با همه توان در خدمت زائران سرزمین وحی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • هنرمندی که برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشید/ پرچم‌دار هنر انقلاب
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • لذت از بهار با گل همیشه بهار
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره به عربستان پس از ۹ سال
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند/ آغاز اعزام به حج تمتع 24 اردیبهشت 1403 + عکس ها
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند